هرچند روز گذشته بریده ویدئویی از یکتا ناصر در فضای رسانهای منتشر شد که صراحتا از جداییاش از منوچهر هادی خبر میداد، اما خبرهای غیررسمی درباره این جدایی پیشتر در شبکههای اجتماعی منتشر شده بود. واکنش ناصر و هادی به این خبرهای غیررسمی هم غالبا در راستای تأیید ضمنی آنها بود و به همین دلیل وقتی فیلمی تازه در قالب همکاری مشترک این دو به پرده سینماها رسید، برخی کل جریانهای مجازی قبلی را چیزی شبیه کمپین تبلیغاتی این فیلم تحلیل کردند!
فیلم «حدود ۸ صبح» جدیدترین ساخته منوچهر هادی با بازی همسر سابقش یکتا ناصر است که اکران آن در سینماها با استقبال چندانی مواجه نشده است.
پرداختن به مسائل اجتماعی و چالشهای زندگی خصوصی در فیلمها، همیشه در سینمای ایران یکی از گزینههای مورد علاقه فیلمسازان بوده و هست. مسائلی که شاید برای ما بهعنوان مخاطب پیش آمده باشد و با دیدن فیلمی که به تماشایش نشستهایم داغ دلمان تازه شده یا اینکه با دیدن واکنشهای مختلف در جریان یک اتفاق، متعجب شدهایم و فیلمساز موفق شده است ما را تحت تاثیر قرار دهد.
البته در سوی دیگر هم هستند فیلمهایی که داعیه پرداختن به معضلات اجتماعی را دارند، اما در عمل، در مرحله ایده متوقف مانده و نمیتوانند جهان داستانیای را پیش روی مخاطب خود به تصویر درآورند.
فیلم سینمایی «حدود ۸ صبح» به کارگردانی منوچهر هادی یکی از نمایندگان سینمای اجتماعی در چرخه اکران این روزهای سینما است. این فیلم به یک سوءتفاهم میپردازد که با واکنش نسنجیدهای همراه میشود و اتفاقات غیرقابل پیشبینیای را رقم میزند.
منوچهر هادی در این فیلم بعد از چندین سال به سمت فیلمسازیِ اجتماعی بازگشته است، اما استقبال از این فیلم به گونهای نبوده که هادی انتظارش را داشته است.
در این گزارش به داستان، حواشی و واکنشها نسبت به فیلم «حدود ۸ صبح» پرداختهایم که در ادامه میخوانید.
درباره قصه «حدود ۸ صبح» چه میدانیم؟
ماجرای یک پیامک اشتباهی که به قتل منجر میشود. هشتمین ساخته منوچهر هادی که «حدود ۸ صبح» نام دارد، داستان زوجی را روایت میکند که مرد به اسم امیر با ارسال شدن یک پیامک اشتباهی برای همسرش دچار سوءتفاهم میشود و در ادامه با چالشهای جبرانناپذیری همراه میشود.
در واقع هادی در فیلم «حدود ۸ صبح» موضوعی را مطرح میکند که به دلیل ظهور و بروز شبکههای اجتماعی؛ تقریبا چیزی شبیه این ماجرا را درمورد زوجهایی که در اطرافمان میشناسیم، دیده یا شنیدهایم که مردی شکاک به دلیل حساسیتهای بیمورد و رفتار نامتعارف بر سر مسائل نه چندان قابل اهمیت، با بحرانی بزرگ مواجه میشود.
این ایدهای است که پیشتر منوچهر هادی در فیلم کمدی «آینه بغل» هم به آن پرداخته بود، اما اینبار با روایتی تلخ و جدی سراغ آن رفته است.
نویسندگیِ این فیلم را منوچهر هادی همراه با سعید دولتخانی برعهده داشته که در فیلمهای «قرنطینه»، «یکی میخواد باهات حرف برنه» و «دنیای پر امید» هم با او همکاری داشته است.
source