اسرار تونی رابینز برای تنظیم اهداف مؤثر در سال جدید

تونی رابینز با تنظیم اهدافش و دستیابی به آنها غریبه نیست. در طول زندگی کاری خود، رابینز پنج کتاب پرفروش نوشته است، با میلیون‌ها نفر از طریق سمینارهای سالانه‌اش کار کرده است و سلبریتی‌ها، سیاست‌مداران و ورزشکاران زیادی را راهنمایی کرده است. اکنون او بیش از 50 کسب‌وکار را مدیریت می‌کند که سالیانه فروشی بالغ بر 6 میلیارد دلار دارد.

در سمینارها و کنفرانس‌های سالانه‌اش، شرکت‌کنندگان اغلب از او می‌پرسند که اسرار تنظیم اهداف و دستیابی به آنها چیست. او می‌گوید: «شما به یک چشم‌انداز بزرگ نیاز دارد و همچنین به یک برنامه نیاز دارید که قابل دستیابی باشد.»

تنظیم اهداف

آیا از تصمیمات خود سریع دست می‌کشید؟

تا هفته اول فوریه، بیشتر مردم از تصمیمات سال نوی خود دست کشیده‌اند. چرا همیشه این اتفاق می‌افتد؟

رابینز می‌گوید: «چون آن چیز، تصمیمات سال نو نبوده است. شما تصمیم نگرفته بودید که آن کارها را انجام دهید. سال نو بود و همه درباره تصمیمات سال جدید صحبت می‌کردند، بنابراین شما نیز درباره چند چیز فکر کردید که دوست داشتید انجام دهید یا چند چیز که دوست داشتید تغییر دهید. اما شما این تصمیم را نگرفته بودید که به هر قیمتی می‌خواهید چنین کاری را انجام دهید.»

در ادامه با استفاده از استراتژی‌های تونی رابینز، اهداف خود را برای سال جدید و سال‌های بعدی تنظیم کرده و به آنها دست پیدا کنید:

1. به یاد داشته باشید: پیگیری به اندازه خود هدف مهم است.

برای مثال، فرض کنید که هدف شما این است که در کسب‌وکار جدید خود در سال 2019 به اندازه 100 هزار دلار درآمد داشته باشید. بجای تمرکز روی مقدار پولی که می‌خواهید به‌دست آورید، باید به این فکر کنید که چرا چنین هدفی را دنبال می‌کند و مسیر دستیابی به این هدف چطور به رشد شما به‌عنوان یک انسان کمک می‌کند.

رابینز می‌گوید: «مقصود از یک هدف، دستیابی به آن نیست بلکه این است که شما در راه رسیدن به آن به چه کسی تبدیل می‌شوید.»

اگر شما در فرآیند دستیابی به هدف خود رشد کنید، این به معنای موفقیت است.

2. یک هدف را با محدوده مناسب در ذهن داشته باشید.

مردم اغلب از تصمیمات سال نوی خود دست می‌کشند به این دلیل که آن اهداف زیاد از حد بزرگ هستند. رابینز می‌گوید: «بیشتر افراد کاری که در یک سال انجام می‌دهند را بیش از حد تصور می‌کنند و کاری که در یک یا دو یا سه و چها دهه انجام می‌دهند را کمتر از حد تصور می‌کنند.»

هدفی را تنظیم کنید که شما به صورت منطقی می‌توانید در طول یک سال به آن دست یابید. اگر هدف شما چیزی باشد که رسیدن به آن در آن بازه زمانی سخت باشد، اوضاع برای شما سخت شده و آن را رها می‌کنید. اگر هدف شما به بیش از یک سال زمان نیاز دارد، تلاش کنید که معیاری برای چیزی که می‌خواهید در سال اول به آن برسید تنظیم کنید و از آنجا کار خود را شروع کنید.

3. روی چیزی که می‌خواهید تمرکز کنید، نه چیزی که نمی‌خواهید.

یکی از اشتباهات اصلی مردم هنگام تنظیم اهداف‌شان، تمرکز کردن روی چیزهایی است که نمی‌خواهند و نه چیزهایی که می‌خواهند. بجای گفتن اینکه من نمی‌خواهم چاق باشم و بنابراین 40 پوند (حدود 18 کیلوگرم) وزن کم خواهم کرد، هدف خود را به این صورت بگویید: من می‌خواهم که سالم و خوش‌هیکل باشم و بنابراین به اندازه کافی وزن کم خواهم کرد تا در یک BMI سالم قرار بگیرم.

اگر شما با یافتن هسته اصلی اهدافتان و اینکه واقعاً چه می‌خواهید مشکل دارید، رابینز برای شما توصیه‌ای ساده دارد: یک کار عملی انجام دهید.

رابینز می‌گوید: «اگر شما شانه‌های خود را پایین بیندازید، سر خود را پایین بیندازید، آرام صحبت کنید و به چیزی که می‌ترسید فکر کنید، افسرده می‌شوید. اما اگر بدوید و سپس روی چیزی که می‌خواهید تمرکز کنید، شما به چیزی که می‌خواهید می‌رسید.»

اغلب مواقع، مردم به‌خاطر ترسشان بجای شناسایی چیزی می‌رسند که نمی‌خواهند. تلاش کنید تا ذهنیت خود را تغییر دهید تا دیگر توسط ترس هدایت نشوید و با آن روبرو شوید.

رابینز می‌گوید: «بیشتر افراد موفق از این می‌ترسند که به نحوی زندگی کنند که کسی نباشند که هستند و نتوانند چیزی که می‌خواهند را به فرزندانشان یا همسرشان و یا دنیا بدهند. به همین دلیل، آنها بر ترس‌های خود غلبه می‌کنند. شما می‌توانید از ترس علیه خودش استفاده کنید.»

4. پس از اینکه به هدف خود رسیدید، متوقف نشوید.

ساده است: شما نباید هیچ‌گاه از تنظیم اهداف خود دست بکشید!

رابینز می‌گوید:‌ «صدها نفر به اهداف بزرگی رسیده‌اند و در ذهن خود گفته‌اند، همین؟! من به سختی برای این تلاش کردم ولی آنطور که فکر می‌کردم نیست. به این اتفاق موفقیت بدون رضایت می‌گویند که شکست نهایی است.»

مثال بالا را درنظر بگیرید. فرض کنید که شما به هدف 100 هزار دلار برای کسب‌وکار خود رسیده‌اید. شما هنگام رسیدن به این هدف، احساس غرور و انرژی می‌کنید. اما خوب که چه؟ بدون هدف دیگری برای دنبال کردن و یک حس معنادار بودن روزانه، شما احساس شکست می‌کنید.

رابینز می‌گوید: «زمانیکه شما به سمت یک هدف حرکت می‌کنید و به دستیابی به آن نزدیک می‌شوید، باید هدف بعدی را داشته باشید. در غیر این‌صورت، انرژی شما افت می‌کند»

بدون داشتن چیزی برای دنبال کردن و یا انتظار کشیدن، شما احساس راکد بودن زندگی خود را خواهید داشت. رابینز می‌گوید: «همه ما به یک آینده انگیزه‌بخش نیاز داریم. همه ما به چیزی نیاز داریم که به دنبال آن رفتن به ما احساس زندگی بدهد. اگر شما چنین چیزی را نداشته باشید، احساس ناامیدی، خستگی و عصبانیت به شما دست می‌دهد و شروع به سرزنش کردن دیگران می‌کنید.»

رابینز می‌گوید که بارها دیده است که چنین اتفاقی برای تاجرانی که راهنمایی کرده است، رخ داده است. «افراد زیادی شرکت‌های خود را فروختند و 200 میلیون دلار، نیم میلیارد دلار و یا یک میلیارد دلار کسب کردند. اما تنها چند سال طول کشید تا آنها دوباره به صحنه بازگشتند. کسب‌وکار باعث رشد آنها شد، به آنها آموزش داد، باعث گسترش آنها شد و باعث مشارکت آنها شد.»

5. نگران نرسیدن به اهداف خود نباشید.

رابینز می‌گوید: چیزی که مهم است رسیدن به هدف نیست، بلکه رشد شما به‌عنوان یک انسان در مسیر رسیدن به هدف است. او می‌گوید: «چیزی که به ما احساس سرزندگی می‌دهد پیشرفت، رشد و زنده بودن است. ما یا رشد می‌کنیم و یا می‌میریم. زندگی همین است.»

اما به یاد داشته باشید: رشد برای افراد مختلف، متفاوت است. تلاش کنید تا بفهمید که چه نوع از رشد برای شما بیشترین ارزش را دارد و از آنجا شروع کنید.

کلام آخر:

شما نمی‌خواهید که فقط رشد کنید. شما می‌خواهید که رشد کنید تا بتوانید زندگی فوق‌العاده‌ای برای خود داشته باشید. زندگی‌ای که برای شما رضایت‌بخش باشد.

کانال تلگرام زوم لایف

source

توسط bazaksara.ir