اگر به صنعت مد علاقه داشته باشید، راه اندازی برند لباس راهی عالی برای تبدیل مهارتها و خلاقیتهای شما به این حرفه خواهد بود. هزینه راه اندازی آن با توجه به گسترش کسب و کارهای آنلاین بسیار مقرون به صرفه و راحتتر شده است. در نتیجه میتوان از این طریق به درآمد بسیار خوبی دست یافت.
هر بخش از این فرایند نیازمند بودجه قابل توجهی است که میتواند با توجه به اهداف شما متغیر باشد. به دلیل رقابت زیاد در خصوص تولید و عرضه پوشاک در کشور، اگر برند اختصاری خودتان را داشته باشید، اعتبارتان نسبت به بقیه چندین برابر بیشتر خواهد شد.
به عنوان مثال تولید کنندگانی که سالها ثبت برند لباس خود را انجام داده و با برند خودشان تولید میکنند با دیگر افرادی که تولیدات متفرقه و با نام نشانهای مختلف کار میکنند را مقایسه کنید. با این مقایسه به خوبی تفاوت داشتن و نداشتن برند پوشاک را درک خواهید کرد و در نهایت هزینههای انجام شده به چشم شما نخواهد آمد. در این مقاله به بررسی هزینه راه اندازی کسب و کار برند لباس و گامهای کلیدی در آن خواهیم پرداخت.
آشنایی با برند لباس و تولیدی پوشاک
گاهی اوقات شما تنها تولید کننده لباسها و پوشاکهایی هستید که در بازار عرضه میشوند؛ بدون اینکه کسی نام و برند آن را بشناسد. در اکثر مواقع این محصولات فروش را به یک محدوده جغرافیایی به خصوص محدود خواهند کرد.
راه اندازی کسب و کار تولید پوشاک شامل عملیاتهای متعددی است. زمانی که بحث برندینگ و راه اندازی برند لباس به میان میآید، شما یک نام تجاری برای خود ایجاد میکنید که دیگر به مرز به خصوصی محدود نخواهد شد و به نوعی امضای شما پای تمام کارها و محصولاتی است که تولید خواهید کرد.
مراحل راه اندازی برند لباس
برای راه اندازی برند لباس باید همه چالشها و جوانب را در نظر داشته باشید. این صنعت چالشهای فراوانی را در مرحله برندسازی با دقت و برنامهریزی انجام میدهد. علاوه بر تولید لباسهای خاص و با کیفیت، باید برند قوی ایجاد شد تا مشتریان به کسب و کار شما جذب شوند. در اینجا چند مرحله و گام کلیدی و طلایی را برای شما مورد بررسی قرار میدهیم.
تعیین بازار هدف
اولین گام در راه اندازی برند لباس، تعیین بازار هدف و نیاز مشتریان است. منظور از بازار هدف افرادی هستند که شما محصولات خود را به آنها عرضه میکنید. ابتدا باید نیازها و خواستههای مخاطب را شناسایی کرده تا یک برند قوی و مطابق با نیاز آنها ایجاد نمایید.
ثبت کسب و کار خود
مرحله بعدی در راه اندازی برند لباس، اخذ مجوزها و پروانههای لازم است. هویت برند شما میتواند کسب و کارتان را از رقبای دیگر متمایز کند و وفاداری مشتریتان را افزایش دهد.
تهیه تجهیزات مورد نیاز
برای اینکه بتوانید برای راه اندازی برند لباس خود اقدام کنید، باید تجهیزات خود را هم تهیه نمایید. این تجهیزات به ابعاد و کسب و کار شما بستگی دارد. لوازمی همانند چرخ خیاطی، دستگاههای دوخت و مواد اولیه برای شروع کار بسیار ضروری هستند. بنابراین بهترین لوازم را خریداری کنید تا دوام بالایی داشته باشند. پیش از خرید به خوبی تحقیق کنید تا لوازم مناسب و کاربردی را تهیه کنید.
طراحی محصولات خود
گام بعدی در راه اندازی برند لباس، طراحی محصولات و تولید آنها بر اساس هویت برند شما خواهد بود. پس از تهیه مواد لازم و استخدام نیروهای حرفهای، لباسهایی تولید کنید که از رقبا متمایز شوید. جهت پیشرفت و ارتقاء عالی در طراحی لباسها میتوانید در دورههای آموزش طراحی لباس شرکت کنید. این دورهها جامع و کاربردی هستند و سرفصلهای مهمی را به هنرجو ارائه خواهند داد.
مزایای راه اندازی برند لباس
داشتن یک برند لباس مزیتهای فراوانی را به همراه دارد که هزینه راه اندازی برند لباس را توجیه خواهد کرد. به عنوان مثال شما با برندسازی میتوانید خیلی راحتتر و سریعتر محصولات خود را به فروش برسانید. به نوعی برندینگ بخش مهمی از روند بازاریابی شما خواهد بود و میتواند به شناخت هرچه بیشتر و بهتر محصولات شما توسط مشتریان کمک فراوانی کند. صرف هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک، شما میتوانید یک کسب و کار راه اندازی کنید.
اما برای اینکه نام تولید شما را همه بدانند و بتوانید به مشتریان هدف و خواست خود دسترسی داشته باشید، باید برای تولید لباستان یک برند یا نام تجاری ماندگار ایجاد نمایید. برندینگ محصول تمامی جنبههای کار شما را تحت تاثیر قرار داده و میتواند شانس موفقیتتان را در راه اندازی یک کسب و کار لباس تحت تاثیر قرار دهد. از همه مهمتر آنکه در صنعت مد و لباس امروزه مشتریان به دنبال نامهایی هستند که همه آن را شناخته و اعتبار و اعتماد پشت آنها قرار گرفته است.
اصل و اساس رقابت بازار پوشاک نیز تا حد زیادی به برندینگ محصول وابسته خواهد بود. از طرفی دیگر برای راه اندازی برند لباس بدون شک اصلیترین بخش کار شما ایجاد یک نام تجاری معتبر است که بتواند به شناخت شما کمک فراوانی نماید.
مدارک مورد نیاز برای راه اندازی برند لباس
قوانین و مدارک برای ثبت و راه اندازی برند لباس مطابق با نیازهای قانون هر کشور متفاوت خواهد بود. این قوانین برای ثبت برند داخلی و ثبت برند بین المللی با هم تفاوت دارند. اما اگر شما به عنوان یک برند حقیقی قصد ثبت و راه اندازی آن برند را دارید مدارک زیر مورد نیاز است.
- اصل و کپی کارت ملی
- اصل و کپی شناسنامه
- جواز یا پروانه کسب
- نام و تصویر لوگوی برند
- کپی و اصل کارت بازرگانی
- وکالتنامه وکیل برای اقدامات اداری و غیره
مدارک راه اندازی برند لباس برای اشخاص حقوقی
- کپی کارت ملی و شناسنامه
- کپی روزنامه رسمی با آخرین تغییرات شرکت
- اصل کارت بازرگانی و کپی آن
- کپی مجوز فعالیت
هزینه راه اندازی برند لباس
هزینههای راه اندازی برند لباس بسته به هر کشور و منطقه متفاوت است. از طرفی هم بسته به اینکه چه نوع کسب و کاری را راه اندازی میکنید و اینکه برند شما حقیقی است یا حقوقی هزینه ثبت برند متفاوت خواهد بود. اولین مرحلهای که در زمینه راه اندازی برند لباس در کشور باید انجام شود، پرداخت هزینه اظهارنامه است.
در مرحله اول بایستی وارد سایت اداره مالکیت معنوی قوه قضاییه شد و نسبت به عضویت در این سایت اقدام نمود. سپس سه فرم اظهارنامه ثبت برند را در سه نسخه تهیه کنید و آن را در سامانه درج نمایید. البته در این میان باید مبلغی را هم پرداخت کرد.
گزینه بعدی در هزینه ثبت برند لباس، پرداخت هزینه درج تقاضای ثبت برند است. در این مرحله لازم است که اظهارنامه ارسالی شما توسط کارشناسان اداره مالکیت معنوی قوه قضاییه تایید گردد. بایستی آگهی مربوط به ثبت برند شما در روزنامه رسمی درج شود. در این مرحله از ثبت برند پوشاک بایستی مبلغی پرداخت شود که این هزینه نسبت به تعداد خطهایی که در روزنامه شامل میشود، رنگی بودن آگهی و همچنین صفحه انتخابی متفاوت است.
از زمانی که از درج آگهی ثبت برند یا شرکت شما در روزنامه مدت یک ماه گذشت، باید نسبت به پرداخت هزینه حق و ثبت اقدام نمایید. در مرحله آخر لازم است که برای بار دوم آگهی مبنی بر راه اندازی برند لباس مورد نظر خود را چاپ کنید. در این بخش هزینه لازم باید پرداخت شود.
source