ابعاد تخت دو نفره از مهم‌ترین چیزهایی است که هنگام خرید تخت خواب دو نفره باید به آن توجه کنید. زیرا ساعات مشخصی از روز و شب را برای استراحت، روی تخت خواب هستید و طبیعتاً ابعاد مناسب و استاندارد روی کیفیت خواب شما تاثیر می‌گذارد.

این سوال ذهن اکثر افراد را هنگام خرید تخت خواب به خود مشغول می‌کند که اصلاً ابعاد تخت خواب دو نفره چقدر است؟ به صورت کلی اندازه استاندارد تشک تخت خواب دو نفره از ۱۲۰ شروع و تا ۲۰۰ سانتی‌متر ادامه پیدا می‌کند که این مسئله برای تخت‌های مختلف متفاوت است. جهت خرید انواع مدل تخت خواب دو نفره با ابعاد استاندارد و متنوع، سایت آف دکور (offdecor) محصولات جذابی را عرضه کرده است. 

تخت خواب دو نفره چوبی

نوع تخت دو نفره ابعاد طول (سانتی‌متر) ابعاد عرض (سانتی‌متر) ویژگی‌ها
تخت دو نفره کوچک (Small Double) ۱۹۰ تا ۲۰۰ ۱۴۵ مناسب برای اتاق‌های کوچک و جمع‌وجور.
تخت دو نفره متوسط (Medium) ۱۹۰ تا ۲۰۵ ۱۴۰ تا ۱۵۰ مناسب برای یک یا دو نفر، سایز نرمال.
تخت دو نفره بزرگ (King) ۲۰۰ تا ۲۱۵ ۱۸۰ تا ۱۸۵ مناسب برای افراد درشت‌اندام و اتاق‌های بزرگ.
تخت کینگ و سوپر کینگ ۱۶۰ تا ۲۰۰ ۱۴۰ تا ۱۸۰ تخت خواب‌های بزرگ با فضای کافی.
تخت سلطنتی ۱۸۰ تا ۲۰۰ ۱۶۰ دارای تزئینات و مناسب برای اتاق‌های بزرگ.
تخت کلاسیک ۱۶۰ تا ۱۸۰ ۹۵ طراحی ساده و مناسب برای اتاق‌های معمولی.
تخت مدرن ۱۸۰ ۹۷ طراحی مدرن و شیک.
تخت فلزی ۲۰۹ ۱۶۱ طراحی ساده و مقاوم.

نکات مهم برای انتخاب ابعاد تخت خواب استاندارد

برای سفارش یا خرید تخت دو نفره باید استاندارد تخت دو نفره و ابعاد تخت دو نفره را بدانید تا بر این اساس خریدتان را انجام دهید. جهت انتخاب ابعاد مناسب باید به نکات مهمی دقت داشته باشید که در ادامه به تفصیل این نکات را بررسی می‌کنیم تا با در نظر داشتن این نکات یک تخت مناسب با ابعاد استاندارد را انتخاب کرده و دکوراسیون اتاق خواب خود را زیباتر کنید.

دقت به شکل ظاهری تخت خواب

اولین نکته برای تعیین ابعاد تخت دو نفره و رعایت استاندارد تخت دو نفره، دقت به شکل ظاهری تخت خواب است. از آنجایی که تخت خواب‌ها مدل‌های مختلفی دارند، اندازه هر مدل ممکن است با مدل دیگر متفاوت باشد. برای مثال؛ ابعاد تخت دو نفره ام دی اف با تخته دو نفره سلطنتی کاملاً متفاوت است. طبیعی است که تخت دو نفره سلطنتی به علت تزئینات خراطی شده و تاج بالای تخت ابعاد بیشتری داشته باشد. پس در یک اتاق کوچک قرار دادن تخت دو نفره سلطنتی توصیه نمی‌شود.

تناسب ابعاد تخت با ابعاد اتاق خواب

نکته بعدی تناسب ابعاد تخت خواب دو نفره با اتاق خواب است. اگر شما تخت خواب بزرگی را انتخاب کنید که به سختی در اتاقتان قرار می‌گیرد یا ابعاد تخت نسبت به اتاق خواب بیش از اندازه کوچک باشد، دکوراسیون و ظاهر اتاق شما غیر منطقی جلوه می‌کند. پس حتماً باید ابعاد استاندارد و متناسب با اندازه اتاق را انتخاب کنید.

در صورتی که اتاق خواب شما بزرگ و دلباز است، می‌توانید به سراغ تخت‌های بزرگتر بروید. در غیر این صورت تخت‌های دو نفره کوچک و جمع و جور را پیشنهاد می‌کنیم. برای درک بهتر تناسب تخته دو نفره با متراژ اتاق خواب می‌توانید به جدول زیر دقت داشته باشید؛

ابعاد استاندارد اتاق خواب

فضای اضافه به ازای هر فرد بزرگسال

فضای اضافه به ازای هر کودک

۳ متر در ۳.۶ متر تا ۴.۲ متر در ۴.۸ متر

۹/۵ متر مکعب

۵/۵ متر مکعب

تخت خواب مدرن دونفره

دقت به سبک تخت خواب

امروز سبک‌های متنوعی از تخت خواب در بازار موجود هستند که ابعاد آن‌ها کمی متفاوت است. برای مثال تخت خواب‌های کینگ و سوپر کینگ از لحاظ ابعاد هیچ شباهتی با تخت خواب‌های استیل ندارند. به همین منظور در ادامه ابعاد استاندارد سبک‌های مختلف تخت خواب را با هم بررسی می‌کنیم تا با در نظر داشتن ابعاد هر سبک به سراغ آن بروید.

  1. تخت خواب کینگ و سوپر کینگ دو نفره ۱۴۰ در ۱۶۰ تا ۱۸۰ در ۲۰۰ سانتی متر.
  2. تخت سلطنتی دو نفره ۱۸۰ تا ۲۰۰ در ۱۹۰ تا ۲۰۰ در ۱۶۰ سانتی‌متر.
  3. تخت خواب کلاسیک دو نفره ۱۶۰ تا ۱۸۰ در ۱۹۰ تا ۲۰۰ در ۹۵ سانتی‌متر.
  4. تخت خواب دو نفره مدرن ۱۸۰ در ۲۳۷ در ۹۷ سانتی‌متر.
  5. تخت تمام پارچه پشت بلند دو نفره ۱۸۰ در ۱۷۰ در ۲۲۰ سانتی متر.
  6. تخت خواب فلزی دو نفره ۲۰۹ در ۱۶۱ در ۱۰۸ سانتی‌متر.

 

به نقل از رویال مبل:

تختخوابی با ابعاد غیر استاندارد، باعث کاهش کیفیت خواب می‌شه و در طولانی مدت مشکلات جسمانی ایجاد میکنه. فضای کافی برای تخت باید متناسب با فیزیک بدن و سن فرد باشه.

 

تخت خواب دو نفره کوچک (Small Double)

تخت دو نفره کوچک برای اتاق‌های جمع و جور که متراژ پایین دارند، یک گزینه مناسب است. این مدل تخت برای نوجوانان، اتاق مهمان و یا زوج‌هایی که اتاق خوابشان فضای زیادی ندارد، انتخابی ایده آل به شمار می‌آید. ابعاد تخت دو نفره کوچک از لحاظ طولی بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ و از لحاظ عرضی ۱۴۵ سانتی‌متر است.

تخت خواب دو نفره چستر

تخت خواب دو نفره متوسط (Medium)

تخت دونفره متوسط با ابعاد استاندارد برای یک تا دو نفر مناسب است. این تخت خواب سایز نرمالی داشته و فضای کافی برای خواب مطلوب دو نفره را ایجاد می‌کند. تخت خواب دو نفره متوسط از لحاظ کاربری و چیدمان انعطاف بالایی دارد. طول این تخت ۱۹۰ الی ۲۰۵ سانتی متر و عرض آن بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر است.

تخت خواب دو نفره بزرگ (King)

سرویس خواب دونفره کینگ یا بزرگ طول ۲۰۰ تا ۲۱۵ سانتی‌متر و عرض ۱۸۰ تا ۱۸۵ سانتی‌متر دارد. اگر اندام درشت و قد بلندی دارید، می‌توانید از تخت دو نفره بزرگ استفاده داشته باشید به شرطی که فضای اتاق خواب شما برای قرار دادن تخت خواب کینگ کافی باشد.

 

به نقل از دکومگ:

تشک نقش مهمی در ابعاد و اندازه تخت دارد. هرچند که عرض و طول تشک استاندارد است و در ابعاد مشخصی به فروش می‌رسد اما ارتفاع مناسب برای انواع تشک فنری حدود ۲۵ سانتی‌متر است. نرمی این تشک‌ها نیز باید حدود ۵ سانتی‌متر باشد.

 

تخت خواب دو نفره فانتزی

کلام آخر

ابعاد استاندارد تخت دونفره باعث می‌شود که شما یک خواب راحت را تجربه کنید و معذب نباشید. زیرا کوچک بودن بیش از حد یا بزرگ بودن بیش از حد تخت روی کیفیت خواب تاثیر منفی گذاشته و استراحت را با چالش مواجه می‌کند. یک تخت با ابعاد استاندارد، تمام نقاط بدن را برای استراحت پوشش می‌دهد.

با در نظر داشتن نکاتی که در این مطلب ذکر کردیم، می‌توانید خرید تخت خواب استاندارد با ابعاد مناسب را انجام دهید. استاندارد تخت دو نفره بر اساس شکل ظاهری تخت خواب، متراژ اتاق خواب، دقت به سبک تخت خواب و دقت به قد و هیکل تعیین می‌شود. در بین تخت خواب‌های کوچک، متوسط و بزرگ می‌توانید هر یک را انتخاب کنید. مجموعه فروشگاهی آف دکور انواع سرویس خواب متنوع با ابعاد استاندارد را به فروش می‌رساند.

معرفی آف دکور

می‌توانید برای خرید و آگاهی از ابعاد تخت دو نفره به وب سایت آف دکور مراجعه داشته باشید. مجموعه آف دکور علاوه بر سرویس خواب و انواع تخت خواب، به فروش مبلمان، آینه کنسول، سرویس چوب، لوازم دکوری، میز پذیرایی، میز ناهارخوری و… نیز می‌پردازد که تمام این محصولات کیفیت بالا داشته و کاملاً متنوع هستند.

source

توسط bazaksara.ir