تاثیر ویتامین‌ها بر روی پوست

در این مطلب در رابطه با تاثیر ویتامین‌های A، B، C، D، E، K بر روی پوست با شما هستیم. این ویتامین‌ها به رفع چین و چروک صورت، احیای رنگ پوست، و شادابی پوست کمک می‌کنند. برای مطالعه کامل تاثیر ویتامین‌ها بر روی پوست با زوم لایف همراه باشید.

فواید ویتامین A برای پوست

ویتامین A دارای آنتی اکسیدان قوی است و رادیکال‌های آزاد که باعث چین و چروک پوست می‌شود را از بین می‌برد و بافت آسیب دیده را بهبود می بخشد. ویتامین A از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. ویتامین آ، تولید چربی در غدد را کاهش می‌دهد و از ایجاد جوش صورت جلوگیری می‌کند. ویتامین A یکی از بزرگترین ویتامین‌های مؤثر برای رفع خشکی پوست است. کمبود ویتامین A باعث پوسته پوسته شدن پوست شما می‌شود.

منابع سرشار از ویتامین A

هویج، اسفناج، جگر، تخم مرغ، گوجه فرنگی، فلفل قرمز، شیر، زردآلو، کلم پیچ، کاهو، انبه، کدوتنبل، کدو سبز، منابع غنی از ویتامین A می‌باشند.

ویتامین B برای پوست

فواید ویتامین B برای پوست

ویتامین ب به ترمیم و احیای رنگ پوست شما کمک می‌کند. مصرف ویتامین «ب»، استرس و نگرانی را در شما کم می‌کند و روی پوستتان تاثیرگذار است و با جوش‌ها مقابله می‌کند. همچنین باعث افزایش جریان خون و متابولیسم بدن می‌شود و به متعادل نمودن سیستم ایمنی و افزایش تولید گلبول‌های سفید نیز کمک می‌کند. ویتامین B به سلامت پوست نیز کمک می‌کند و پوست را در برابر عوامل خارجی آسیب رسان محافظت می‌کند.

منابع سرشار از ویتامین B

گردو، جوانه‌ی گندم، عسل، شیر، سبزیجات و فندق، و جوانه‌ی جو سرشار تز ویتامین B می‌باشند.


فواید ویتامین C برای پوست

ویتامین C، میزان کلاژن را در پوست متعادل می‌کند و به ظاهر، طراوت و شادابی پوست کمک می‌کند. اگر موادی که حاوی ویتامین ث می‌باشند به صورت مستقیم روی چروک‌های پوست مالیده شود، چروک‌ها را کاهش می‌دهد و از شوک آفتاب سوختگی کم می‌کند.

منابع سرشار از ویتامین C

  • مقادیر قابل توجهی ویتامین «ث»، در پرتقال، گریپ فورت، فلفل سبز، فلفل قرمز و لیموترش وجود دارد.
  • دارابی، میوه‌ی ترش، سیب زمینی، کلم، گوجه فرنگی، اسفناج، کاهو، جعفری، ترخون، پیاز، تربچه، شیر، عسل، کیوی، آلو، آناناس و توت فرنگی نیز دارای ویتامین C می‌باشند.
  • نکنه قابل توجه این است که ویتامین C، در سبزیجات کهنه و مانده از بین می‌رود.

غذاهای سرشار از ویتامین D

فواید ویتامین D برای پوست

ویتامین D توانایی درمان پسوریازیس را دارد. این ویتامین به کاهش سوزش و التهاب روی پوست ناشی از پسوریازیس کمک می‌کند.

منابع سرشار از ویتامین D

ماهی قزل آلا، جو، زرده تخم مرغ و ماست منبع غنی از ویتامین D هستند. شما همچنین می‌توانید یک کرم موضعی برای تغذیه پوست با ویتامین D اعمال کنید.


فواید ویتامین E برای پوست

ویتامین E، ضد التهاب است و برای سلامت پوست حیاتی است و باعث مرطوب کنندگی و آب رسانی به پوست می‌شود. ویتامین E به پوست، شفافیت، نرمی و لطافت می‌بخشد و پوست را در مقابل عوامل مضر نور خورشید محافظت می‌کند.

منابع سرشار از ویتامین E

دانه‌ی آفتابگردان، آواکادو، تخم مرغ، کلم بروکلی، جوانه‌ی گندم، غلات، آرد، کاهو، شاهی آبی، عسل، پیاز، روغن‌های نباتی، حاوی ویتامین E می‌باشند.

فواید ویتامین K برای پوست

ویتامین K برای رفع گودی‌های زیر چشم، محافظت از کشش پوست، از بین بردن مشکلات پوستی و درمان لخته شدن خون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منابع سرشار از ویتامین K

کلم بروکلی، سبزی‌هایی با برگ تیره منبع غنی ویتامین K هستند. استفاده از کرم‌های حاوی ویتامین K که دارای رتینول است به سلامت پوست شما کمک می‌کند. رتینول نوعی ویتامین A است که در سلامت پوست نقش به‌سزایی دارد.


این ویتامین‌ها به سلامت پوست و مو کمک می‌کند. اگر می‌خواهید زیبایی پوست خود حفظ کنید از منابع سرشار ویتامین‌ها تغذیه کنید.

کانال تلگرام زوم لایف

توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

source

توسط bazaksara.ir