پوست صورت یکی از بخش های مهم بدن است که حساسیت بیشتری نسبت به سایر نقاط بدن دارد. به همین علت مراقبت از آن اهمیت بسزایی در سلامت و شادابی پوست دارد. برخی مواد هستند که ممکن است افراد به دلایل و اهداف مختلف برای پوستشان استفاده کنند که امکان دارد این مواد برای پوست صورت مناسب نباشند و موجب آسیب به آن شوند. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم به معرفی موادی برای پوست صورتتان مناسب نیستند بپردازیم.

8 ماده ای که برای پوست صورت مناسب نیستند

در این قسمت از مقاله به معرفی موادی که برای پوستتان مناسب نیستند می پردازیم تا با آگاهی بیشتری از انواع محصولات مراقبت از پوست استفاده کرده و یک روتین پوستی متناسب با نیاز پوستتان داشته باشید.

1- لیمو

درست است که PH لیمو 2 است و کمتر از بازه 4 تا 5 می باشد. اما قرار دادن آن به طور مستقیم روی پوست ممکن است آن را بسوزاند و اگر پس از استفاده از این ماده در مقابل نور خورشید قرار بگیرید خطر آن بیشتر نیز می شود.

2- وازلین

وازلین نیز جزء موادی است که برای پوست صورت مناسب نیست. البته این ماده خواص زیادی برای نرم کردن پوست دارد و همچنین اگر پوستتان توسط حشرات گزیده شده باشد یا زخم عمیق پوستی داشته باشید، می توانید با مشورت پزشک متخصص از این ماده استفاده کنید. اما بهتر است بدانید بعد از زدن وازلین یک لایه میکروب و آلودگی روی پوست ایجاد می شود که برای سلامت پوست مناسب نیست به همین علت بهتر است از وازلین برای پوست صورت استفاده نکنید.

3- الکل

الکل برای رفع یا کاهش آلودگی ها از عفونت زخم کاربرد دارد اما استفاده از الکل روی پوست صورت در طولانی مدت به DNA سلول های پوستی آسیب زده و لایه برداری شیمیایی انجام شده پوست را شکننده و خشک می کند. اگر الکی که استفاده می کنید حاوی ایزوپروپیل باشد خطر آن برای پوست بیشتر است زیرا این ماده موجب خراش پوست شده و برای آن مضر است.

4- لوسیون بدن

لوسیون بدن حاوی مواد معطر و نرم کننده بوده و برای پوست بدن طراحی شده است به همین علت برای پوست صورت مناسب نیست و موجب بسته شدن منافذ و خشکی پوست می شوند.

5- عدم استفاده از شکر برای اسکراب

شاید شکر برای اسکراب بدن مناسب باشد اما دانه های درشت و زبر آن برای پوست صورت مناسب نیستند و سلول های پوستی را تخریب می کنند.

6- عدم استفاده از جوش شیرین برای پاکسازی پوست

یکی از موادی که برای پوست صورت مناسب نیست، جوش شیرین می باشد. جوش شیرین اثر قلیایی بالایی داشته و برای پوست نازک و حساس صورت مضر است. PH این ماده 9 بوده بهتر است از مواد آرایشی و بهداشتی استفاده کنید که PH آنها بین ۴.۵ تا ۵ باشد. جالب است بدانید جوش شیرین رطوبت پوست را کاهش داده و چروک آن را افزایش می دهد.

7- برای تثبیت آرایش از اسپری مو استفاده نکنید.

اسپری مو برای پوست صورت مناسب نبوده موجب چروک آن می شود و همچنین اسپری مو با بستن منافذ پوست راه تنفس آن را کاهش می دهد. بهتر است برای تثبیت آرایش از اسپری و پودر فیکس استفاده کنید. در ضمن توجه داشته باشید لوازم آرایشی و بهداشتی گریم برای پوست گزینه مناسبی نیستند.

8- خمیر دندان

خمیر دندان نیز جزء موادی است که برای پوست صورت مناسب نیست و موجب خشکی آن می شود. مواد تشکیل دهنده خمیر دندان به گونه ای است که مناسب پوست نمی باشند. خمیر دندان با خشک کردن نواحی گوشه لب، بینی ها آنها را زخم می کند. پس بهتر است برای کنترل چربی پوست با پزشک متخصص مشورت کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم موادی که برای پوست صورت نیستند را به شما معرفی کنیم تا با آگاهی بیشتری از محصولات مختلف استفاده کنید و یک روتین پوستی متناسب با نیاز پوستتان داشته باشید. شما می توانید سوالات و نظراتتان را درباره ی این مطلب در قسمت دیدگاه سایت فروشگاه عسل بانو ارسال کرده و با مشاوران فروشگاه در ارتباط باشد.

source

توسط bazaksara.ir