معرفی لوازم آرایشی چشم برای افراد مبتدی و حرفه ای متفاوت است. افراد حرفه ای شاید بتوانند از کلیه وسایل آرایش چشم به سادگی استفاده کنند اما افراد مبتدی نه. در ادامه لیستی از محصولات آرایشی چشم برای افراد مبتدی و حرفه ای معرفی کرده ایم.

چشم یکی از حساسترین اعضای بدن است که تاثیر مستقیمی روی زیبایی چهره دارد. تا به امروز لوازم آرایشی مختلفی برای آرایش و زیباتر کردن چشم ها تولید شده اند که هر کدام از آنها کارآیی مختلفی دارند. انواع این لوازم آرایش عبارتند از خط چشم، مداد، سایه، ریمل، فرمژه، کانسیلر، مژه مصنوعی یا مژه های مخصوص کاشت.


شما باید برای آرایش چشم ها با کاربرد هر یک از لوازم آرایشی آشنا باشید و به شیوه درست از آنها استفاده کنید. در صورت آگاهی از کاربرد این محصولات می توانید با جستجو در شبکه های اجتماعی یا درخواست از یک آرایشگر حرفه ای طرز کار آنها را به صورت حرفه ای بیاموزید.


ما در این گزارش از مجله زیبامون قصد داریم تا با معرفی لوازم آرایشی چشم به شما کمک کنیم تا شناخت بهتری از این محصولات داشته باشید و با آگاهی بیشتر برای خرید آنها اقدام کنید.


معرفی انواع لوازم آرایشی چشم


انواع لوازم آرایشی چشم، عبارتند از:


خط چشم کاربردی ترین وسیله برای آرایش


یکی از بهترین لوازم آرایشی مخصوص چشم خط چشم است که باعث فرم دادن به آنها می شود. شما می توانید جوهر مخصوص این محصول را روی پلک بالا و پایین چشمتان بکشید و با استفاده از آن فرمی زیبا به چشمتان بدهید. بسیاری از خانم ها با استفاده از این محصول و ایجاد فرم های زیبا چشم های خود را کشیده و درشت نشان می دهند.


خط چشم یکی از لوازم ضروری برای آرایش است که در کیف میکاپ اغلب خانم ها پیدا می شود. این محصول قیمت کمی دارد و در انواع مدل های مدادی، ژله ای، مایع، مویی و ماژیکی توسط برندهای مختلف در بازار به فروش می رسد.


به دلیل پرطرفدار بودن این محصول، نمونه های تقلبی آن نیز در بازار زیاد هستند، به همین دلیل پیشنهاد می شود، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم خرید محصولات آرایشی از این مدل را از فروشگاه های معتبر چون کاج شاپ و عسل بانو انجام دهید تا چشمانتان آسیبی نبیند.


نکته: افراد مبتدی می توانند از طرح های ماژیکی این سبک لوازم آرایشی چشم استفاده کنند، چون کار با مدل هایی مویی آن کمی سختتر است.


مداد چشم ساده ترین وسیله آرایشی چشم


مداد یکی دیگر از کاربردی ترین لوازم آرایشی است که از آن برای جلوه دادن به آرایش چشم ها استفاده می کنند. این محصول در رنگ بندی های مختلفی تولید می شود که شما می توانید رنگ آن را با رنگ چشم یا لباس های خود ست کنید و هارمونی جذابی در استایلتان به وجود آورید. تقریبا همه افراد از مبتدی تا حرفه ای می توانند از این وسیله به سادگی استفاده کنند.


در خرید مداد حتماً دقت کنید که چربی آن از روغن های طبیعی مثل بادام یا نارگیل باشد. این ابزار باید با ویژگی هایی مثل نرم یا روان بودن به شما در یک میکاپ بی نقص کمک کند. برخی از این محصولات با نوک های پهنتر در بازار عرضه می شوند که از آنها می توانید به عنوان مکمل سایه چشم ها استفاده کنید.


سایه چشم


اگر قصد خرید محصولات آرایشی دارید، سایه چشم را از قلم نیندازید، چون به عنوان یکی از اصلی ترین لوازم میکاپ شناخته می شود. شما با سایه می توانید رنگ هایی زیبا پشت پلک ها ایجاد کنید و میکاپی شیک و فوق العاده داشته باشید. سایه اغلب برای آرایش های غلیظ مثل میکاپ عربی به کار می آید، اما شما می توانید با رنگ های روشن و ساده از آن برای میکاپ های روزانه هم استفاده کنید.


سایه ها تنوع رنگی بالایی دارند و شما می توانید آنها را با رنگ لباس یا اکسسوری های خود ست کنید. این محصولات در انواع پودری، مایع و مدادی به فروش می رسند که مدل های مایع براقتر و چربتر و مدل های جامد ساده تر و مات هستند. مدل های مدادی این محصول شامل انواع شاین، براق و مات می شود که می توانید انواع آن را متناسب با نیاز خود بخرید.


اگر برای زدن سایه مبتدی هستید، پیشنهاد می کنیم از شابلون های ویژه سایه استفاده کنید، به این ترتیب زمان میکاپ چشم هایتان، نگران پخش شدن سایه در سایر نواحی صورتتان نخواهید بود.


ریمل، یک حجم دهنده فوق العاده برای چشم


از جمله جذابترین لوازم آرایش مخصوص چشم ریمل است که می تواند آرایش چشم ها را تکمیل و جذابیت آنها را بیشتر کند. از ریمل ها برای پر کردن و حالت دادن به مژه ها استفاده می شود. شما می توانید از این محصولات در انواع حجم دهنده، تقویت کننده و بلندکننده بر اساس نیاز خود استفاده کنید.


ریمل ها در مدل های مختلفی از جمله پودری، کرمی، مایع، اکلیلی، تقویتی و جداکننده مژه در بازار به فروش می رسند. این محصولات را حتماً از برندهای معتبر تهیه کنید، چون ریمل های بی کیفیت باعث خشک شدن و ریزش مژه ها می شوند و حتی روی میکاپ تاثیر منفی می گذارند.


از جمله ویژگی های ریمل های باکیفیت می توان به داشتن چربی مناسب، رنگ پس ندادن و برس متناسب با فرم و اندازه چشم ها اشاره کرد.


تقریبا همه افراد مبتدی تا حرفه ای می توانند از ریمل به سادگی استفاده کنند، نکته ی مهم در مورد این محصول این است که روی مژه به صورت گلوله ای قرار نگیرد.


فرمژه، وسیله ای کارآمد برای مبتدیان


فرمژه مانند ریمل برای فرم و حالت دادن به چشم ها استفاده می شود. بسیاری از خانم ها استفاده از این ابزار آرایشی را کنار گذاشته اند و ترجیح می دهند که از ریمل ها استفاده کنند، چون معتقدند فرمژه باعث ایجاد شکستگی در مژه ها و ریزش آنها می شود. پیشنهاد می دهیم که از فرمژه به میزان کم استفاده کنید، اما در نظر داشته باشید این وسیله تاثیر فوق العاده ای روی حالت دادن به مژه ها دارد. در برخی موارد حتی با استفاده از این ابزار دیگر نیازی به استفاده از ریمل ندارید، چون در اغلب موارد فرم دلخواه روی مژه هایتان به وجود می آید.


اگر نمی توانید از ریمل به راحتی بهره بگیرید، پیشنهاد می کنیم از یک فرمژه استاندارد، برای بهبود حالت مژه هایتان استفاده کنید.


کانسیلر، سفیدکننده عالی برای زیرچشم ها


کانسیلرها ابزاری تخصصی برای از بین بردن گودی و تیرگی زیر چشم ها در زمان میکاپ هستند. این محصولات بافتی شبیه به کرم پودر دارند، اما غلیظتر و ماندگارتر بوده و با پوشش کامل پوست سطحی صاف و یکدست روی پوستتان به وجود می آورند. شما می توانید کانسیلرها را در انواع مایع، جامد، مدادی یا مدل های دیگر بخرید و استفاده کنید.


قبل از استفاده از کانسیلر یا هر محصول آرایشی دیگر اطراف چشم توصیه می کنیم که حتماً از یک کرم دور چشم مناسب استفاده کنید تا مبادا پوستتان دچار آسیب شود.


مژه مصنوعی، یکی از انواع لوازم آرایشی چشم


از جمله پرطرفدارترین انواع لوازم آرایشی چشم مژه مصنوعی است که البته فقط برای آرایش های غلیظ یا میکاپ های مخصوص مهمانی و دورهمی استفاده می شود. مژه مصنوعی را به افرادی پیشنهاد می کنیم که طول مژه های اصلی آنها کوتاه بوده یا به هر دلیلی دوست دارند که مژه هایی بلندتر و پرپشتتر داشته باشند.


مژه های مصنوعی با چسب های مخصوص به فروش می رسند. کافیست از این چسب استفاده کرده و سپس مژه های مصنوعی را روی مژه های اصلی بچسبانید. برای چسباندن مژه ها نیاز به مهارت کافی دارید، چون کاری نسبتاً حرفه ای است.


نکته: سعی کنید از این محصول خیلی استفاده نکنید، زیرا در بلند مدت باعث آسیب دیدن مژه های اصلی تان می شود.




اکستنشن مژه


یکی از خدماتی که سالن های زیبایی به مشتریان خود ارائه می دهند، اکستنشن مژه است. شما می توانید با اکستنشن مژه از استفاده مداوم مژه مصنوعی، ریمل، فرمژه یا سایر محصولات آرایشی مژه راحت شوید. مژه های اکستنشن شده معمولاً بین 3 تا 4 هفته ماندگاری دارند و جذابیت خاصی به چشم های شما می بخشند.


انواع اکستنشن مژه شامل کلاسیک، اسپایکی، گربه ای، والیوم، رنگی، هیبریدی، خط چشمی و روسی می شوند. هر یک از این مدل ها فرم متفاوتی روی مژه ها به وجود می آورند. شما می توانید متناسب با سلیقه و علاقه خود یکی از انواع روش های اکستنشن مژه را انتخاب و روی چشم هایتان پیاده سازی کنید.


اکستنشن مژه یکی از شغل های حرفه ای است که بهتر است در خانه انجام ندهید به خصوص اگر مبتدی هستید، زیرا به مژه های خود آسیب می رسانید.


لوازم آرایشی چشم، محصولاتی پرکاربرد در میکاپ


با معرفی لوازم آرایشی چشم حتماً متوجه شده اید که این محصولات در میکاپ های روزانه یا مهمانی بسیار کاربردی هستند. شما با استفاده از این ابزار می توانید میکاپی زیبا و بدون نقص داشته باشید. اگر می خواهید بیشتر توجه ها روی چشم های شما جلب شود، حتماً از این محصولات به خصوص ریمل و خط چشم استفاده کرده و از مزیت های آنها بهره مند شود. این لوازم قیمت زیادی ندارند، اما می توانند میکاپی زیبا و خاص برایتان به وجود آورند.


در این گزارش از مجله زیبامون، به معرفی لوازم آرایشی چشم پرداختیم و کاربردی ترین وسایل برای زیباتر شدن چشمانتان را نام بردیم. وسایلی چون ریمل، فرمژه، مژه مصنوعی، کانسیلر و … از جمله کاربردی ترین لوازم در این زمینه هستند.

source

توسط bazaksara.ir