امروزه کسب‌وکارهای گوناگونی در فضای مجازی راه یافته‌اند که یکی از آن‌ها داروخانه‌ها هستند. اگرچه وجود بسیاری از مشاغل در دنیای آنلاین می‌تواند خرید انواع کالاهای موردنیاز را تسهیل بخشد و شرایط آسان‌تری را برای انتخاب کالاها مهیا کند، اما برخی مشاغل آنلاین همچون داروخانه را می‌توان یکی از ضرورت‌های عصر کنونی به شمار آورد.

طراحی سایت داروخانه نه‌تنها به دارندگان این کسب‌وکار کمک می‌کند تا بازار گسترده‌تری را تحت پوشش خود قرار دهند، بلکه می‌تواند به بسیاری از کاربران نیز کمک کند تا به داروها و کالاهای بهداشتی به‌راحتی دسترسی داشته باشند؛ اما نکته مهم این است که سایت داروخانه باید به بهترین نحو ممکن طراحی شود تا بتوان از آن بیشترین بهره را برد.

یکی از بهترین طراحان سایت داروخانه در ایران مهندس امیر عرفان معقول است. در این مقاله قصد داریم به بیان مزایا و نکات مهم طراحی داروخانه آنلاین و معرفی یکی از بهترین طراحان سایت داروخانه آنلاین بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

طراحی سایت داروخانه آنلاین چه مزایایی دارد؟

طراحی سایت داروخانه آنلاین می‌تواند با مزایای بسیاری برای هر دو طرف فروشندگان و مشتریان همراه باشد. این مزایا در بسیاری از موارد می‌تواند به رشد و پیشرفت چشمگیر داروخانه شما منجر شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای داروخانه آنلاین را شرح می‌دهیم:

امکان دسترسی بدون محدودیت

داروخانه آنلاین می‌تواند امکان دسترسی 24 ساعته مشتریان را به فروشگاه فراهم کند. در این صورت کاربران در هر ساعتی می‌توانند محصولات را بررسی کنند و خرید خود را نیز بدون نیاز به بیرون‌رفتن از خانه و در ساعات مختلف روز ثبت کنند. درواقع وب‌سایت فروشگاهی داروخانه می‌تواند به نوعی از جمله داروخانه‌های شبانه‌روزی به شمار رود.

تسهیل فرایند خرید

درصد بسیار زیادی از مشتریان یک داروخانه، افرادی هستند که احتمال ناتوانی آن‌ها به دلیل ابتلا به بیماری وجود دارد. از همین رو و به‌طورکلی وجود یک داروخانه آنلاین و خرید از آن با امکان بررسی تمامی گزینه‌های موجود به همراه قیمت آن‌ها می‌تواند فرصت بسیار خوبی باشد تا فرایند خرید کاربران تسهیل پیدا کند. این موضوع به‌خصوص در شرایطی که یک دارو کمیاب است و برای یافتن آن باید ساعت‌ها در خارج از خانه، در ترافیک و خیابان‌های شلوغ به‌تمامی داروخانه‌ها مراجعه کرد، می‌تواند بسیار مفید و کمک‌کننده باشد.

بهبود سیستم مدیریت انبار

در صورت داشتن یک داروخانه آنلاین می‌توانید مدیریت بهتری بر روی انبار داروها و محصولات بهداشتی داشته باشید و ازآنجایی‌که موجودی محصولات و کالاها به طور آنلاین و اتوماتیک ثبت می‌شوند، مدیریت موجودی انبار آسان‌تر و همچنین دقیق‌تر خواهد بود.

گسترش بازار هدف

با داشتن یک داروخانه آنلاین بازار هدف شما دیگر محدود به یک محله در یک شهر نخواهد بود و هر فردی از هر نقطه‌ای در ایران می‌تواند محصولات شما را ببیند و از داروخانه شما کالا یا داروی موردنظر خود را تهیه کند.

کاهش هزینه‌ها

اگرچه طراحی سایت فروشگاهی داروخانه می‌تواند برای شما هزینه‌بر باشد، اما ازآنجایی‌که دیگر نیازی به داشتن یک فروشگاه به طور فیزیکی و یا پرداخت هزینه‌های هنگفت اجاره، برق، گاز و غیره نخواهید داشت، هزینه نهایی راه‌اندازی داروخانه به‌صورت آنلاین نسبت به فروشگاه فیزیکی در دنیای واقعی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

امکان تبلیغات بهتر

با داشتن وب‌سایت داروخانه آنلاین تبلیغ در دنیای مجازی با استراتژی‌های بازاریابی بهتری امکان‌پذیر است؛ ‌ به‌طوری‌که می‌توانید در بسترهای متفاوتی همچون شبکه‌های اجتماعی متعدد، سایت‌های بزرگ و مواردی ازاین‌قبیل به تبلیغ داروخانه بپردازید و ازآنجایی‌که راه ارتباطی به این داروخانه تنها یک کلیک است، احتمال جذب مشتری بسیار زیاد خواهد بود. از طرفی امروزه مردم ساعات بسیار زیادی را در فضای مجازی همچون موتورهای جستجو می‌گذرانند که این موضوع فرصت خوبی برای دارندگان داروخانه‌های آنلاین است تا به تبلیغ و برندسازی برای فروشگاه خود بپردازند.

ارائه مشاوره‌ها و انتشار مطالب علمی

به‌منظور راهنمایی بهتر مشتریان در خرید و یا افزایش اطلاعات عمومی مهم و کاربردی می‌توانید در وب‌سایت خود مقالات علمی متعددی را منتشر کنید که علاوه بر کمک به مشتریان در انتخاب گزینه‌های موردنیاز آن‌ها، در جذب کاربران به سایت و افزایش اعتماد آن‌ها نیز تأثیر به سزایی خواهید داشت.

امکان تجزیه‌وتحلیل اطلاعات

به طور معمول با داشتن یک فروشگاه آنلاین در هر کسب‌وکاری نسبت به فروشگاه فیزیکی در دنیای واقعی، تجزیه‌وتحلیل اطلاعات خرید محصولات برای شما با ابزارهای بیشتری در قالب‌های سایت فروشگاهی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید میزان فروش هر محصول را بررسی نمایید؛ نظرات مشتریان خود را در مورد کالاهای مختلف بخوانید و ارائه خدمات و محصولات خود را بهبود بخشید.

بهبود تجربه کاربری

در نهایت از مزایای راه‌اندازی یک داروخانه آنلاین می‌توان به بهبود تجربه کاربری اشاره کرد. در واقع کاربران سایت شما (اگر به طور حرفه‌ای و تخصصی طراحی شده باشد) می‌توانند به‌راحتی و با جستجوی پیشرفته محصولات موردنیاز خود را بیابند، قیمت آن را بررسی کنند و نظرات سایر مشتریان را مطالعه و از آن‌ها بهره ببرند. در نهایت مجموع این موارد باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود و این موضوع موجب می‌گردد تا امکان خرید از داروخانه آنلاین شما افزایش پیدا کند.

سایت داروخانه آنلاین چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

دارابودن برخی امکانات و ویژگی‌ها باعث می‌شود وب‌سایت فروشگاهی شما تبدیل به یک داروخانه آنلاین موفق و پررونق گردد. اگرچه با سپردن طراحی سایت داروخانه خود به یک فرد متخصص در این زمینه همچون مهندس معقول از تمامی موارد زیر بهره‌مند خواهید بود، اما دانستن این موارد می‌تواند به شما کمک کند تا از اصولی بودن طراحی سایت خود مطمئن باشید. مهم‌ترین ویژگی‌های یک داروخانه آنلاین موفق عبارت‌اند از:

جذابیت بصری و گرافیکی

طراحی گرافیکی اولین چیزی است که مشتری پس از ورود به سایت شما با آن روبرو می‌شود و باید به بهترین نحو ممکن انجام گیرد. بهتر است رنگ‌هایی متناسب با شخصیت بصری برند شما در پس‌زمینه سایت به کار گرفته شود. معمولاً استفاده از رنگ‌های آبی، سفید و سبز در تناژهای ملایم می‌تواند حس خوبی را به مشتریان القا کند.

تمامی صفحات وب‌سایت باید متناسب با اصول گرافیکی طراحی شوند تا برای مخاطب به‌صورت ناخودآگاه جذابیت بصری داشته باشند.

امکان جستجوی پیشرفته

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند در جذب کاربر به سایت و بهبود تجربه کاربری مؤثر واقع گردد، امکان جستجوی پیشرفته است؛ به این معنا که با ایجاد پارامترهای مختلف و ارائه گزینه‌های گوناگون برای آن بتوان در یافتن کالای موردنظر مشتریان را یاری کرد.

مشاوره آنلاین

از دیگر مواردی که در یک داروخانه آنلاین از ضروریات به شمار می‌رود، امکان دریافت مشاوره است. معمولاً حضور یک دکتر داروساز در داروخانه به‌منظور راهنمایی بیماران و مشتریان در مسائل تخصصی لازم است. به طور مشابه در داروخانه آنلاین نیز ازآنجایی‌که نباید کمبودی به هیچ لحاظ وجود داشته باشد، خوب است قسمتی از سایت برای مشاوره آنلاین و پاسخ به پرسش‌های آن‌ها در نظر گرفته شود تا بتوانند از میان گزینه‌های موجود بهترین مورد را انتخاب کنند.

پشتیبانی پس از خرید

ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی به مشتریان پس از خرید از داروخانه شما می‌تواند در جذب اعتماد آن‌ها و وفاداری و مراجعه آن‌ها در خریدهای بعدی تأثیر به سزایی داشته باشد. بنابراین؛ بهتر است راه‌های ارتباطی برای راهنمایی مشتریان پس از خرید به‌منظور شرح چگونگی مصرف و مواردی ازاین‌قبیل در نظر گرفت.

چت‌بات‌ها، شماره تماس و یا لینک به شبکه‌های اجتماعی از بهترین گزینه‌های ایجاد ارتباط مشتری با کارشناسان داروخانه هستند. اگر یک طراح سایت ماهر، باتجربه و کاربلد به کار بگیرید، قطعا با این مشکلات جزئی روبرو نخواهید شد؛ چراکه تمام این مراحل را تجربه کرده و میتواند با سرعت بیشتری موانع را پشت سر بگذارد.

فرایند خرید راحت و آسان

در آخر توجه داشته باشید طراحی سایت داروخانه باید به‌گونه‌ای صورت گیرد که کاربر از لحظه شروع به بازدید از سایت تا زمان خرید و سپس رسیدن محصول به مقصد، فرایندهای بسیار ساده‌ای را طی کند. هرگونه نیاز به اقدامات پیچیده در این فرایند می‌تواند از حضور دوباره مشتری در وب‌سایت و خرید مجدد وی بکاهد. در نتیجه طراحی سایت باید به‌صورت تخصصی و توسط افراد متبحر در این زمینه انجام شود تا هرگونه احتمال نقص و مشکل به حداقل برسد.

طراحی سایت داروسازی
طراحی سایت داروسازی

چرا باید بهترین طراح را برای راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی پیدا کرد؟

اگر به دنبال راه‌اندازی یک داروخانه آنلاین به‌صورت وب‌سایت هستید، لازم است بدانید که اهمیت این موضوع تنها محدود به فروش بیشتر محصولات شما نمی‌شود. اگرچه ممکن است در هر کسب‌‌وکاری، تمامی اقدامات در طراحی سایت به‌منظور جلب‌اعتماد مشتری و افزایش میزان خرید باشد، اما در داروخانه هدف‌های دیگری نیز دنبال می‌شود که از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار هستند.

برای مثال بیشترین کالایی که از داروخانه‌ها خریده می‌شود محصولات دارویی هستند که حفظ اطلاعات آنها و مشتریانی که به خرید آنها پرداخته‌اند یک وظیفه مهم برای دارندگان داروخانه است. این موضوع در کنار پارامترهای مهمی همچون سرعت بارگذاری، امکان دسترسی بیشتر، جذابیت گرافیکی و القای احساس خوب به مشتریان همگی از مواردی است که طراحی سایت به‌صورت حرفه‌ای را به یک اولویت مهم تبدیل می‌کند.

همان‌طور که گفته شد، تیم دلینا با سرپرستی مهندس امیر عرفان معقولی به دلیل داشتن سال‌ها تجربه می‌توانند بهترین سایت‌های داروخانه آنلاین را برای شما طراحی کنند. این تیم تجربه کافی برای بالا آوردن سایت و رقابت با سایت‌های برتر را دارد و شما می‌توانید به آنها اعتماد کامل داشته باشید.

image 17

چرا مهندس امیر عرفان معقول را برای طراحی سایت داروخانه آنلاین انتخاب کنیم؟

تا اینجا با مزایای داشتن داروخانه به‌صورت آنلاین و نکات مهم در طراحی سایت داروخانه به طور کامل آشنا شدید و همچنین از اهمیت داشتن یک طراح سایت حرفه‌ای نیز در رشد کسب‌وکار و امکان موفقیت آن آگاه شدید. پیش‌ازاین در مقاله به یکی از بهترین طراحان سایت داروخانه در ایران به نام مهندس امیر عرفان معقول اشاره کردیم.

شاید بپرسید از میان طراحان سایت تخصصی در ایران چرا باید ایشان را برای طراحی سایت داروخانه خود انتخاب کنیم؟ این موضوع یک امر طبیعی و دارای اهمیت است که شما بخواهید طراح سایت خود را به‌صورت دقیق بشناسید و با قابلیت‌های وی به طور کامل آشنا شوید؛ در همین راستا قصد داریم در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های برجسته مهندس معقول را برای شما عزیزان شرح دهیم:

  • مهندس معقول از سال 1396 در حوزه راه‌اندازی داروخانه‌های آنلاین فعالیت می‌کند و می‌توان میزان تجربه ایشان را صرفا در ساخت وب‌سایت داروخانه‌ای را نزدیک به یک دهه دانست؛ یعنی زمانی که حتی فروشگاه‌های آنلاین چندان در میان مردم شناخته شده نبودند.
  • ایشان تاکنون طراح بسیاری از داروخانه‌های آنلاین موفق در ایران بوده‌اند.
  • نوع طراحی مهندس معقول در وب‌سایت‌های داروخانه‌ای موجب جلب رضایت مشتریان در نمونه‌های موجود گردیده است.
  • این شخصیت مجرب دارای مهارت‌های تخصصی گوناگونی در راستای طراحی یک سایت پیشرفته و حرفه‌ای است که از مهم‌ترین این مهارت‌ها که در طراحی به کار گرفته می‌شوند، می‌توان به طراحی واکنش‌گرا، رعایت اصول سئو، ایجاد رابط کاربری کاربرپسند و ساده و همچنین پیاده‌سازی سیستم‌های امنیتی قوی اشاره کرد.
  • به دلیل تجربه طراحی بیش از 10 داروخانه آنلاین، مهندس معقول با نیازهای فضایی با چنین ویژگی‌ای به خوبی آشنا بوده و می‌تواند در این زمینه تمامی راهنمایی‌ها و اطلاعات موردنیاز را جهت رشد بیشتر داروخانه آنلاین به صاحبان این کسب‌وکار ارائه کند.

نمونه کارهای مهندس امیر عرفان معقول

به جهت آشنایی هرچه بیشتر با نمونه کارهای مهندس معقول و اطمینان از تخصص و تبحر ایشان می‌توانید از سایت‌های داروخانه آنلاینی که تاکنون طراحی کرده‌اند دیدن فرمایید و با نوع طراحی، مهارت‌های ایشان و امکاناتی که در سایت قرار می‌دهند به طور کامل آشنا شوید. برخی از این سایت‌ها عبارت‌اند از:

  • طراحی سایت ساناویوا
  • طراحی سایت داروسازان سانافارمد
  • طراحی سایت داروخانه آنلاین شهاب دارو
  • طراحی سایت فروشگاهی داروخانه ۲۴

جمع‌بندی

امروزه راه‌اندازی کسب‌وکارهای آنلاین به جهت مزایای زیادی که برای هر دو طرف فروشنده و مشتریان دارد رونق بسیار زیادی یافته است. یکی از این موارد، طراحی سایت داروخانه آنلاین است که در سال‌های اخیر به‌صورت کاملاً قانونی به طور آنلاین راه‌اندازی شده‌اند.

برای طراحی یک سایت داروخانه‌ای خوب لازم است به فردی همچون مهندس امیر عرفان معقول که در این زمینه دارای تجربه و مهارت کافی است، مراجعه کنید تا تمامی قابلیت‌ها و امکانات لازم در سایت شما در نظر گرفته شود و نه‌تنها فروش محصول شما بیشتر شود، بلکه برندی متفاوت و منحصربه‌فرد را با استفاده از فرصت‌هایی که در فضای آنلاین در دست دارید ایجاد کنید که در ذهن تمامی مردم ایران ماندگار گردد.

source

توسط bazaksara.ir