در جنگ با جوش‌ها پیروز شوید: راهنمای مراحل پاکسازی پوست جوش دار

مراحل پاکسازی پوست جوش دار بسیار ساده است، به صورت سریع این مراحل عبارتند از: شستشوی عمیق پوست صورت در صبح و شب، در ادامه سرم درمانی، استفاده از کرم آبرسان، استفاده از انواع ضد جوش، کرم بهبود دهنده و … می باشد. در ادامه شیوه پیاده سازی این مراحل را به صورت کامل روی پوست شرح می دهیم.

فراموش نکنید که جوش ها به دلایل مختلفی روی پوست ایجاد می شوند، از جمله تغذیه و سبک زندگی نامناسب، تابش آفتاب، کمبود ویتامین ها در بدن، افزایش میزان چربی و آلودگی در بدن و … در این گزارش سعی کرده ایم، برای بهبود و جوانسازی پوستتان راهکارهای عملی و ساده را مطرح کنیم.

بررسی مراحل پاکسازی پوست جوش دار

مراحل پاکسازی پوست جوش دار به شرح زیر است:

1. مرحله اول شستشوی عمیق در صبح و شب

صبح ها قبل از اینکه بخواهید هر کاری را شروع کنید، توصیه می کنیم که صورت خود را با مواد شوینده مناسب بشویید. شب ها قبل از اینکه بخوابید مجدد شستشوی صورتتان را انجام دهید. این کار باعث می شود، پوست صورتتان در زمان استراحت در نهایت تازگی بوده و خود را ترمیم نماید.

برخی فکر می کنند که تنها با پاک کردن آرایش خود به کمک دستمال های مرطوب و شستن صورت با آب خالی صورتشان تمیز شده است، اما در واقعیت این طور نبوده و شما برای تمیز کردن پوست خود نیاز به استفاده از شوینده های مناسب صورت دارید.

استفاده از پاک کننده های مناسب برای پوست جوش دار در این مرحله پیشنهاد می شود. اگر پوست شما دارای جوش است می توانید از انواع ژل های شستشو از جمله ژل شستشوی سیسپرسا برای پاکسازی پوستتان استفاده کنید.

2. مرحله بعدی لایه برداری

در مرحله دوم نوبت به پاک کردن سلول های مرده از سطح پوست می رسد که برای این کار می توانید از انواع ماسک صورت خانگی و پزشکی استفاده کنید.

انواع ماسک خانگی پیشنهادی

انواع ماسک های خانگی که می توانید از آنها به سادگی استفاده کنید، عبارتند از:

  • ماسک روغن انار

برای انجام این کار پیشنهاد ما روغن هسته انار است که سازگاری بالایی با پوست های مستعد به جوش و آکنه دارد. برای استفاده از این روغن کافیست که به مدت 2 یا 3 دقیقه آن را بر روی پوست خود بمالید و در انتها صورت را با آب ولرم بشویید.

شما می توانید این کار را هفته ای 2 بار انجام دهید. استفاده بیش از اندازه از این ماسک یا لایه بردارهای دیگر به هیچ عنوان توصیه نمی شود، چون برای کسانی که پوست حساسی دارند، بسیار آسیب زا خواهد بود.

ماسک خاک رس یا تونر هم برای لایه برداری مناسب هستند و می توانند لایه های اضافه پوست شما را به خوبی حذف کنند. از این ماسک ها نیز زیاد استفاده نکنید.

ماسک آماده

اگر می خواهید در زمان کوتاهتر لایه برداری را روی پوستتان انجام دهید، می توانید از آنلاین شاپ های آرایشی و معتبر ماسک ضد جوش فوری خریداری نمایید تا علاوه بر از بین بردن جوش ها با خواص لایه برداری آنها، از شر لایه های مرده پوست خود راحت شوید.

3. سرم درمانی، مرحله سوم از بین بردن جوش ها

اگر پوست جوش و آکنه دار دارید، ما پیشنهاد می کنیم که سرم درمانی را نیز در روتین پوستی خود قرار دهید. این روش با تقویت سلول های پوستی و پاکسازی سلول های مرده از روی صورت همراه است. در واقع سرم ها با آبرسانی به پوست و هیدراته نگه داشتن آن به طراوت و شادابی اش کمک می کنند. شما باید به سراغ سرم هایی بروید که کاملاً متناسب با نوع پوست و حساسیت های پوستی شما هستند.

نکته: در صورتی که قصد بیرون رفتن از منزل را دارید و قبل از آن از سرم های پوستی استفاده کرده اید، پیشنهاد می دهیم که کرم ضد آفتاب استفاده کنید. در واقع سرم ها، آستانه حساسیت پوست در برابر اشعه های UV را افزایش می دهند، بنابراین امکان آسیب رسانی به آن بیشتر خواهد شد.

استفاده از کرم آبرسان مکس برایت برای بهبود صورت

4. مرطوب کردن و آبرسانی

در صورتی که به موقع پوست خود را آبرسانی کنید و به طور مداوم آن را هیدراته نگه دارید، در برابر آسیب های بیرونی یا درونی در امان می مانید. مرطوب کننده هایی که بافت ژل یا کرمی مانندی دارند، بهترین گزینه برای انجام این کار هستند.

بهتر است قبل از استفاده از این مواد مطمئن شوید که در ترکیبات آنها از عناصر ضد جوش استفاده نشده باشد، چون در مرحله سرم درمانی این مواد را به اندازه کافی برای پوست تامین کرده اید.

استفاده از مرطوب کننده ها برای 2 بار در طی روز در صبح و شب روی صورت و گردن توصیه می شود.

5. درمان جوش ها

اگر جوش صورت دارید، در ابتدای روز با استفاده از مواد ضد جوش مناسب آنها را بپوشانید و به سراغ کارهای روزمره خود بروید. محصولاتی که حاوی سالیسیلیک اسید، نیاسین و روی هستند، بهترین گزینه برای از بین بردن جوش ها خواهند بود. با استفاده از این محصولات می توانید عوامل عفونی موجود در منافذ پوست خود را از بین ببرید. شما باید این کار را 2 بار در صبح و شب انجام دهید تا نتیجه مثبتی بگیرید.

6. مراقبت در برابر آفتاب

برخی فکر می کنند که استفاده از ضد آفتاب فقط برای مواقعی است که از خانه بیرون می روند، در صورتی که با بودن در محل های روباز یا با نور طبیعی باید از این کرم استفاده شود. اشعه های مضر خورشید حتی می توانند به صورت غیر مستقیم روی پوست شما تاثیرات نامطلوبی داشته باشند، بنابراین باید به فکر راه چاره ای برای خنثی کردن آنها باشید.

استفاده از کرم های سیسپرسا برای بهبود جوش صورت

7. رعایت اصول تغذیه و سبک زندگی سالم

غذاهایی که استفاده می کنید و سبک زندگی شما، تاثیر مستقیمی روی سلامت پوستتان دارد، به همین دلیل اصلاح تغذیه کمک می کند تا پوستی شفاف و شاداب داشته باشید. این موضوع شاید مهم ترین بخش یک روتین پوستی باشد. از جمله مهمترین اصول تغذیه و سبک زندگی سالم عبارتند از:

  • در طی روز آب کافی بنوشید تا بدن هیدراته باقی بماند. بسته به نیاز بدنتان مصرف اب می تواند بین 5- 8 لیوان آب باشد.
  • دور غذاهای فست فودی، فرآوری شده، ترکیباتی با چربی ترانس و چربی های اشباع خط بکشید. (یکی از دلایل جوش زدن زیاد پوست مصرف فست فود است)
  • غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین E، A و D، زینک، حاوی آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال را بیشتر در برنامه غذایی خود قرار دهید. خوراکی هایی مثل ماهی ها، برنج قهوه ای، غلات کامل، لوبیا و نخود، میوه های زرد و قرمز و … برای از بین بردن جوش ها مناسب هستند.
  • در صورت تعریق حتما صورت خود را بشویید.
  • ورزش کردن و انجام حرکات کششی ساده برای حفظ سلامت پوست موثر است

مراحل پاکسازی پوست جوش دار، نکته مهم برای حفظ سلامت پوست

طی کردن مراحل پاکسازی پوست جوش دار برای حفظ سلامتی پوست اهمیت زیادی دارد. برای داشتن پوستی شاداب، باید ابتدا با استفاده از محصولات مراقبت از پوست، آن را خوب بشویید، در ادامه از انواع سرم ها یا ماسک های صورت برای پاکسازی بهتر صورتتان استفاده کنید. در نهایت با داشتن تغذیه ای سالم و مصرف موادی مثل میوه و سبزیجات می توانید پوست جوانتر داشته باشید.

کانال تلگرام زوم لایف

توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

source

توسط bazaksara.ir