یه خرده محتوا رو ساده کنید، کلمات تخصصی رو بردارید و سعی کنید این فرض رو نداشته باشید که مخاطب از قبل میدونه دارید راجع به چی حرف میزنید. معمولا یه جمله جالب و جذاب هم بد نیست اولش بذاریم تا توجه مخاطب رو جذب کنه. فراموش نکنید که حتی به روز بودن مطالبتان نیز کافی نیست. این محتوا از قبل هست و مهم نیست چقدر محتوای جدید تولید کنید یا نکنید. مهم نیست چطوری فقط شروع کنید. مخاطبان وبسایتها و بلاگها، معمولا یه محتوا رو نمیخونند و فقط اون رو مرور میکنند و روزنامهوار ازش رد میشن. مثلا محتوا مدارک موردنیاز برای اخذ پاسپورت ترکیه، در گذر زمان تغییر چندانی نمیکند و فقط در جزئیات کوچکی نیاز به تغییر و بازنویسی دارد. ۱. صدا: یعنی بیانی از شخصیتِ برند که همیشه ثابته و هیچوقت تغییر نمیکنه. اما برگردیم سر بحث فنون تولید محتوا و محتوای همیشه سبز. درواقع، یکی دیگه از فنون تولید محتوا اینه که شما بیایید و تمرکزتون رو بذارید رو مخاطبین تاپ و دسته اولی که دارید. ۲. چه کسایی رو شما دوست دارید مشتریانتون بشن. البته خوبه هر از گاهی اون رو بهروز رسانی کنید.
با استفاده از استراتژیهای سئو، این شرکتها محتوا را بهگونهای تولید میکنند که در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بالاتری بگیرد. بهتره موضوع یا کلمه کلیدی موردنظرتون رو توی گوگل سرچ کنید و از کسانی که راجع بهش نوشتن یادداشت برداری کنید. حتما یه سر به مقاله «چطور پرسونای مخاطب بسازیم» ما توی میزفا بزنید. توی این مقاله ما مفصل و جامع توضیح دادیم شما چطور میتونید به یه شیوه اصولی، مخاطبان اصلی خودتون رو پیدا کنید و یه پروفایل چکیده ازشون برای خودتون تدوین کنید. تو این مواقع بهتره سعی کنید مقالات کوتاهتری از این مقاله جامع استخراج کنید و توی این مقالات کوچکتر، به مقاله جامع به عنوان مرجع لینک داخلی بدید. حالا توی این مسیر خیلی روشن و واضح میتونید شروع کنید به نوشتن. و چطور میتونید تخصص خودتون رو وارد بحثی راجع به این موضوع کنید؟ همین. برای شروع هم میتونید با تعریف کلمات کلیدی حوزه کاریتون شروع کنید.
بعد از آن، میتوانیم با تدوین برنامه ارسال ایمیل از طریق ابزارهایی مثل mailchimp، convetkit یا mailerlite، مقالات وبلاگ، محصولات یا اطلاعیههای سازمان را برای بازدیدکنندگان بفرستیم. محتوای همیشه سبز، محتواییه که با گذشت زمان منقضی نمیشه (مثل همین مقالهای که الان دارید از ما میخونید) و ترافیک دائمی برای سایت میآره. یکی دیگر از نکات مهم برای تولید محتوای ارزشمند، کمک گرفتن از دیگران است. محتوای آموزنده (حاوی اطلاعات): هدف شما از تولید محتوای این چنینی این است که به مخاطبین خود مهارتی تازه بیاموزید یا نوع دید جدیدی را به آنها معرفی کنید یا شاید بتوانید در تصمیمات به آنها کمک کنید. به موارد این فهرست، ایدههایی را هم که به نظر خودتان دیگران به آنها نپرداختهاند؛ ولی برای مخاطب هدف مهم هستند، اضافه کنید. مهمترین نوع محتوای تصویری برای توضیح موضوعات و مفاهیم پیچیده، اینفوگرافیک است. توضیح دادیم که برای تولید این نوع محتوا باید چه مراحلی رو قدم به قدم طی کنید.
حرف میزنیم. عکسها، ویدئوها، تصویرها، و حالا هر چیز دیگهای که برای بسط دادن موضوع میخوایم ازش استفاده کنیم، جاش این جاست. نکته سوم: حالا باید تصمیم بگیریم که خودمون میخوایم بریم جلوی دوربین حرف بزنیم یا انیمیشن بسازیم یا هر طور دیگه ای که فکر میکنیم جذاب تر میشه. سراغ فیلم و سریالهای موردعلاقهتان بروید و حتی به دغدغههای اجتماعیتان فکر کنید. حالا که ایده اصلی این رو پیدا کردید که مقاله شما چه دیدگاهی میتونه داشته باشه، وقتشه برید سراغ نوشتنش. ۲. برید سراغ یه مقاله بهتر نوشتن. یه خرده سخت شد؟ ۱. راجع به موضوع مقاله یه مقدار تحقیق کنید. بهتره بخش اول مقاله رو با این اطلاعات که همزمان مهمترین اطلاعاتی هستند که میخوایم راجع به یه موضوعی به مخاطب بدیم شروع کنیم. در مقابل، محتوای ترند و زماندار اینجوریه که یه باره ترافیک زیادی برامون میآره؛ اما بعد سریع از بورس میافته و دیگه خواننده نداره. در باره محتوای پیلار کلاستر از اینجا، می توانید اطلاعات لازم را کسب کنید.