تا به حال به پوست بازیگران یا خوانندگان کره‌ای دقت کرده‌اید؟ پوستی صاف، بدون لک و چین و چروک که به قول قدیمی‌ها مثل آینه می‌درخشد! اما راز داشتن چنین پوستی چیست؟ آیا کره‌ای‌ها ذاتا و به دلایل ژنتیکی چنین پوست خوبی دارند؟ یا برای داشتن پوست سالم و درخشان، روتین مشخصی را رعایت کرده و از لوازم آرایشی منحصر به فرد، کرم‌های مراقبتی و ضد آفتاب استفاده می‌کنند؟

اجازه دهید تا در ادامه این مطلب به تک تک سوالات شما پاسخ داده و بگوییم که راز کره‌ای‌ها در داشتن پوستی شاداب و سالم چیست؟

روتین پوستی کره‌ای چیست و چرا محبوب است؟

حقیقت این است که اغلب کره‌ای‌ها به صورت ژنتیک پوست خوبی دارند. با این حال بیشتر آنها برای سلامت نگه داشتن طولانی مدت پوست خود یک روتین مشخص را رعایت می‌کنند. روتین پوست کره‌ای تا امروز نتیجه خوبی داشته و به همین دلیل در تمام دنیا محبوب و پرطرفدار شده است! اما دلیل این محبوبیت چیست؟

روتین پوستی کره‌ای هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و تنها در چند مرحله ساده و به کمک محصولات ملایم مراقبتی انجام می‌شود. در حقیقت کره‌ای‌ها به جای استفاده از محصولات شیمیایی و خشن، از کرم‌های ملایم و سبک برای مراقبت از پوست خود کمک می‌گیرند. 

کره‌ای‌ها همچنین مصرف لایه‌بردارهای قوی، تونرهای عطری و شوینده‌های حاوی الکل را کنار گذاشته و به جای آن از تونرهای برپایه آب و شوینده‌های غیرصابونی استفاده می‌کنند. کره‌ای‌ها معتقدند که به جای صرف هزینه هنگفت برای درمان مشکلات پوستی، باید از همان اول به سراغ پیشگیری رفت و رسیدگی منظم پوست را مد نظر قرار داد.

مراحل روتین پوستی کره‌ای

اما مراحل روتین پوست کره‌ای چیست و چطور می‌توان آن را به صورت روزانه رعایت کرد؟ در ادامه به صورت گام به گام با شما از این شیوه مراقبتی صحبت می‌کنیم:

شستشوی صورت با شوینده مناسب

کره‌ای‌ها به شستشوی پوست با شوینده مناسب بسیار اهمیت می‌دهند. اغلب آنها در صورت داشتن آرایش، ابتدا از یک شوینده بر پایه روغن استفاده می‌کنند تا مواد آرایشی به خوبی از روی صورت پاک شوند. سپس از یک شوینده دیگر که بر پایه آب است کمک گرفته تا بدون خشک شدن پوست، باقیمانده آلودگی‌ها را از میان منافذ پاک کنند.

فرقی نمی‌کند که شوینده صورت به شکل مایع بوده یا ساختار فومی و ژلی داشته باشد. در روتین کره‌ای، شوینده صورت باید دقیقا با توجه به جنس پوست و نیازهای آن فرموله شده باشد. 

پاکسازی تکمیلی پوست با تونر

در روتین مراقبت پوست کره ای، بعد از شستشوی صورت باید از یک تونر برای تنظیم PH طبیعی پوست استفاده کرد. بهتر است که این تونر فاقد مواد عطری بوده و ساختار ملایمی داشته باشد. تونر همچنین کمک می‌کند تا آلودگی‌هایی که با شستن پوست از بین نرفته‌‎اند، به طور کامل از روی پوست پاک شوند. 

رویتن های پوستی کره ای
رویتن های پوستی کره ای

اسانس مخصوص بانوان کره‌ای

کره‌ای‌ها در روتین مراقبت از پوست از یک محصول معجزه آسا به نام اسانس استفاده می‌کنند. اسانس بافتی شبیه به سرم دارد و به مرطوب نگه داشتن و آبرسانی پوست کمک می‌کند. درست است که اسانس محصولی منحصر به فرد است و هنوز پایش به داروخانه‌های وطنی باز نشده، اما خبر خوب این است که می‌توان با ترکیب چند محصول طبیعی مثل روغن آرگان، گلاب یا آلوئه ورا و مقداری گلیسیرین، یک اسانس سبک برای مصرف خانگی آماده کرد. 

استفاده از سرم

سرم‌ها خواص درمانی متعددی دارند و می‌توانند در رفع مشکلاتی مانند چین و چروک، لک و تیرگی و خشکی پوست موثر باشند. از آنجا که بافت سرم‌ها فوق العاده سبک است، این محصولات بلافاصله پس از استفاده در پوست جذب شده و اثرگذاری خود را آغاز می‌کنند. 

بد نیست که بدانید کره‌ای‌ها هر روز سرم‌های مراقبتی را روی پوست صورت و گردن خود ماساژ داده تا نرمی و لطافت پوست را بهبود ببخشند.

ماسک ورقه‌ای

ماسک‌های ورقه‌ای انواع مختلفی دارند و هر یک بسته به ترکیبات به کار رفته اثرات متفاوتی از خود به جا می‌گذارند. در روتین پوست کره‌ای معمولا بین ۱ تا ۳ بار در هفته از ماسک‌های ورقه‌ای استفاده می‌شود. 

رویتن پوستی به سبک کره ای
رویتن پوستی به سبک کره ای

کرم دور چشم

کره‌ای‌ها معمولا از کرم دور چشم یک بار در زمان انجام روتین صبحگاهی و یک بار در زمان روتین شب استفاده می‌کنند. کرم دور چشم تیرگی‌های پوست را کاهش داده و مانع از ایجاد چین و چروک‌های سطحی در این ناحیه می‌شود. 

مرطوب کننده 

بعد از برداشتن ماسک ورقه‌ای و زدن کرم دور چشم، وقت استفاده از مرطوب کننده است. کره‌‌ای‌ها در روتین مراقبتی خود از مرطوب کننده‌های فوق العاده سبک و بر پایه آب کمک می‌گیرند. 

ضد آفتاب

در آخرین مرحله از روتین پوست کره‌ای، باید به سراغ یک ضد آفتاب سبک و فاقد رنگ رفت. بهتر است که SPF این ضد آفتاب بیشتر از ۳۰ باشد تا بتواند به خوبی از پوست در برابر نفوذ اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند.  

روتین پوستی کره‌ای برای انواع پوست

مراحل روتین پوست کره‌ای بسته به جنس پوست هر فرد، تا حد زیادی متفاوت است. اجازه دهید تا در ادامه به برخی از این تفاوت‌ها اشاره کنیم:  

روتین پوستی کره‌ای برای پوست چرب و مستعد جوش

اگر پوست شما چرب و مستعد آکنه است، بهتر است که در روتین کره‌ای انجام این نکات را در نظر داشته باشید:

  • به بهانه چرب بودن پوست خود استفاده از شوینده‌های روغنی را کنار نگذارید. فراموش نکنید که این شوینده‌ها به خوبی تمام چربی اضافه و باکتری‌های مضر پوست را از بین می‌برند. 
  • اگر پوست شما به دلیل آکنه دچار التهاب و قرمزی است، از مصرف لایه‌بردار و اسکراب خودداری کنید.
  • ترجیحا از تونرهایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات ضد التهاب باشند.
  • به سراغ سرم‌هایی بروید که باعث کوچک‌تر شدن منافذ و کنترل چربی پوست می‌شوند.
  • از مرطوب‌کننده‌های سبک و بر پایه‌ ژل کمک بگیرید.
  • از ضد آفتاب‌هایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات ضد جوش و غیر کومدوژن‌زا باشند.
مراحل روتین پوستی کره ای
مراحل روتین پوستی کره ای

روتین پوستی کره‌ای برای پوست خشک و حساس

افراد با پوست خشک و حساس نیز باید هنگام انجام مراحل روتین پوست کره‌ای، از محصولات آبرسان و ضد حساسیت استفاده کنند. برخی از مهم‌ترین نکات روتین پوستی کره‌ای برای پوست خشک و حساس به شرح زیر هستند:

  • بهتر است که برای پاکسازی صورت به سراغ شوینده‌هایی بروید که بر پایه آب و ترکیبات مرطوب کننده فرموله شده‌اند.
  • مناسب‌ترین تونر برای افراد با پوست خشک و حساس تونرهای آبرسان هستند. 
  • اگر پوست شما بیش از اندازه حساس است، استفاده از لایه بردار را کنار بذارید.
  • به سراغ سرم‌هایی بروید که سرشار از ترکیبات مفیدی مثل هیالورونیک اسید باشند.
  • افراد با پوست خشک می‌توانند بیشتر از دیگران در طول هفته از ماسک‌های ورقه‌ای استفاده کنند. 
  • از آنجا که پوست‌های خشک و حساس بیشتر از هر پوست دیگری در معرض پیری و چین و چروک قرار دارند، استفاده از ضد آفتاب را به هیچ وجه فراموش نکنید.

سوالات متداول

راز پوست صاف کره ای ها چیست؟

اغلب کره‌ای‌ها به صورت ژنتیک پوست خوبی دارند؛ با این حال بیشتر آنها برای سلامت نگه داشتن طولانی مدت پوست خود یک روتین مشخص را رعایت می‌کنند.

محصولات روتین پوستی کره ای چیست؟

کره‌ای‌ها به جای استفاده از محصولات شیمیایی و خشن، از کرم‌های ملایم، سبک و ترمیم کننده برای مراقبت از پوست خود کمک می‌گیرند. آنها همچنین تونرهای برپایه آب و شوینده‌های غیرصابونی را جایگزین لایه‌بردارهای قوی و تونرهای عطری می‌کنند.

source

توسط bazaksara.ir