چرا آبمیوه طبیعی بنوشیم؟

سوال عده زیادی از کاربران این است که چرا آبمیوه طبیعی بنوشیم؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر یک از میوه ها دارای مواد معدنی، مواد مغذی و ویتامین های مختلف هستند. تمام آبمیوه های طبیعی نیز خاصیت های میوه ها را شامل می شوند. خاصیت های مفید در میوه ها برای بدن انسان مفید بوده و به سلامت بدن کمک می کنند.

پس اینکه چرا آبمیوه طبیعی بنوشیم؟ دلیلش دریافت کلیه ویتامین ها و خاصیت های موجود در میوه ها است. بدن با استفاده از نوشیدن آبمیوه طبیعی قادر به برگرداندن انرژی از دست رفته است. مخصوصاً در فصل گرم سال بدن به نوشیدن مایعات بیشتر از سایر فصول نیاز دارد. آبمیوه طبیعی علاوه بر خنک بودن، موجب مقاوم سازی بدن در برابر انواع ویروس ها می شود.

کسانی که شاغل هستند برای تامین انرژی روزانه به سراغ آبمیوه های مصنوعی بازار می روند. آیا آبمیوه های بازاری فواید و خاصیت های آبمیوه طبیعی را دارند؟ درون آبمیوه های صنعتی شکر و افزودنی هایی اعم از اسید و نگهدارنده وجود دارد. بنابراین اینگونه آبمیوه ها ممکن است برای سلامت بدن انسان خطر آفرین باشند. حال راه حل چیست؟ چگونه باید آبمیوه سالم و طبیعی در مدت زمان کوتاه تهیه کرد؟ در این مطلب در مورد فواید آبمیوه طبیعی و مضرات آبمیوه مصنوعی صحبت شده است. پس با ادامه مطلب همراه ما باشید.

فواید آبمیوه طبیعی

چرا آبمیوه طبیعی بنوشیم؟طبق تحقیقات انجام شده میوه ها با داشتن مقدار زیادی سدیم، پتاسیم، آهن، ید و منیزیم فواید بسیار زیادی برای بدن دارند. در واقع مواد معدنی موجود در میوه موجب حفظ سلامتی و مقابله با ویروس های بیماری زا می شود. کسانی که به هر دلیلی توانایی میل کردن میوه را ندارند، می توانند با نوشیدن آبمیوه طبیعی مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین نمایند. جالب است بدانید که نوشیدن آبمیوه طبیعی برای چالش لاغری نیز مفید می باشد؛ چرا که به هضم غذای سنگین نیز کمک می کند. درون آبمیوه طبیعی هیچ مواد افزودنی و نگهدارنده وجود ندارد. بنابراین باید آن را تازه و خنک نوشید تا به طور کامل خواص درمانی آبمیوه به بدن وارد شود.

فواید آبمیوه طبیعی

بهترین آبمیوه های طبیعی

برای درک بهتر اینکه چرا آبمیوه طبیعی بنوشیم؟ ما شما را با فواید بهترین آبمیوه ها آشنا می کنیم.

آب سیب

با خرید آبمیوه گیری و نوشیدن آب سیب، نشاط و شادابی را به خود هدیه دهید. این نوشیدنی سرشار از ویتامین C، ویتامین B، آهن، مس، منیزیم، کلسیم، منگنز بوده و در درمان یبوست و پاکسازی کبد بسیار موثر است. گفته شده که آب سیب نقش مهمی در حفظ سلامت قلب داشته و موجب کاهش کلسترول خون می شود. همچنین با مصرف آبمیوه طبیعی سیب از بیماری آسم و استخوان درد جلوگیری خواهید کرد.

آب آناناس

ارزش غذایی آناناس بسیار بالا بوده و از میوه های نشاط آور و خوشمزه است. این میوه دارای آنتی اکسیدان قوی بوده و دارای مواد مغذی لازم بدن است. آب آناناس برای بهبود بیماری آرتروز، حفظ سلامت استخوان و دهان، حفظ سلامت روده و دستگاه گوارش تاثیر مثبت بسیاری دارید. همچنین کسانی که درگیر بیماری فشار خون هستند، آب آناناس طبیعی بنوشند و به حفظ سلامتی بدن کمک کنند.

آب پرتقال

همه ما از وجود ویتامین سی در پرتقال با خبریم. این میوه به کنترل فشار خون کمک کرده و سیستم ایمنی بدن را بالا می برد. علاوه بر این احتمال  ابتلا به سرطان و سنگ کلیه را کاسته و موجب کاهش وزن می شود. مصرف آب هویج در هنگام مریضی و سرماخوردگی به دلیل داشتن ویتامین سی بسیار مفید است.

آب انبه

انبه از میوه های خوشمزه و پرویتامین است. بتاکاروتن و ویتامین A موجود در انبه به حفظ سلامت بدن کمک کرده و کم خونی افراد را جبران می کند. قند آبمیوه طبیعی انبه فروکتوز بوده و برای بیماران دیابتی ضرر آفرین نمی باشد. آبمیوه انبه علاوه بر کاهش کلسترول خون و جلوگیری از آسم و سرطان موجب پاکسازی پوست و بهبود هضم غذا نیز می شود. همچنین فشار خون بدن را کنترل کرده و فواید زیادی در این زمینه دارد.

آب هویج

با خرید آب مرکبات گیری و نوشیدن آب هویج به سلامت دندان، سلامت پوست و از همه مهمتر سلامت چشم کمک خواهیم کرد؛ چرا که هویج دارای بتاکاروتن بوده و مصرف بتاکاروتن خواص بسیار زیادی دارد.

آب هندوانه

نوشیدن آب هندوانه علاوه بر برطرف کردن عطش، خواص بسیار زیادی دارد. با مصرف این نوشیدنی می توانید ویتامین C، ویتامین A و کربوهیدرات به بدن تزریق کنید.

آب طالبی

آب طالبی سرشار از فیبر و اسید فولیک است و به دلیل داشتن ویتامین های B6 و A سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد. این نوشیدنی احتمال ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را  کاهش داده و از بروز آرتروز و سرطان جلوگیری می کند. همچنین چنانچه مشکل قاعدگی دارید مصرف آب طالبی به تنظیم قاعدگی نیز کمک می کند.  افرادی که به سلامت پوست و موی خود اهمیت می دهند، بدانند که نوشیدن آب طالبی در حفظ سلامت پوست و مو نیز تاثیرگذار می باشد.

دستگاه آبمیوه گیری

مضرات آبمیوه مصنوعی

کسانی که از رژیم غذایی سالم پیروی می کنند، تمایل به نوشیدن آبمیوه سالم و بی ضرر دارند. سوال اکثر ورزشکاران این است که آیا آبمیوه های صنعتی و مصنوعی ضرر آفرین هستند؟ آبمیوه مصنوعی تا مرحله فروش مدتی در فروشگاه ها نگهداری می شوند. پس تولیدکنندگان برای نگهداری طولانی مدت افزودنی های نگهدارنده به آبمیوه می افزایند. این نگهدارنده ها از فواید آبمیوه کاسته و ممکن است سلامت انسان را در دراز مدت به خطر بیندازد.

چرا آبمیوه طبیعی بنوشیم؟با مصرف آبمیوه مصنوعی احتمال بروز سرطان، چربی خون و بیماری دیابت بیشتر می شود. علاوه بر این، اضافه وزن، مشکلات قلبی و عروقی، بالا رفتن فشار خون و پایین آمدن مقاومت بدن از مضرات آبمیوه مصنوعی به شمار می روند.

خرید آب مرکبات گیری

با خرید آب مرکبات گیری دیگر دغدغه نوشیدن آبمیوه طبیعی را نخواهید داشت. خیلی راحت در خانه هرگونه میوه دلخواه را تهیه کرده و در سریع ترین زمان آبمیوه طبیعی برای خود و خانواده آماده کنید. امروزه مدل های متنوع از آبمیوه گیری در برندهای مختلف در فروشگاه لوازم خانگی موجود است. کافی است بودجه مد نظر را به فروشنده اعلام کنید تا مطابق با بودجه در نظر گرفته شده، بهترین برندها به شما معرفی شوند. در خرید آبمیوه گیری به قابلیت ها و معتبر بودن برند توجه کنید. علاوه بر این انتخاب فروشگاه لوازم خانگی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. فروشگاهی معتبر با سابقه درخشان را انتخاب کنید تا چندین سال لذت استفاده از آبمیوه گیری را تجربه نمایید.

خرید آبمیوه گیری

خرید آبمیوه گیری از بهترین خریدهای مرسوم در جهیزیه است. هر یک از اعضای خانواده در هر لحظه که بخواهند می توانند آبمیوه طبیعی مورد علاقه خود را در خانه در کمترین زمان آماده کنند. توصیه ما به شما خرید دستگاه آبمیوه گیری از فروشگاه لوازم خانگی معتبر و خوشنام است.

نتیجه گیری

با خرید آب مرکبات گیری با کیفیت و جنس خوب برای همیشه خود را از نوشیدن آبمیوه طبیعی و سالم بی نیاز کنید. با یک بار خرید آبمیوه گیری دیگر نیازی به خرید آبمیوه مصنوعی و غیر سالم نخواهید داشت. با نوشیدن آبمیوه طبیعی می توانید ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنید. همچنین در روزهای گرم سال با نوشیدن یک لیوان آبمیوه طبیعی و خنک عطش گرمای تابستان را برطرف نمایید.

کانال تلگرام زوم لایف

توجه: محتوای مجله زوم لایف، جایگزین نسخه پزشکان نیست. اگر مشکل پزشکی دارید، برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

source

توسط bazaksara.ir