هارد باکس ها جزو بسته بندی هایی هستند که بیش از ده مدل از آنها طراحی و ساخته شده است که همراه با تنوع و جزئیات منحصربفرد با توجه به محصول تولید می شوند، در واقع معیار اصلی انتخاب مدل هارد باکس بستگی به فرم محصول و کاربرد بسته بندی دارد.

هارد باکس به چندین دسته بندی مختلف تقسیم می شود، از جعبه های کشویی تا دو تکه نمونه هایی از انواع این جعبه ها می باشند که برای آشنایی با انواع هارد باکس می توانید به این گزارش مراجعه کنید.در ادامه به بررسی انواع این جعبه ها نیز می پردازیم.

 

جعبه هاردباکس

محبوب ترین مدل های هارد باکس

 

هارد باکس ها جزو بسته بندی منحصربفردی هستند که از نظر ساختار انواع مختلفی دارند، به طوری که می توان با توجه به سایز، نحوه باز و بسته شدن درب، جزئیات و… آنها را در دسته های مختلفی از ساده ترین تا پیچیده ترین مدل تقسیم بندی کرد.

هارد باکس مگنتی : این شکل از جعبه دارای ساختار کتابی شکل و مکانیزم مغناطیسی است که در بخشی از درب و بدنه از مگنت جهت چفت شدن درب به طور کامل استفاده شده است.

هارد باکس کشویی : این جعبه با فرم و ساختاری شبیه به بسته بندی کبریت طراحی شده است، بدنه و درب این جعبه مجزا است که بر روی یکدیگر بسته می شود، این جعبه در شکل های مختلفی قابل تولید برای انواع محصولات است.

هارد باکس دو تکه : این نوع از بسته بندی دارای دو قسمت بوده که ارتفاع درب کمتر از ابعاد بدنه جعبه می باشد، که جزو بسته بندی های پر استفاده و جایگزین کارتن های مقوایی می باشد.

هارد باکس سه تکه : نوع دیگر از هارد باکس بوده که تفاوت آن وجود سه قسمت ؛ کفی، درب و میانه است که این نوع طراحی هارد باکس بسته بندی را زیبا تر می نماید.

هارد باکس تلسکوپی :  پر استفاده ترین و ساده ترین مدل است که از دو قسمت مجزا می باشد که محتویات در قسمت درونی قرار داده می شوند و قسمت بیرونی جعبه جعبه است که ارتفاع یکسانی با بدنه جعبه دارد.

 

محبوب ترین مدل های هارد باکس

بررسی کلی طراحی انواع هارد باکس

 

جعبه های هارد باکس برای محصولات در ابعاد و مدل مشخصی طراحی شده و رنگ بندی و ظاهر آن نیز متناسب با سلیقه و درخواست است که مشخص می شود، به شکل کلی برای هر جعبه چاپ در یک قسمت از نمای آن که شامل لوگو و توضیحات مربوطه است درج خواهد شد.

برای طراحی هر مدل جعبه باید دقت داشته باشید که معیار اصلی، محصول و برند است که با توجه به این موارد در نهایت برای هر محصول می توان بسته بندی هارد باکس را به شکلی کاملا اختصاصی طراحی کرد.هر کسب و کار و برندی می تواند از بین بسته بندی های هارد باکس طبق محصولات خود مناسب ترین و بهترین انتخاب را داشته باشد.

source

توسط bazaksara.ir