Bdd4D70C 30F4 4A80 8A0E 9038Ba4A09Db Jpg

آنچه بسیاری نمی‌دانند این است که دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار شما تأثیر بسیار زیادی روی روحیه و انرژی شما خواهد داشت. اگر می‌خواهید حالتان خوب باشد، حتماً باید به شکل و ظاهر محیط اطراف خود توجه داشته باشید و آن را طراحی کنید.

۹۹ درصد دکوراسیون‌ها دارای دیوارهای سفید هستند، اما واقعیت این است که این سطوح بزرگ عمودی پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای دگرگون کردن محیط دارند. اگر به دنبال یک طراحی خاص هستید که بیشترین تطابق را با طبیعت و البته روحیه انسانی داشته باشد، ترکیب سنگ و چوب در دکوراسیون داخلی می‌تواند ایده‌آل‌ترین گزینه برای شما باشد.

در این مقاله قصد داریم یکی از بهترین سبک‌های عمومی دکوراسیون داخلی را به شما معرفی کنیم و به شرح جزئیات آن بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

قدرت سنگ در دکوراسیون داخلی

تمامی سنگ‌های روی زمین، حتی آن‌هایی که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، ماجراجویی هزاران و بلکه میلیون‌ها ساله را طی کرده‌اند تا به اینجا رسیده‌اند و عمر هر یک از آن‌ها بسیار بیشتر از ما و حتی اجداد ماست.

به همین دلیل، وقتی در طراحی دکوراسیون داخلی از سنگ استفاده می‌کنیم، حسی آشنا برای ما ایجاد می‌کند و به نقطه‌ای از عمق وجودمان دست می‌زند که به ذات بشری ما گره خورده است. برای یک انسان، هیچ‌چیز طبیعی‌تر از زندگی در میان سنگ‌ها نیست!

علاوه بر حس و حال طبیعی و اثرات فوق‌العاده‌ای که سنگ روی روحیات ساکنان دارد، به دلیل دوام و کیفیت بسیار بالا، به‌وفور در سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ‌ها نه‌تنها انواع بسیار مختلفی دارند، بلکه تطبیق‌پذیری فوق‌العاده‌ای نیز با سایر عناصر برقرار می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند سبک‌های متنوعی از دکوراسیون را در خانه یا محل کار خود اجرا کنید.

سنگ به دکوراسیون داخلی، بافت، ابهت، قدرت و استحکام را هدیه می‌کند؛ گویی این خانه هزاران سال پایدار خواهد ماند.

D00190Ad A3C0 451E B1F3 E2F95Dcb9Ea4 Jpg

تطبیق‌پذیری چوب در دکوراسیون داخلی

چوب در دکوراسیون داخلی یکی دیگر از عناصر طبیعی است که کاربردهای فوق‌العاده زیادی دارد. بعد از سنگ، چوب شاید طبیعی‌ترین عنصری باشد که می‌توانید در طراحی‌های داخلی خود به شیوه‌های گوناگون استفاده کنید. این متریال دارای رنگ جذاب، بافت و الگوهای بصری منحصر به فردی است که به محیط گرما می‌بخشد.

چوب یکی از اصلی‌ترین نمادهای طبیعت به شمار می‌رود و هزاران سال است که به عنوان ابزار اصلی بشر برای ساخت انواع وسایل یا حتی خود خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از همین رو، قرار گرفتن در یک محیط کاملاً چوبی برای انسان‌ها نه‌تنها حس غریبی ایجاد نمی‌کند، بلکه گویی سال‌هاست که در این محیط زندگی کرده‌ایم.

چوب را می‌توان به صورت‌های مختلفی در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار داد. از ساخت چهارچوب درها و پنجره‌ها، کف‌پوش و دیوارپوش گرفته تا تولید انواع لوازمی همچون میز، مبل، صندلی، کمد، طاقچه و غیره. در تاریخ بشر، هیچ خانه‌ای را پیدا نمی‌کنید که حداقل یک متریال چوبی در دکوراسیون داخلی آن وجود نداشته باشد!

چوب از نظر بصری یک ماده منعطف است که تطبیق‌پذیری فوق‌العاده بالایی با تمامی سبک‌های دکوراسیون داخلی دارد. شما می‌توانید از مدل‌های متنوع متریال‌های چوبی با بافت و رنگ‌های متفاوت در سبک‌های سنتی، مدرن، کلاسیک، مینیمال و غیره استفاده کنید.

چوب حسی از حیات را به دکوراسیون داخلی هدیه کرده و محیط را زنده می‌کند.

25Aa9Ff5 Ae29 41E3 9Dbf B1A67B95F0Cc Jpg

چوب بیشتر با چه نوع سنگی ترکیب می‌شود؟

سنگ‌هایی که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، انواع مختلفی دارند. اما سنگی که بیشترین سازگاری با متریال‌های چوبی دارد، سنگ مرمر است.

مرمر یکی از زیباترین و رایج‌ترین انواع سنگ‌ها به شمار می‌رود که کاربرد فراوانی در دکوراسیون داخلی دارد. علاوه بر زیبایی ظاهری، بافت صیقلی، تنوع در رنگ، دسترسی بالا و قیمت مناسب، بسیار محکم و مقاوم نیز هست.

تنوع طرح و رنگ سنگ‌های مرمر، در کنار سطح صیقلی که درخشندگی قابل توجهی به آن می‌بخشد، موجب شده این متریال یکی از محبوب‌ترین عناصر دکوراسیون‌های داخلی در سبک‌های مختلف، از جمله کلاسیک، اشرافی و حتی مینیمال باشد.

مرمر ابهت و چشم‌نوازی فوق‌العاده‌ای به محیط داخلی می‌دهد و به شکلی ظریف با سازه‌های چوبی هماهنگ می‌شود. ترکیب لوازم چوبی، به‌ویژه با مدل‌های رنگی این سنگ، حس و حالی پرقدرت و در عین حال پویا ایجاد کرده و شکوهی وصف‌نشدنی به محیط می‌بخشد.

امروزه تقریباً تمام دکوراسیون‌های داخلی درجه یک، حتی اگر از این ترکیب در محیط‌های اصلی استفاده نکنند، مطمئناً در طراحی سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه از آن بهره می‌برند.

0454Fbe1 8E8B 47F2 9395 778D44Aeb299 Jpg

چرا باید از ترکیب سنگ و چوب در دکوراسیون داخلی استفاده کرد؟

سؤال اصلی اینجاست که چرا باید از طراحی‌های طبیعی مانند ترکیب سنگ و چوب در دکوراسیون داخلی استفاده کرد، زمانی که می‌توان از زیبایی سبک‌های مدرن‌تر مبتنی بر فلز بهره برد؟

البته این مسئله تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد، اما جدای از زیبایی ظاهری چشم‌نوازی که ترکیب سنگ و چوب در دکوراسیون داخلی دارد، دلایل دیگری نیز برای استفاده از آن وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دوام و طول عمر زیاد

تقریباً هر متریال طبیعی، اعم از سنگ و چوب که در دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنید، تا آخر عمر همراه شما خواهد بود و مگر در اثر فشار بیرونی یا حادثه، دچار آسیب نمی‌شوند.

وقتی سنگ و چوب را انتخاب می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که تا سال‌های زیادی همراه شما خواهند ماند.
این مسئله به‌ویژه در مورد سنگ‌ها صادق است، زیرا این متریال‌ها برخلاف چوب، بیشتر دکوراتیو هستند تا کاربردی و به همین دلیل استفاده زیادی از آن‌ها نمی‌شود که مستهلک شوند.

تقویت محیط از نظر زیبایی‌شناسی

زمانی که تصمیم می‌گیرید از متریال‌های طبیعی مانند ترکیب سنگ و چوب استفاده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که بیشترین سازگاری را با انواع سبک‌های طراحی داخلی دارند.

این دو ماده به‌خوبی با هم و با متریال‌های دیگر هماهنگ شده و مبانی زیبایی‌شناسی دکوراسیون داخلی شما را تقویت می‌کنند.
به عبارت دیگر، زمانی که از ترکیب سنگ و چوب در دکوراسیون داخلی استفاده کنید، می‌توانید هر زمان که خواستید سبک طراحی خود را تغییر دهید، زیرا این دو با همه استایل‌ها سازگارند.

استفاده از بافت‌های طبیعی

زمانی که از ترکیب سنگ و چوب در دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنید، می‌توانید تمام بافت‌های زیبای طبیعی را به داخل خانه بیاورید.

این مواد اثر شگفت‌انگیزی در تبدیل فضاهای مرده به محیط‌های زنده دارند و می‌توانند جریان زندگی را به محیط کار یا خانه شما وارد کنند.

اضافه کردن چند گیاه سبز به ترکیب سنگ و چوب، چنان حیاتی به محیط می‌بخشد که دیدنش هم انرژی شما را زیاد می‌کند، چه برسد به زندگی در آن!

نمونه‌های ترکیب سنگ و چوب در طراحی داخلی ساختمان

کلمات به‌تنهایی نمی‌توانند گویای زیبایی ترکیب سنگ و چوب در دکوراسیون باشند. از این رو، در ادامه به چند نمونه از موارد استفاده این تلفیق زیبا در طراحی محیط‌های داخلی اشاره می‌کنیم:

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم به ترکیب سنگ و چوب در دکوراسیون داخلی بپردازیم و ویژگی‌های مهم آن را برشماریم. با استفاده از این متریال‌های طبیعی، می‌توانید ظاهری زنده و متفاوت به خانه یا محیط کار خود ببخشید و آن را با انواع سبک‌های طراحی محیطی تلفیق نمایید.

source

توسط bazaksara.ir