مشاوره سئو سایت
چقدر من از آن صفحات افتضاح و هولناکی که “اسرار” بهینه سازی موتورهای جستجو را تبلیغ می کنند متنفرم. چقدر متنفرم از فروشنده شیک تصویر شده در عکاسی مبهم و به سبک دهه 1980 که به شما قول می دهد “تاکتیک های پنهانی که سئوکاران نمی خواهند شما را بدانید.” وقتی اکثر افراد جستجوگر به “راز نهایی” در سئو فکر می کنند، احتمالاً به یکی از این موارد فکر می کنند:

* کلمات کلیدی در برچسب عنوان

* پیوندها و محتواهای عنکبوتی

* لنگر متن در پیوندها

* پیوندها از وب سایت های با کیفیت

اینها همه توصیه های خوبی هستند و برای رتبه های بالا مهم هستند، اما حتی آخرین مورد (پیوندهای وب سایت های با کیفیت) مهمترین بخش کمپین های رتبه بندی موفق را نشان نمی دهد. اگر یک کلید برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو وجود دارد، یک توصیه واحد که قفل درهای بالای گوگل و یاهو را باز می کند! این این است: وب سایت شما باید برای مخاطبانی که از لینک ها آگاه هستند جذاب باشد.

ساده؟ متاسفانه نه حقیقت این است که بهترین وب سایت در جهان که محصول شما را می فروشد، محتوای شما را ارائه می دهد یا هدف شما را تبلیغ می کند، ممکن است به اندازه کافی خوب نباشد که بتواند به موتورهای برتر برسد. چرا؟ زیرا دنیای جستجو دارای تعصب ذاتی برای آن سایت هایی است که لینک های بیشتری دارند. اکنون ایجاد پیوندها از طریق درخواست پیوند دستی یا خرید لینک کافی نیست، همچنین تقویت این پیوندها با یک وب سایت بی عیب و نقص “بهینه شده” پر از صفحات هدفمند کلمات کلیدی کافی نیست. این استراتژی‌ها اگرچه در کوتاه‌مدت مؤثر هستند، اما موفقیت شما را در بلندمدت تضمین نمی‌کنند. برای اینکه بتوانید موقعیت های برتر را برای سال های آینده حفظ کنید، به استراتژی نیاز دارید که به طور طبیعی بارها و بارها لینک ها را به سایت شما هدایت کند. “راز” این است که مخاطبی که اکثر سایت ها به آن علاقه دارند همان مخاطبانی نیستند که لینک ها را ارائه می دهند، اما این گروه (Linkerati) قدرت ایجاد یا شکستن رتبه یک سایت را دارند.

بیایید تاریخچه مختصری از موتورهای جستجو را مرور کنیم تا ببینیم چگونه این اتفاق افتاد:

نه، هات بات هیولا، در روزهای اول واقعاً اینطور نبودی. اندازه‌گیری تکرار کلمات کلیدی و قرارگیری و چگالی کلمات کلیدی منجر به نتایج بسیار بد و پنهان‌کاری و هرزنامه‌های زیادی شد.

با ورود پیج رنک گوگل و تئومای آپوستولوس گراسولیس (که اکنون ExpertRank نامیده می شود)، موتورهای جستجو هوشمندتر شدند و الگوهای پیوند وب را ترسیم کردند و به آن سایت ها و صفحات با لینک های ورودی بیشتر رتبه های بالاتری دادند.

در طول 8 سال گذشته، موتورها روشی را که پیوندها را اندازه‌گیری می‌کنند، با در نظر گرفتن زمینه، ارتباط، اعتماد و سایر معیارها اصلاح کرده‌اند تا نشان دهند که کدام پیوندها ارزش شمارش برای یک رتبه‌بندی خاص را دارند.

همه این تکامل الگوریتمی به این معنی است که سایت هایی که مایل به رتبه بندی در بالای موتورها هستند باید دارای لینک های با کیفیت بالا و طبیعتاً مرتبط با موضوع باشند. از آنجایی که رتبه‌بندی‌های جستجو بسیار ارزشمند هستند، زمان و پول هنگفتی به کمپین‌هایی برای رقابتی‌ترین پرسش‌ها سرازیر می‌شود و مبارزه برای قرار دادن را به طور فزاینده‌ای دشوار می‌کند. این ما را به مسئله اساسی می رساند که سازندگان سایت با آن مبارزه می کنند – بخش بندی دقیق بازدیدکنندگان و جذابیت برای “Linkerati”.

در بالا سه گروه از بازدیدکنندگان وجود دارد که تقریباً برای هر وب سایت تجاری یا هدف گرا موجود قابل استفاده است. در حالی که اکثر سایت ها کار معقولی را انجام می دهند و گروه دوم (به رنگ آبی) را از گروه اول (به رنگ سبز) شناسایی و هدف قرار می دهند، این مورد در مورد گروه سوم (قرمز) صادق نیست. آن Llinkerati قرمز برای رتبه بندی سایت شما ضروری است – آنها “راز” بزرگ موفقیت طولانی مدت سئو هستند. برای اینکه از قدرت آنها استفاده کنید، باید محتوای قانع‌کننده‌ای ایجاد کنید که مطابق خواسته‌های آنها باشد. این واقعاً “رازی” نیست. در هر مصاحبه و در هر مرحله، نمایندگانی از گوگل، یاهو، MSN و Ask را خواهید شنید که همین شعار را تکرار می کنند (البته بدون بهره مندی از نمودارهای رنگارنگ). به عنوان نمونه:

«…انواع افرادی که سئوی «جدید» انجام می‌دهند، یا هر چیزی که می‌خواهید آن را بنامید، بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی، طعمه پیوند، چیزهایی که برای مردم جالب هستند و دهان به دهان و سروصدا را جذب می‌کنند، از این قبیل است. سایت‌ها به طور طبیعی بازدیدکنندگان را جذب می‌کنند، بازدیدکنندگان تکراری را جذب می‌کنند، لینک‌های برگشتی را جذب می‌کنند، بحث‌های زیادی را به خود جذب می‌کنند، این نوع سایت‌ها با پیشرفت دنیا سود خواهند برد.” – مت کاتز در مصاحبه با گورد هوچکیس

چرا این لینکراتی ها اینقدر قدرتمند هستند؟ چه چیزی باعث می‌شود نظرات و تأثیر آنها برای صاحبان وب‌سایت متوسط ​​مهم باشد؟ آسان – قدرت کنترل ساختار پیوند وب.

ممکن است محتوای وب همچنان به‌طور عمده تجاری و سازمانی باشد و توسط مدیران شرکت‌ها، متصدیان موزه‌ها، تاکسونومیست‌های دولتی و غیره کنترل می‌شود. . اگر رقبای شما یا حتی سازمان‌هایی مانند ویکی‌پدیا، About.com، وبلاگ‌نویسان خاص یا نشریات خبری صنعت در بین Linkerati محبوب‌تر از شما شوند، چگونه می‌توانید انتظار داشته باشید که برای رتبه‌بندی موتورهای جستجو رقابت کنید؟

این “راز” بزرگ سئو است – این که (حداقل) برخی از محتوای وب سایت شما باید برای Linkerati ها هدف قرار گیرد – عطش بی پایان آنها برای مطالب جدید برای پیوند و اشتراک گذاری و پخش ویروسی را برآورده می کند. اگرچه آنها ممکن است جمعیت بسیار متفاوتی نسبت به مشتریان شما داشته باشند، شما به احترام و تایید آنها نیاز دارید تا همچنان به جذب مشتریان هدفمند از موتورها ادامه دهید.

من سوال بعدی را می دانم – لینکراتی ها چه می خواهند؟ خب، بعد از نیمه شب است و قبل از اینکه بخوابم کارهای زیادی برای انجام دادن دارم، پس باید تا فردا در جریان باشید. متاسفم!

توسط bazaksara