روغن دانه کدو تنبل برای رشد مو، آیا میدانستید؟ وقتی صحبت از روغن هایی می شود که می توانند به رشد مو کمک کنند ، رزماری بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، اما روغن دانه کدو تنبل یکی دیگر از جایگزین های ارزشمند است. علاوه بر ساخت لاته های فصلی لذید، میوه مورد علاقه پاییزی حاوی روغنی است که سرشار از اسیدهای چرب ضروری و فیتواسترول است. این مواد مغذی از سلامت پوست سر و مو حمایت می کنند و تحقیقات نشان می دهد که ممکن است به رفع علت اصلی ریزش مو نیز کمک کنند.

سایت عشق آرایش

روغن دانه کدو تنبل برای رشد مو، آیا میدانستید؟

روغن دانه کدو تنبل برای رشد مو، آیا میدانستید؟

با کارشناس آشنا شوید 

هدلی کینگ ، MD، متخصص پوست و مربی بالینی پوست در کالج پزشکی ویل دانشگاه کرنل است.

پنی جیمز یک متخصص تریکولوژیست و موسس مرکز تریکولوژی پنی جیمز است.

سوفیا امانوئل یک تریکولوژیست معتبر و بنیانگذار Crown Worthy است.

 ما از متخصصان استفاده کردیم تا نحوه استفاده از روغن دانه کدو تنبل را برای رشد مو توضیح دهند .

فواید روغن دانه کدو تنبل

روغن دانه کدو تنبل سرشار از چندین ویتامین، اسیدهای چرب ضروری و فیتواسترول است که به طرق مختلف از سلامت مو و پوست سر حمایت می کند. پنی جیمز، تریکولوژیست، می گوید: «خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی روغن دانه کدو تنبل می تواند به تسکین پوست سر، توقف خارش سر و بهبود شرایط سالم تری برای فولیکول های مو کمک کند.

البته، فواید روغن دانه کدو تنبل به این بستگی دارد که آیا روغن را مصرف می کنید یا به صورت موضعی استفاده می کنید. در اینجا این تحقیق در مورد چگونگی به دست آوردن هر مزیت می گوید.

از سلامت فولیکول مو پشتیبانی می کند

دکتر هادلی کینگ، متخصص پوست می‌گوید که اسیدهای چرب موجود در روغن دانه کدو تنبل به دلیل خواص نرم‌کنندگی، از سلامت فولیکول‌های مو کمک می‌کند. این به عملکرد بهتر پوست، سیالیت غشاء و سلولی منجر می شود. جیمز می گوید که امگا 3 به طور خاص “به کاهش التهاب، حمایت از سلامت فولیکول مو و بهبود بافت مو کمک می کند.” دکتر کینگ می گوید کمبود اسید چرب می تواند منجر به ریزش مو شود.

تقویت کننده مو

نقش کلیدی دیگری که اسیدهای چرب دارند، حمایت از یکپارچگی ساختاری مو است. جیمز می‌گوید: “آنها به تقویت تارهای مو کمک می‌کنند، شکستگی و شکافتگی انتهای مو را کاهش می‌دهند و از انعطاف‌پذیری کلی مو حمایت می‌کنند.”

روغن دانه کدو تنبل برای رشد مو، آیا میدانستید؟

جرمی مولر / گتی ایماژ

ممکن است ریزش مو را کاهش دهد

دکتر کینگ توضیح می دهد که یکی از هورمون های اصلی مسئول نازک شدن موهای زنانه دی هیدروتستوسترون یا DHT است. سوفیا امانوئل متخصص تریکولوژیست می‌افزاید: «DHT باعث کوچک شدن فولیکول‌های مو و نازک شدن رشته‌های سالم و ضخیم مو در شقیقه‌ها، بالا و جلوی پوست سر می‌شود.»

تحقیقات نشان می دهد که روغن دانه کدو تنبل هنگام مصرف بر فعالیت آنزیمی به نام 5-آلفا ردوکتاز که مسئول تبدیل تستوسترون به DHT است، تأثیر می گذارد. جیمز می گوید، بنابراین با کاهش سطح DHT، فیتواسترول های موجود در روغن دانه کدو تنبل می تواند به کاهش ریزش و نازک شدن مو کمک کند. تحقیقات نشان می دهد اسیدهای چرب مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک، که روغن دانه کدو تنبل غنی از آنها است، ممکن است 5-آلفا ردوکتاز را مهار کنند.

اگرچه این نتایج امیدوارکننده هستند، اما دامنه تحقیق محدود است. دکتر کینگ می گوید ما به داده های بیشتری نیاز داریم تا مشخص کنیم روغن دانه کدو تنبل چقدر در کاهش ریزش و نازک شدن موثر است.

ممکن است از رشد مو حمایت کند

جیمز توضیح می‌دهد که اسیدهای چرب امگا 6 موجود در روغن دانه کدو تنبل باعث افزایش هیدراتاسیون و حفظ تعادل رطوبت پوست سر می‌شود که برای رشد موی سالم بسیار مهم است. این روغن همچنین حاوی ویتامین E است که به گفته جیمز ممکن است به بهبود گردش خون در پوست سر کمک کند و در نتیجه رشد مو را تقویت کند.

علاوه بر این، دکتر کینگ به مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ اشاره می‌کند که نشان می‌دهد مردانی که مکمل‌های روغن دانه کدو تنبل مصرف می‌کنند، ۳۰ درصد بیشتر از گروه دارونما رشد مو داشته‌اند. با این حال، این مطالعه به طور انحصاری بر روی مردان انجام شد و مکمل‌های کدو تنبلی که شرکت‌کنندگان مصرف کردند شامل مواد دیگری نیز بود، بنابراین نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که روغن دانه کدو تنبل به تنهایی رشد مو را بهبود می‌بخشد.

یک مطالعه کوچک در سال 2021 روی زنان مبتلا به ریزش موی زنانه، اثرات استفاده از روغن دانه کدو تنبل موضعی را با ماینوکسیدیل، داروی استاندارد طلایی برای ریزش مو، مقایسه کرد. پس از سه ماه، هر دو گروه شاهد افزایش قابل توجهی در رشد مجدد مو و کاهش تنوع ساقه مو (معیاری که نشان دهنده آلوپسی است)، هر دو گروه در گروه های ماینوکسیدیل بهبودهای اندکی بیشتری را مشاهده کردند.

عوارض جانبی

جیمز می گوید: روغن کدو تنبل به خوبی تحمل می شود، اما می تواند باعث قرمزی روی پوست و خارش پوست سر شود. او پیشنهاد می‌کند که فقط از مقادیر کم استفاده شود و افراد مبتلا به روزاسه یا ریشه‌های بسیار چرب روغن دانه کدو را به‌کلی حذف کنند. دکتر کینگ اضافه می کند که افرادی که به کدو آلرژی دارند باید از روغن دور باشند.

ملاحظات نوع مو

امانوئل می گوید که “نوع موهای شما ربطی به مفید بودن روغن دانه کدو تنبل ندارد.” اگرچه افرادی با انواع موها پتانسیل بهره مندی از روغن دانه کدو را دارند، امانوئل می گوید که نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود.

نحوه استفاده از آن

آن را بخورید

می توانید روغن تخم کدو را به تنهایی یا به صورت مکمل مصرف کنید. امانوئل می‌گوید: «وقتی از تخم کدو به صورت خوراکی استفاده می‌کنید، به جریان خون شما منتقل می‌شود، که ممکن است به جای استفاده موضعی، به جذب مواد مغذی و ویتامین‌ها کمک کند.» با این حال، او هشدار می دهد که مکمل ها بهتر است تحت نظارت یک پزشک مصرف شوند، که می تواند نیازهای سلامتی خاص و عوارض جانبی احتمالی شما را مورد بحث قرار دهد.

آن را بمالید

همچنین می توانید روغن دانه کدو تنبل را با کمی حرارت دادن و مالیدن آن به پوست سر بمالید. از طرف دیگر، می توانید از محصولاتی استفاده کنید که روغن دانه کدو تنبل را به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده آن ذکر کرده اند. اما به خاطر داشته باشید که “وقتی روغن دانه کدو تنبل به صورت موضعی استفاده می شود، فواید آن به مناطقی که در آن استفاده می شود، موضعی است.”

غذای آماده

تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب ضروری، فیتوسترول ها و ویتامین های E، A و K موجود در روغن دانه کدو تنبل می توانند از سلامت مو و پوست سر حمایت کنند. محققان فکر می کنند روغن دانه کدو تنبل ممکن است انواع خاصی از ریزش مو را کاهش دهد و از رشد مو حمایت کند، اما مطالعات بزرگتر و جامع تری مورد نیاز است.

امانوئل پیشنهاد می‌کند قبل از اینکه خودتان هر کاری را امتحان کنید، برای تعیین دلایل ریشه‌ای نگرانی‌های موهایتان با یک متخصص کار کنید. امانوئل می گوید: «مصرف خوراکی روغن دانه کدو تنبل تضمینی برای رشد مجدد موهای شما در صورت وجود دلایل زمینه ای ریزش مو مانند رژیم غذایی نامناسب، کمبودهای تغذیه ای، هورمون ها، استرس و مصرف برخی داروها نیست.

 

 

source

توسط bazaksara.ir