هدف اصلی سایتهایی که در زمینههای مختلف فعالیت میکنند، جذب مخاطب بیشتر و در نهایت فروش خدمات و محصولات است. راههای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که یکی از بهترین آنها، سفارش رپورتاژ آگهی است.
در این حالت شما یک یا چند مطلب را در سایتهای مرتبط و حتی نامرتبط با زمینه کاری خود منتشر خواهید کرد؛ در نتیجه با قراردادن لینکهای مناسب، مخاطبان و اعتبار لازم (آتوریتی) را به سایت خود جذب میکنید. از آنجاییکه انتشار رپورتاژ تاثیر خوبی بر میزان ترافیک ورودی سایت دارد، در این مقاله تصمیم گرفتهایم نکاتی در مورد رپورتاژ آگهی و انتخاب سایت مناسب را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر به این موضوع علاقهمند هستید در ادامه با ما همراه شوید.
رپورتاژ آگهی چیست؟
قبل از بررسی نکات مهم سفارش رپورتاژ آگهی، اجازه دهید کمی در مورد چیستی آن صحبت کنیم. درواقع رپورتاژ روشی است که شما با انتشار یک متن تبلیغاتی، اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار میدهید و تلاش میکنید به شکل غیرمستقیم کسبوکار موردنظر خود را به آنها معرفی کنید. مهمترین نکتهای که در هنگام نوشتن چنین متنی باید به آن توجه کرد، نوع نگارش است تا مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن آن نشود. هرچه میزان کیفیت مطلب منتشر شده بالاتر باشد، احتمال موفقیت شما برای هدایت افراد به آدرس موردنظرتان بیشتر میشود.
بررسی نکات مهم سفارش رپورتاژ آگهی
شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شود که در هنگام سفارش رپورتاژ آگهی باید به چه نکاتی توجه کنیم که بالاترین بازدهی را داشته باشد. در این بخش تصمیم گرفتیم برخی از مهمتری مواردی که باید به آن توجه کنید را بررسی کنیم.
بررسی اسپم اسکور و اتوریتی
یکی از مواردی که در هنگام خرید رپورتاژ آگهی باید به آن توجه ویژهای داشته باشید، اسپم اسکور و اتوریتی است. هرچه سایتی که انتخاب میکنید اسپم اسکور کمتر و آتوریتی بالاتری داشته باشد، احتمال جذب مخاطب از مطلب منتشر شده افزایش پیدا میکند. بیتوجهی به این دو پارامتر مهم میتواند موجب ازبینرفتن زحمات و هزینه شما شود؛ پس به آن توجه ویژهای داشته باشید.
استفاده از عکس در سفارش رپورتاژ آگهی
حتی اگر متن مقالهای که قصد انتشار آن در هنگام سفارش رپورتاژ آگهی را دارید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد؛ اما در آن از تصاویر استفاده نکرده باشید احتمال جذب مخاطب بهشدت کاهش پیدا میکند. افراد ترجیح میدهند در طول یک مطلب برای درک بهتر موضوع عکسهای مرتبط با آن را مشاهده کنند. بیتوجهی به این مورد میتواند موجب خروج مخاطب از صفحه موردنظر بدون مطالعه محتوا شود.
معرفی صادقانه
یکی از اصلیترین نکات در که راهنمای خرید رپورتاژ آگهی قصد داریم به آن اشاره کنیم، معرفی صادقانه محصول و خدمات است. سعی کنید در مورد واقعیتها و ویژگیها محصول خود اطلاعات درست و دقیقی در اختیار مخاطب قرار دهید. بسیاری از کسبوکارها به این نکته توجه نمیکنند و به همین دلیل است که نمیتوانند نتیجه دلخواه را دریافت کنند.
انتخاب سایت مناسب
آخرین موردی که قصد داریم برای سفارش رپورتاژ آگهی مناسب به آن اشاره کنیم، انتخاب سایت است. شما باید در زمان تحقیق و جستجو، منبعی را برای درج مطلب خود پیدا کنید که از کیفیت لازم برخوردار باشد تا میزان ورودی به سایت و صفحه موردنظر شما افزایش پیدا کند. اگر مطلب با کیفیتی تولید کنید و آن را در بستر مناسبی منتشر نکنید، تمام یا بخشی از زحمات شما به هدر میرود. پس قبل از انتخاب، پارامترهای مختلفی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم را بادقت بررسی کنید.
بررسی پارامترهای انتخاب سایت مناسب جهت انتشار رپورتاژ آگهی
همانطور که گفتیم، انتخاب یک رسانه درست از اهمیت بسیار ویژهای برخوردار است؛ به همین دلیل در این بخش به نکاتی اشاره میکنیم که در هنگام خرید رپورتاژ آگهی باید به آن توجه داشته باشید.
میزان بازدید بالا
اولین پارامتری که دررابطهبا هر وبسایتی باید مورد بررسی قرار دهید، میزان بازدید است. هرچه تعداد افرادی که از صفحات مختلف رسانه مدنظر شما بازدید میکنند، بیشتر باشد، اثرگذاری روی مخاطب و سایت افزایش پیدا میکند. پس حتماً در هنگام انتخاب رپورتاژ آگهی به آن توجه ویژهای داشته باشید.
ارتباط موضوعی سایت
ارتباط موضوعی سایت یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. به طور مثال اگر فعالیت مجموعه شما در مورد بازارهای مالی است، درج مطلب در سایت ورزشی باعث میشود هزینه رپورتاژ آگهی که منتشر کردهاید یا کاملا از بین برود یا آنچان که مدنظرتان است، تاثیرگذار نباشد. اصلیترین دلیل این موضوع، تفاوت مخاطبان است. بهاحتمال فراوان شخصی که به دنبال کسب اطلاعات در مورد روشهای تمرینی مناسب یا رژیم غذایی است، علاقهای به مطالعه در مورد روشهای مختلف سرمایهگذاری در بازارهای مالی ندارد.
قوانین و مقررات
قبل از ثبت سفارش رپورتاژ آگهی و پرداخت هزینه آن، قوانین و مقررات مربوط به رسانه موردنظر خود را بادقت بررسی کنید. این کار به شما کمک میکند تا بسته به اهدافی که دارید، بهترین انتخاب را انجام دهید. در ادامه به برخی از مواردی که باید بررسی کنید اشاره میکنیم.
مدت ماندگاری
اولین نکتهای که باید به آن توجه کنید، مدتزمان ماندگاری رپورتاژ شما در وبسایت انتخابشده است. برخی از رسانهها بهصورت دائمی یک مطلب را منتشر میکنند و برخی دیگر مدتزمان محدودی را برای آن در نظر میگیرند. هرچه این بازه طولانیتر باشد، ارزش و اعتباری که توسط رباتهای گوگل برای شما در نظر گرفته میشود، بیشتر خواهد بود.
محدودیت تصاویر و کلمات
پارامتری دیگری که باید به آن توجه کنید، محدودیت تصاویر و کلمات منتشر شده است. برخی از رسانهها محدودیتهایی برای موارد گفته شده در نظر میگیرند. به طور مثال ممکن است شما قصد انتشار محتوایی با طول 2000 کلمه را داشته باشید؛ ولی رسانه بیش از 1000 کلمه را منتشر نکند. پس قبل از سفارش رپورتاژ آگهی به این موضوع توجه کنید تا دچار مشکل نشوید.
محل انتشار
حتماً به این نکته توجه کنید که محتوای موردنظر در کدام بخش از رسانه درج میشود. برخی از سایتها مطلب شما را در بین سایر نوشتهها، در صفحه اصلی درج میکنند؛ اما برخی دیگر دستهبندی خاصی برای رپورتاژها در نظر میگیرند. البته هزینهای که پرداخت میکنید نیز روی جایگاه شما تأثیرگذار است.
نوع و تعداد لینکها
نوع و تعداد لینک پارامتر تأثیرگذار دیگری است. به این موضع توجه داشته باشید که رسانه مدنظر اجازه درج چه تعداد Link در مقاله را به شما میدهد و نوع آن چیست؟ بهطورکلی لینکها را میتوان به Follow و Nofollow تقسیمبندی کرد. نوع اول باعث میشود تا اعتبار شما نزد گوگل به میزان قابلتوجهی افزایش پیدا کند. در حال حاضر در بسیاری از رسانه شما میتواند حداکثر سه لینک فالو در مقاله خود قرار دهید. البته تعداد گفته شده میتواند کمتر یا بیشتر باشد.
جمعبندی
سفارش رپورتاژ آگهی یکی از روشهای جذب مخاطب به وبسایت موردنظر شماست. کیفیت مطلب و رسانهای که قصد انتشار مطلب خود را دارید از اهمیت ویژهای برخوردار است؛ به همین منظور در این مقاله تصمیم گرفتیم اطلاعاتی در مورد انتخاب رپورتاژ و نکات مهمی که باید به آن توجه کنید تا بهترین بازخورد را دریافت کنید در اختیار شما قرار دهیم. پس توصیه ما به شما این است که قبل از هر اقدام، مطالب گفته شده را بادقت مطالعه کنید.
source