Getty در مقایسه با همتایان B2C خود، امروزه بازاریابان B2B اغلب با چرخههای فروش طولانیتر و پیچیدهتر که شامل چندین تصمیمگیر است دست و پنجه نرم میکنند. بر خلاف بازاریابی متمرکز بر مصرفکننده، که میتواند جذابیتهای احساسی را افزایش دهد و خریدهای آنی را هدایت کند، استراتژیهای B2B باید بر مزایای منطقی، بازگشت سرمایه و ارزش بلندمدت برای تحت تأثیر قرار دادن خریداران شرکتها تأکید کنند.
علاوه بر این، بازاریابی B2B در دهه گذشته دستخوش دگرگونی چشمگیری شده است و از تاکتیکهای سنتی برونگرا به رویکرد دیجیتالیتر و مبتنی بر دادهها تغییر کرده است که مخاطبان کوچکتر و تخصصیتری را هدف قرار میدهد که به محتوا و تعامل بسیار سفارشیشده و بسیار شخصی نیاز دارند. در زیر، 15 عضو شورای آژانس فوربس، چالشهای منحصربهفردی را که بازاریابان B2B با آن روبرو هستند و چگونگی غلبه بر آنها برای ایجاد روابط طولانیمدت با مشتریان خود بررسی میکنند.
1. استخدام نویسندگان با تجربه در صنعت در عمودی بسیار تخصصی B2B، اصطلاحات تجارت به همان اندازه تخصصی است. حتی زمانی که با صدایی که از یک کسبوکار به انسان مینویسید، کلمات اختصاری و اصطلاحات فنی وجود دارد که نویسندگان باید بدانند تا لحن مناسبی داشته باشند. برای آژانس هایی که از طرف کارشناسان فنی محتوا تولید می کنند، داشتن نویسندگانی که به زبان صنعت صحبت می کنند ضروری است. هیچ جایگزینی برای تجربه وجود دارد. – مارگی سوینی، آکرته
2. پیشنهادهای ارزشی برای چندین مخاطب ایجاد کنید، بازاریابان B2B باید به خاطر داشته باشند که ممکن است چندین مخاطب برای پیامهایشان وجود داشته باشد – کاربر محصول، تأثیرگذار و تأییدکننده – و برای هر یک گزارههای ارزشی خاص ایجاد کنند. موارد استفاده، توصیفات، داستان های موفقیت و داده های بازگشت سرمایه باید برای پشتیبانی از هر یک از این مخاطبان در دسترس باشد. – Eyal Danon، Ignite Advisory Group
3. پر کردن شکاف اعتماد با بازاریابی شریک، بازاریابانB2B نیاز به ایجاد اعتماد دارند – بیشتر از بازاریابان B2C – برای رشد روابط و ایجاد نتایج در بازار در حال تحول امروز. در نتیجه، بازاریابان B2B برای کمک به پر کردن این شکاف، به بازاریابی مشارکتی روی میآورند. با افزایش رقابت، مشارکت با سایر برندها می تواند دامنه دسترسی را افزایش دهد، اعتبار را افزایش دهد و هزینه ها را کاهش دهد. – رابین کلیتون، پنجاه و پنج
بیشتر برای YOU’House Of The Dragon’ فصل 2، اپیزود 6 خلاصه و مرور: The Flight Of The Dragonriders Chakeup شانس ریاست جمهوری به عنوان کامالا هریس در حال پیشروی رقیب دموکرات برای دونالد ترامپ. سربازان 4. ارزشهای خریدار ایدهآل خود را دانش ارائه کنید اقدامات تشویقی برای ایجاد انگیزه در گروه بسیار خاصی از افراد انجام میشود که چالشها، اهداف یا نیازهای یکسانی دارند. تخفیف ها به ندرت الهام بخش تبدیل می شوند، بنابراین بازاریاب B2B باید نیازهای خریدار ایده آل خود را به طور کامل درک کند و دانش ارزشمندی را برای الهام بخشیدن به تبدیل به آنها ارائه دهد. – اندی اعتمادی، EYEMAGINE
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟
5. محتوای آموزشی را به ذینفعان متعدد بریزیدیک چالش منحصر به فرد بازاریابی B2B این است که سفر مصرف کننده طولانی تر است و تصمیم گیرندگان بیشتری را در مقایسه با سفر خریدار برای یک محصول B2C درگیر می کند. اگر یک تی شرت می فروشید، یک تبلیغ خوب می تواند مردم را متقاعد به خرید کند. با این حال، اگر نرمافزار پیچیدهای را میفروشید، باید مجموعهای وسیع از محتوای آموزشی ایجاد کنید، توزیع آن را در طول زمان متحیر کنید و برای چندین ذینفع جذابیت ایجاد کنید. – اریک لمان، اسپک
6. به روشی که مخاطبان شما صحبت می کنند، بازاریابان B2B با چالش ایجاد تعادل در اصطلاحات خودی و زبان ساده ای که هر کسی می تواند هنگام ارتباط در مورد محصولات خود بفهمد، مواجه است. ما استفاده بیش از حد از اصطلاحات خودی را “نفرین دانش” می نامیم. بازاریابان B2B هر روز با محصول خود زندگی می کنند و می توانند به سرعت فراموش کنند که به روشی که مخاطبان خود صحبت می کنند صحبت کنند، که منجر به گیج شدن مشتریان بالقوه می شود. – داستین شولتز، اتحادیه
7. امتیاز دهی اهرمی و دانش CPQ چالش منحصر به فرد بازاریابیB2B تسلط بر تجربه مبتنی بر حساب است که از مدیریت ارتباط با مشتری متمایز است اما از ابزارهای مشابه استفاده می کند. امتیازدهی موثر سرنخ و دانش CPQ برای پیمایش چرخه های خرید پیچیده، ایجاد اعتماد و همسویی چند سهامدار حیاتی است. برای اطمینان از تعامل هدفمند و تسهیل فرآیندهای تصمیم گیری یکپارچه در سراسر سازمان ها، به استراتژی های تخصصی نیاز دارد. – مراگ شهزاد
8. مناسب سازی رویکردهای دقیق برای هدف قرار دادن نقش های خاص بازاریابی برای خریداران B2B چالش بزرگ تری در مقایسه با بازاریابی B2C ایجاد می کند. در B2C، میتوانید از طریق پلتفرمهای مختلف به مشتریان دسترسی پیدا کنید و از استراتژیهای مبتنی بر گسترده برای جلب توجه استفاده کنید. با این حال، هدف قرار دادن یک نقش خاص، مانند معاونت بازاریابی برای یک شرکت فناوری سلامت، نیازمند رویکرد دقیقتر و متناسبتر است. – دانیل سابرینا، Society22 PR
9. به افراد خود در رهبری و در ActionB2B نشان دهید بازاریابان به ندرت، یا هرگز، این فرصت را پیدا می کنند که از روندها استفاده کنند یا از “عامل جالب” محصول خود پول نقد کنند. این امر مستلزم آن است که برای شخصیتپذیری بیشتر و نشان دادن ارزش شرکت بر ارزش محصول، سختتر تلاش کنند. استراتژی این است که شخصیت داشته باشید. یک تاکتیک کلیدی این است که تعداد بیشتری از افراد خود را در رهبری و عمل نشان دهید. مشتریان B2B باید این را ببینند. – A. Lee Judge, Content Monsta
10. اهرم سئو برای بازاریابی مجدد و افزودن ارزش B2B در مقایسه با فروش مستقیم B2C به رویکرد کمپین جامع تری نیاز دارد. یک استراتژی استفاده از SEO برای هدایت ترافیک به یک پست وبلاگ در یک موضوع خاص است. سپس میتوانید مخاطبی ایجاد کنید که بتوانید برای آنها بازاریابی مجدد کنید، اما به جای ارسال پیشنهاد، آنها را با محتوای اضافی در مورد موضوع مورد نظر هدف قرار میدهید – مثلاً یک مطالعه موردی یا یک ماشین حساب. فقط پس از ارائه ارزش اضافی، پیشنهادی برای آنها ارسال می کنید. – Toren Ajk، گروه بازاریابی TAC
11. توجه به نقاط درد به روش های به یاد ماندنی این یک تصور اشتباه است که B2B به رویکردی متفاوت از B2C نیاز دارد. برای الهام بخشیدن به عمل در انسان، باید به احساسات، نیازها و نقاط درد آنها بپردازید. B2B از جذابیت های احساسی و تجربیات به یاد ماندنی (سرگرم کننده) برند سود زیادی می برد. انسان ها به سمت محتوای مرتبط و جذاب که در سطح شخصی طنین انداز می شود، کشیده می شوند. به Slack، Intel، John Deere و Mailchimp نگاه کنید—همه این را میدانند. – شانا آپیتز، هانت ادکینز
12. تحقیقات زیادی در مورد اهداف خود انجام دهید نیاز به جلب توجه افراد مناسب در سازمان، بازاریابی B2B را از چندین جهت پیچیده تر از بازاریابی B2C می کند. با بازاریابی B2B، باید تحقیقات بیشتری در مورد اهداف خود انجام دهید تا نه تنها مطمئن شوید که آنها برای محصولات یا خدمات شما مناسب هستند، بلکه همچنین مواد بازاریابی شما به تصمیم گیرندگان می رسد و در دفتر اصلی گیر نمی کند. . – ایوان نیسون، شرکت Nison
13. ثابت باشید اغلب، بازاریابی B2B به اعداد خلاصه می شود. کسب و کارها چیزهای ارزان می خواهند، اما همچنان کیفیت می خواهند. آنها هم خواهان ثبات هستند. اگر بتوانید تضمین کنید که هر زمان که به آن نیاز داشته باشند برای آنها در دسترس خواهید بود، ممکن است یک تجارت از مزایای دیگری که ممکن است رقبای شما داشته باشند چشم پوشی کند. آخرین چیزی که یک کسبوکار میخواهد این است که شرکت دیگری برای آنها درآمد هزینه کند و ثبات مانع از آن میشود. – جیسون هال، بازاریابی FiveChannels
14. پیام به هر یک از اعضای کمیته خرید فرآیند خرید B2B به کمیته خرید، سهامداران متعدد، چرخه های شرکت، جدول زمانی عملیاتی، محدودیت های بودجه، تغییرات استراتژیک و کاهش بالقوه بودجه متکی است. بنابراین، یک استراتژی ارتباطی B2B باید با در نظر گرفتن چرخه های عملیاتی شرکت، به طور موثر پیام مزایای محصول را به هر ذینفع کمیته خرید ارائه دهد. – Oksana Matviichuk، OM پیش بینی استراتژیک
15. «برند» خود را با چشمانداز مدرن تطبیق دهید سازمانهای B2B اغلب ارزش «برند» خود را اشتباه ارزیابی میکنند – چیزی که مشتریان در زمانی که حضور ندارند درباره آنها میگویند. افرادی که در تمام صنایع در حال تصمیم گیری برای خرید هستند به این موضوع اهمیت می دهند که شرکت ها چه چیزی را مطرح می کنند. چشم انداز در حال تغییر است، و داشتن یک وب سایت ضعیف، عدم حضور در رسانه های اجتماعی و تیم بازاریابی به برندهایی که سازگار نیستند آسیب می زند. – نینا اوجدا، خلاق خوب
وب سایت من را بررسی کنید. پنل خبره®مدیران موفق روابط عمومی، استراتژی رسانه، خلاق و تبلیغات از شورای آژانس فوربس، روندها و نکاتی را به اشتراک می گذارند”>
* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها