پایه میکروفون

شاتر استاک

بازاریابان موفق همیشه به نوآوری هایی که می توانند به ما در برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان کلیدی کمک کنند، گوش فرا می دهند. اما درست مانند مصرف‌کنندگان، نمی‌توانیم دنبال هر شی براق جدید بگردیم، وگرنه خود را با گنجه‌ای پر از زوناهای گرد و غبار، چند آواتار رهاشده Second Life و کدهای QR گیج‌کننده که در سراسر بسته‌بندی‌مان چسبانده‌اند، می‌یابیم.
با این حال، مگر اینکه زیر سنگ زندگی کنید، فراگیر بودن پخش زنده ویدیو بدون شک نحوه مصرف محتوا را تغییر داده است. این یک گرایش سریع نیست: ویدیوی زنده اینجا باقی مانده است و مارک های باهوش از آن نهایت استفاده را می برند.
پریسکوپ توییتر، استوری‌های اینستاگرام و فیس‌بوک لایو تنها چند ابزار هستند که ویدیوی بی‌درنگ را به فیدهای اجتماعی القا می‌کنند، و یک جستجوی آنلاین سریع بهترین روش‌ها را برای ویدیوی زنده نشان می‌دهد. به عنوان مثال، فیس بوک لیستی از نکات ساده (اما مهم) را برای کاربرانی که برای اولین بار در فیس بوک لایو استفاده می کنند ارائه می دهد: اطمینان حاصل کنید که اتصال Wi-Fi قوی و نور با کیفیت دارید، از قبل به طرفداران خود بگویید که در حال پخش زنده هستید و غیره.
از آنجایی که این نکات به طور گسترده در دسترس هستند، ما بر روی سه توصیه بزرگتر برای برند شما تمرکز خواهیم کرد تا با موفقیت از ویدیوی زنده استفاده کنید.
1. از خود بپرسید چرا ویدیوی شما باید زنده باشد.
مانند هر ارتباط دیگری، هنگام اشتراک‌گذاری ویدیوها باید از خستگی خود آگاه باشید – و با پخش زنده، سطح را حتی بالاتر می‌گذارید و از مردم می‌خواهید که برای تماشای محتوای شما در زمان واقعی وقت بگذارند.
اکثر ابزارهای پخش زنده به طور باورنکردنی بصری هستند، اما این سادگی یک شمشیر دو لبه است. این فناوری را دموکراتیزه می‌کند، اما تجربه کارآمد اغلب باعث می‌شود که برندها در زمانی که دلیلی برای مشاهده محتوا در زمان واقعی وجود ندارد، فعال شوند، و باعث می‌شود مصرف‌کنندگان سرشان را خاردار کنند.
قبل از پخش زنده، خود را به جای بینندگان قرار دهید و در نظر بگیرید که پیام آنقدر به موقع است که کسی باید آن را به صورت زنده تماشا کند. مثلاً آیا از اخباری رونمایی می کنید که طرفداران شما مشتاقانه منتظر آن هستند؟
برنامه انقلاب کسب و کار کوچک ما – خیابان اصلی ما به یک شهر کوچک خوش شانس و کسب و کارهای کوچک آن سالانه 500000 دلار تغییر می دهد. هنگامی که جریان‌ها نقاط عطف مهمی را نشان می‌دهند، مانند اعلام فینالیست ما، طرفداران ما بیشتر درگیر ویدیوهای زنده هستند. این ویدیو به تنهایی بیش از 268000 بازدید، 4000 اشتراک گذاری و بیش از 2000 واکنش دریافت کرد و اعلام برنده نتایج مشابهی داشت.
شورای ارتباطات فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟ اگر ویدیوی شما ارزش خبری ارائه نمی‌دهد، آیا بینندگان را به جایی می‌برد که در غیر این صورت نمی‌توانستند در زمانی که می‌خواهند آنجا باشند، بازدید کنند؟ به عبارت دیگر، آیا به FOMO آنها (ترس از دست دادن) ضربه می زند؟ اگر چنین است، زمان بسیار خوبی برای استفاده از پخش زنده است.
2. تولید خود را ساده نگه دارید و آن را شخصی سازی کنید.
مانند هر فناوری دیگری، افزونه های در حال ظهور بسیاری برای پخش زنده وجود دارد. شما می‌توانید از میان یک لیست طولانی از راه‌حل‌های نرم‌افزاری پیچیده – برای مثال Wirecast و StreamShark – که امکان عملکردهای پیچیده، تعویض زنده و چند دوربین را فراهم می‌کنند، انتخاب کنید. آنها به طور موثر به برندها اجازه می دهند تا جریان های زنده خود را به تولیدات در سطح هالیوود تبدیل کنند.
اما اگر در حال پخش Indy 500 یا پرتاب بعدی شاتل فضایی ناسا نباشید، تنها چیزی که واقعاً نیاز دارید دوربین در جیبتان است. در واقع، وقتی صحبت از ابزارهای پیچیده تولید می شود، خطر اغلب بر پاداش آن بیشتر است. افزودن چندین دوربین و تجهیزات در سطح استودیو در نهایت فرصت های بیشتری برای اشتباهات ایجاد می کند. و با توجه به ماهیت پخش زنده، هیچ کاری وجود ندارد.
خوشبختانه دوربین گوشی هوشمند شما ابزار قابل توجهی است. و بینندگان هنگام باز کردن یک پخش زنده انتظار فیلم با کیفیت گوشی هوشمند را دارند، زیرا سبک مستندسازی دویدن و تفنگ معتبرتر است و باعث می شود احساس کنند که محتوا را همراه با شخصی که در حال فیلمبرداری است، تجربه می کنند.
گفتنی است، اگر مردم نتوانند آن را بشنوند، یک ویدیوی معتبر برای شما مفید نخواهد بود. همیشه قبل از پخش زنده یک آزمایش آزمایشی انجام دهید. برای مثال، در فیس‌بوک لایو، می‌توانید تنظیمات حریم خصوصی را به «فقط من» تغییر دهید و یک اجرا خشک انجام دهید.
و مواقعی وجود دارد که یک تنظیم ساده میکروفون ارزشمند است. در طی یک سمینار بازاریابی اخیر، ما جلسه ای را به صورت زنده پخش کردیم که شامل چهار میزگرد بود. از آنجایی که میکروفون تلفن هوشمند ما صدای شفافی را از بلندگوهای روی صحنه دریافت نمی‌کرد، میکروفون‌های یقه‌ای را در یک میکسر ساده قرار دادیم و سپس آن میکسر را داخل گوشی اجرا کردیم. تمام پنج دقیقه طول کشید، اما دنیایی از تفاوت را ایجاد کرد.
اگر می‌خواهید کاری بسیار خاص را نیز انجام دهید، استفاده از تجهیزات دیگر می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال، دوربین Mevo دارای یک لنز واید خوب است که با رویدادهای زنده به خوبی کار می کند. و هنگامی که با نرم افزار Livestream جفت می شود، به راحتی به شما امکان می دهد به طور همزمان روی چندین پلتفرم استریم کنید.
3. در زمان واقعی شرکت کنید. (یک ساعت مانند یک ابدیت است.)
این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما این بزرگترین اشتباهی است که از برندهایی که پخش زنده می‌بینند. آن‌ها دو مرحله اول بالا را دنبال می‌کنند و محتوای معتبر، به‌موقع و باکیفیت تولید می‌کنند که احساس شخصی‌سازی می‌کند و باعث تعامل قوی طرفداران می‌شود. بخش نظرات آنها روشن می شود، طرفداران در مورد محتوا بحث می کنند و سؤال می پرسند. این رویای یک بازاریاب است: مشتریان موجود و بالقوه به طور فعال با آنها درگیر هستند!
اغلب، برندها با پخش زنده خود به همان شیوه رفتار می کنند که با هر محتوای اجتماعی دیگری رفتار می کنند. آنها ظرف چند ساعت به محتوا پاسخ می دهند و احساس می کنند خدمات به موقع و پاسخگو به مشتریان ارائه کرده اند.
اما محتوای پخش زنده محتوای معمولی نیست. اگر نظردهنده چند ساعت پس از پایان ویدیو پاسخی دریافت کند، ممکن است هرگز آن را دریافت نکرده باشد. سوال آنها مربوط به یک لحظه خاص در جریان زنده بود و آنها مدتهاست که به محتوای جذاب بعدی در جریان خود رفته اند.
این نوع تعامل بلادرنگ ممکن است مستلزم جذب اعضای تیم اضافی در طول پخش زنده یا اطمینان از درک مدیر انجمن شما از مخاطرات باشد. اما اگر می‌خواهید ویدیوی زنده برای برند شما سخت کار کند، پاسخگویی در زمان واقعی بسیار مهم است.
اخلاقیات داستان: پخش زنده ویدیو ابزاری بسیار قدرتمند و مقرون به صرفه است که شیوه تعامل ما با مصرف کنندگان را متحول کرده است. و در نظر گرفتن این سه نکته به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که از این ابزار جدید در زرادخانه بازاریابی خود بیشترین استفاده را می کنید.
آماندا برینکمن آماندا برینکمن مدیر ارشد برند در Deluxe and Exec است. تولید کننده انقلاب کسب و کار کوچک. @amandakbrinkman.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط bazaksara