تابستان است و به احتمال بسیار زیاد صورت شما هم ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب سرخ شده و آفتاب سوخته خواهد شد، اما راهکار چیست ؟ یکی از بهترین روش ها برای رفع آفتاب سوختگی استفاده از ماسک های صورت است که در این مقاله می خواهیم هم چندین ماسک خانگی بسیار ساده که با ترکیبات ساده ای که در هر خانه ای یافت می شوند، قابل درست کردن هستند و هم چندین ماسک صورت کاسه ای و ورقه ای یک بار مصرف و چند بار مصرف حرفه ای که توسط برند های بسیار برتر در زمینه تولید محصولات مراقبت از پوست ساخته شده اند را به شما عزیزان معرفی کنیم، پس اگر شما هم به دنبال بهترین روش برای آفتاب سوختگی هستید، ماسک هایی که در ادامه معرفی می کنیم برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مناسب می باشند.

بهترین روش درمان آفتاب سوختگی استفاده از ماسک است!

اگر تا به حال از ماسک صورت استفاده نکرده اید و نمی دانید چیست و چه خواص و فوایدی دارد، باید بگوییم که محصولاتی هستند که بیشترین خواص و فواید را برای پوست و صورت شما دارند، چراکه به موجب مدت زمانی که بر روی پوست شما باقی می مانند، ترکیبات مغذی بسیاری را به پوست صورت شما طزریق کرده و پوستتان را به صورت کامل تغذیه می کننأ، حال اگر این ترکیبات خاصیت تقویت پوست و صورت شما و ضد التهابی و ضد قرمزی داشته باشند و افتاب سوختگی را بتوانند درمان کنند، بهترین روش استفاده از آنها و دریافت کردنشان به صورت ماسک گونه است، حال این ماسک ها می توانند خانگی باشند، می توانند کاسه ای و کرم باشند و یا اینکه می توانند ورقه ای باشند.

ماسک خانگی بهتر است یا ماسک های بازاری ؟

اگر قصد استفاده از بهترین ماسک های صورت برای درمان آفتاب سوختگی را دارید و نمی دانید که نمونه های بازاری بهتر هستند یا نمونه های خانگی، باید به شما بگوییم که هر کدام از آنها مزیت های خود را دارند، ماسک های خانگی به صورتی هستند که شما می توانید ترکیبات بسیار زیادی را با هم مخلوط کرده و علاوه بر درمان آفتاب سوختگی مشکلات دیگری را نیز در پوستتان درمان کنید، اما مشکلی که دارند، این است که ممکن است ساختنشان هزینه بردار باشد و قطعا زمان زیادی هم نیاز دارند. اما ماسک های بازاری این مشکلات را ندارند و ضمننا بهداشتی تر نیز می باشند و اگر از بهترین نمونه های آن ها استفاده کنید، بیشترین خواص را نیز از آنها دریافت خواهید کرد.

بهترین ترکیبات برای درمان آفتاب سوختگی

قبل از اینکه به شما ماسک هایی که می توانید برای درمان آفتاب سوختگی از آنها استفاده کنید را به شما عزیزان معرفی کنیم، می خواهیم به شما ترکیباتی را معرفی کنیم، که همه آنها خاصیت ضد التهابی و ضد قرمزی و سوزش و التهاب و ضد آفتاب سوختگی دارند. استفاده از هر کدام از این ترکیبات چه به صورت کرم مرطوب کننده، چه به صورت ماسک صورت، چه به صورت ماسک ورقه ای صورت و چه به صورت ماسک های خانگی می تواند برای درمان آقفتاب سوختگی بسیار مفید و موثر باشد :

  • آلوئه ورا : تقریبا همه دستور العمل هایی که به شما ماسک ها و یا محصولاتی برای درمان آفتاب سوختگی معرفی می کنید، گزینه هایی شامل آلوئه ورا معرفی کرده اند. خواص آلوئه ورا برای پوست بسیار زیاد است و برای پوست آفتاب سوخته شده به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد، به دلیل خاصیت ابرسانی فوق العاده ای که از آن برخوردار است و به دلیل اینکه سرد کننده ای بالقوه است، بسیار مفید و مناسب می باشد.
  • عسل : از دیگر ترکیبات بسیار مغذی برای پوست و مفید برای درمان افتاب سوختگی که به صورت ماسک های موضعی قابل استفاده می باشد، باید به عسل اشاره کنیم، حتی بدون هیچ گونه افزودنی دیگر، بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که از عسل به صورت موضعی و بر روی پوست استفاده کنید و در صورتی که دچار آفتاب سوختگی شده اید، هر چند ساعت یک بار در طول روز و شب، این کار را تکرار کنید.
  • لاوندر یا اسطوخودوس : از دیگر ترکیبات بسیار مورد استفاده در ساخت محصولات مراقبت از پوست، باید به لاوندر اشاره کنیم، این ترکیب خاصیت ضد التهابی و آرامش بخشی فوق العاده بالایی دارد و به دلیل اینکه پوست را تسکین می دهد، می تواند یکی از بهترین درمان های برای پوست آفتاب سوخته باشد.
  • روغن و یا عصاره چای سبز : از دیگر ترکیبات دیگری که در ادامه ماسک های ساخته شده از آن را که برای درمان آفتاب سوختگی مناسب می باشند به شما معرفی کرده ایم، چای سبز و یا روغن چای سبز است، این روغن حاوی اسید تانیک و تئوبرومین می باشد و به تسکین درد و التیام زخم ها و بهبود آنها بسیار کمک می کند.
  • خیار : اگر بعد از آفتاب سوختگی سوزش و التهاب داشته باشید، خیار به دلیل اینکه یک ماده خنک کننده است، می تواند التهاب و سوزش ناشی از آفتاب سوختگی را به شدت کاهش دهد.

ترکیبات ممنوعه برای درمان آفتاب سوختگی!!

هدف از نوشتن این بخش، صرفا آگاه کردن شما از دستور العمل های اشتباهی است که برخی از وبسایت ها به شما می دهند، به وضوح دیده ایم که بسیاری از وبسایت های حتی فروش محصولات مراقبت از پوست به اشتباه و از روی همدیگر به این موضوع اشاره کرده اند که دو ترکیب زیر در درمان آفتاب سوختگی بسیار موثر هستنأ، در حالی که به دلایلی که برای هر کدام نوشته ایم، به هیچ عنوان نباید از آنها و از ماسک های حاوی آنها برای درمان آفتاب سوختگی استفاده نمایید :

  • روغن نارگیل : پزشکان و متخصصین زیبایی به این نتیجه رسیده اند که روغن نارگیل و محصولات مراقبت از پوست حاوی آن از جمله ماسک ها و کرم ها و ..، حتی می توانند به بدتر شدن علائم سوختگی نیز کمک کنند. چراکه گرما را در پوست نگه می دارند.
  • یخ : شاید خنک کردن محل آفتاب سوخته، با حمام و … مناسب باشد، اما استفاده از یخ بر روی محل افتاب سوخته شده، به دلیل اینکه احتمال دارد رگ های خونی را منقبض کرده و انتقال خون را کاهش دهد، باعث بدتر شدن وضعیت آفتاب سوختگی خواهد شد.

و اما بهترین ماسک های خانگی و بازاری برای درمان آفتاب سوختگی

تابستان می تواند فصل سخت و چالش بر انگیزی به ویژه برای پوست بسیاری از خانم ها و آقایانی باشد که باید برای مدتی طولانی در فضای باز کار کنند، رفت و آمد کنند و یا زیر نور آفتاب قرار بگیرند. به ویژه اگر در مناطق گرم و خشک هم باشید که چه بدتر. برای این منظور و به جهت جلوگیری از بروز مشکلات پوستی مختلف، بهترین کار این است که با خرید کرم ضد آفتاب خوب، از پوستتان محافظت کنید، اما اگر یادتان رفت و یا کرمی که استفاده کردید هم نتوانست شما را در امان نگه دارد، می توانید از بهترین ماسک هایی که در ادامه برای درمان آفتاب سوختگی معرفی کرده ایم، استفاده کرده و پوستتان را سالم و سرزنده و مثل قبل از آفتاب سوخته شدن کنید.

با اینکه نظر ما بر این است که نمونه های بازاری برای درمان آفتاب سوختگی بسیار بهتر از نمونه های خانگی هستند، اما می توانید هم ماسک های خانگی و هم ماسک های بازاری استفاده کنید، در ادامه ما بهترین نمونه های خانگی و بازاری را برای این کار به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1 – ماسک صورت خانگی خیار و آلوئه ورا

این ماسک صورت خانگی برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مفید است، چراکه اصلی ترین ترکیبی که برای آفتاب سوختگی کاربرد دار یعنی الوئه ورا را در خود دارد و چون حاوی خیار می باشد، اثرات آن برای درمان را نیز در خود دارد و به صورت کلی یک ماسک صورت خنک کننده می باشد و به این دلیل برای تسکین درد سوزش و خارش و التهاب ناشی از آفتاب سوختگی بسیار بسیار مفید است، برای استفاده از این ماسک صورت خانگی، می توانید مقداری خیار را له و لورده کرده و به پوره تبدیل نموده و سپس با مقداری ژل آلوئه ورا که هم می توانید آن را به صورت مستقیم از برگ آلوئه ورا بگیرید و هم می توانید به صورت محصولات آماده تهیه نمایید، ترکیب کرده و در نهایت، مخلوط آماده شده را بر روی پوست آفتاب سوخته خود قرار دهید. این ماسک دو خاصیت بسیار بسیار مفید برای درمان پوست آفتاب سوخته شده شما دارد، یکی این که به دلیل خاصیت خنک کنندگی بودن، تسکین دهنده است و درد ناشی از آفتاب سوختگی را تسکین داده و باعث درمان سریع تر آن نیز می شود و خاصیت آبرسانی فوق العاده بالایی نیز دارد.

ماسک صورت خانگی خیار و آلوئه ورا برای درمان آفتاب سوختگی

2 – ماسک صورت ورقه ای آلوئه ورا

وقتی ترکیبی را به شما معرفی می کنیم، یعنی اینکه دو یا سه یا چند ماده ای که برای درمان آفتاب سوختگی با هم ترکیب می شوند، هر کدام به صورت جداگانه نیز کاربردی می باشند، بنابراین، یکی از بهترین ماسک های ورقه ای صورتی که می توانید از آن به صورت خیلی سریع و بدون دردسر و اذیت، برای درمان آفتاب سوختگی استفاده کنید، ماسک صورت آلوئه ورا از برند بیوآکوا است. این محصول حاوی ترکیبات تسکین دهنده و خنک کننده می باشد و ضمن آبرسانی هامنند ماسک خانگی که در پاراگراف قبل به شما معرفی کردیم، آفتاب سوختگی شما را سریع تر درمان خواهد کرد. ماسک ورقه ای آلوئه ورا بیوآکوا با اینکه یک بار مصرف است، اما قیمت مناسبی دارد و از بسیاری از محصولات دیگر به صرفه تر می باشد و ضمننا چندین بار استفاده کردن از آن برای هر بار آفتاب سوختگی کافی خواهد بود.

3 – ماسک ورقه ای صورت خیار بیوآکوا

هامنطور که در ابتدا و در پاراگراف های بالا نیز توضیح داده شد، یکی از بهترین ترکیبات که به صورت ماسک می توانید برای درمان آفتاب سوختگی از آن استفاده کنید، خیار است، ماسک ورقه ای خیار به دلیل اینکه همه خواص خیار را برای پوست و صورت شما دارد، می تواند یک تسکین دهنده فوق العاده عالی باشد و آفتاب سووختگی شما را بهبود بخشیده و درمان کند.

4 – ماسک صورت خانگی جو دو سر پرک با ماست

شاید در هر خانه ای نتوان جو دو سر پرک پیدا کرد، اما کافیست به نزدیک ترین فروشگاه محله تان بروید و کمی جو دو سر پرک تهیه نهایید تا با آن و همراه با ماست، یکی از بهترین ماسک های صورت مناسب برای درمان آفتاب سوختگی را برایتان درست نماییم. برای انجام این کار، نیازمند صرف زمان زیادی هم نیستید، کافی است که به مقدار برابر از جو دو سر پرک و ماست را با هم مخلوط کرده و مخلوط به دست آمده را بر روی صورتتان و محل های آفتاب سوخته شده قرار دهید، استفاده از این ماسک نه فقط برای صورت، بلکه برای گردن و سایر قسمت های آفتاب سوخته بدن مناسب است. حال مخلوط به دست آمده را به مدت زمان 15 الی 25 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و بعد از آن صورتتان را بشورید، این ماسک صورت می توواند التهاب و سوزش ناشی از آفتاب سوختگی را تسکین داده و با تقویت بافت پوست و مرطوب کردن آن و آبرسانی به سلول های پوستی، باعث درمان سریع تر آفتاب سوختگی شود.

ماسک صورت ماست و جو دو سر پرک برای درمان آفتاب سوختگی

نکته ای که در این باره باید بدانید، این است ک همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره شد، بهتر است که ماستی که استفاده می کنید، خنک باشد، اما زیاد هم سرد نباشد و باعث یخ زدن پوستتان نگردد. مورد دیگری هم که باید در رابطه با این بهترین ماسک صورت برای آفتاب سوختگی و درمان آن در رابطه با جو دو سر پرک بدانید، این است که جو دو سر پرک یکی از درمان های اساسی برای بهبود وضعیت آفتاب سوختگی، اگزما و التهاب است.

5 – ماسک ورقه ای لاوندر یا اسطوخودوس از برند بیوکوا

به صورت کلی یکی از ترکیبات بسیار ویژه برای درمان آفتاب سوختگی روغن لاوندر یا اسطوخودوس است، بسیاری از مردم با این ماسک ورقه ای ساخته شده از این روغن آشنا نیستند و چون روغن لاوندری هم در دسترس ندارند، نمی توانند از خواص بی نظیر آن بهره مند شوند. در واقع در فهرست ترکیبات مفید برای درمان آفتاب سوختگی، روغن لاوندر در صدر قرار دارد و به دلیل خواص ضد التهابی که از آن برخوردار است، می تواند برای تسکین درد و سوزش ناشی از آفتاب سوختگی بسیار مفید باشد. اما اگر روغن لاوندر هم در دسترس داشته باشید، می توانید از ماسک صورت زیر نیز استفاده کنید :

6 – ماسک صورت خانگی روغن جوجوبا و روغن لاوندر

این یکی از بهترین ماسک های تسکین دهنده و مرطوب کننده پوست برای درمان آفتاب سوختگی است، این محصول باعث می شود که ناحیه آفتاب سوخته مرطوب باقی بماند، چراکه آفتاب سوختگی با کاهش آب پوست و دهیدراته شدن همراه است و اگر به سرعت نسبت به درمان آن اقدام نشود، این دهیدراتگی باعث خشکی پوست در نهایت نیز خواهد شد. بنابراین اگر در کنار تسکین دهندگی و التیام سوزش و درد ناشی از افتاب سوختگی، به دنبال یک ماسک مرطوب کننده خوب نیز می گردید، بهترین انتخاب برای شما، استفاده از ماسک ساخته شده از روفن جوجوبا و روغن لاوندر برای درمان آفتاب سوختگی می باشد.

ماسک صورت خانگی روغن جوجوبا و روغن لاوندر برای آفتاب سوختگی

7 – ماسک خانگی چای سبز و لیمو برای درمان آفتاب سوختگی

چای سبز یکی از ترکیبات بسیار مفید برای درمان آفتاب سوختگی است که به دلیل اینکه حاوی اسید تانیک و تئوبرومین می باشد، التهاب و سوزش آسیب های موضعی پوست را تسکین می دهد. برای ساخت یکی از بهترین ماسک هیا صورت خانگی برای درمان آفتاب سوختگی می توانید مقداری چای سبز بجوشانید و بعد از خنک شدنش، آن را با آب لیمو تازه گرفته شده و طبیعی مخلوط کرده و سپس محلول به دست آمده را روی پوستتا نریخته و ماساژ دهید، البته ماساژ را به آرامی انجام دهید و اجازه دهید که بعد از ماساژ به مدت 10 الی 15 دقیقه پوستتان به این صورت باقی بماند. لیمو نیز خاصیت درمان بخشی برای آفتاب سوخته شدن دارد و به دلیل اینکه حاوی کلاژن و ویتامین سی می باشد، خاصیت ترمیم کنندگی بسیار بالایی دارد.

ماسک صورت چای سبز و لیمو برای درمان آفتاب سوختگی

8 – ماسک ورقه ای چای سبز بیوآکوا

محصولی که در این پاراگراف می خواهیم به شما معرفی کنیم، برای شرایطی که به ترکیبات بالا دسترسی ندارید و یا استفاده از انها می تواند برای شما هزینه بردار باشد، بسیار مفید است، این ماسک ورقه ای به صورت پک های 10 عددی برای 10 بار استفاده در فروشگاه اینترنتی بانه گالری موجود می باشند که با هزینه ای بسیار پایین، ضمن درمان آفتاب سوختگی پوست شما، خواص و فواید دیگری نیز به صورتتان خواهد رساند.

9 – ماسک صورت آووکادو و عسل

و اما می رسیم به یکی دیگر از محبوب ترین و بهترین ماسک های صورت برا ی درمان آفتاب سوختگی که از یکی از مورد استفاده ترین ترکیبات برای این کار ساخته شده است، نکته ای که باید بدانید این است که حتی مصریان نیز از این ماسک برای درمان آفتاب سوختگی استفاده کرده اند. چراکه عسل خاصیت بسیار زیادی برای این کار دارد.حتی استفاده از عسل خام نیز برای درمان آفتاب سوختگی مناسب است، چه برسد به اینکه آن را با ترکیب مفید دیگری نیز ترکیب نمایید، به صورت کلی عسل خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و این دو خاصیت باعث می شود که در درمان آفتاب سوختگی بسیار موثر عمل کند. آووکادو نیز یک هدیه طبیعی برای درمان التهاب و سوزش ناشی از سوختگی است و ترکیب این دو باعث می شود که سوختگی و آفتاب سوختگی پوست شما به سرعت درمان شود.

ماسک صورت عسل و آووکادو برای درمان آفتاب سوختگی

10 – ماسک ورقه ای عسل بیوآکوا

برای دوستانی که می خواهند از یک محصول مراقبتی بسیار کاربردی برای درمان آفتاب سوختگی و البته دریافت خواص دیگر عسل برای صورتشان استفاده کنند و نمی خواهند به صورت مستقیم از عسل استفاده نمایند، ما خرید ماسک ورقه ای صورت مورد نظر از برند بیوآکوا که از عسل ساخته شده است و یکی از بهترین ماسک های ورقه ای صورت برای درمان آفتاب سوختگی است را پیشنهاد می دهیم.

11 – ماسک ورقه ای اووکادو بیوآکوا

این ماسک ورقه ای نیز می تواند هم خواص آووکادو را به پوست و صورت شما برساند و هم التهاب و سوزش ناشی از آن را درمان کرده و هم خواص و فواید دیگری نیز برای پوستتان دارد که از طریق کارت زیر می توانید به صفحه مربوط به آن دسترسی داشته  و خواص و فواید دیگری که برای پوستتان دارد را مطالعه نمایید.

نحوه استفاده از ماسک های ورقه ای صورت برای درمان آفتاب سوختگی

به صورت کلی در پاراگراف های قبلی سعی کرده ایم که نحوه استفاده از هر کدام از بهترین ماسک های صورت خانگی که برای درمان آفتاب سوختگی مفید می باشند را برای شما عزیزان توضیح دهیم، اما اگر از ماسک های ورقه ای معرفی شده استفاده می کنید و می خواهید طریقه استفاده از آن ها را نیز یاد بگیرید. باید به شما مطالعه مقاله ” نحوه استفاده از ماسک ورقه ای ” را معرفی نماییم. این مقاله مخصوص دوستانی نوشته شده است که برای اولین بار می خواهند از این محصول مراقبت از پوست استفاده کنند.

سخن آخر

در نهایت باید بگوییم که هم روش های خانگی و هم ماسک های صورت خانگی و بازاری بسیار زیاد دیگری وجود دارند که در درمان آفتاب سوختگی مناسب و مفید هستند، اما مواردی که در پاراگراف های قبلی برای شما عزیزان درج کرده ایم، برگرفته از بهترین روش های معرفی شده در وبسایت های سلامت و زیبایی معروف و معتبر خارجی می باشند و استفاده از هر کدام از آنها می تواند مفید باشد، نکته ای که در رابطه با ماسک های مرعفی شده در لیست بالا وجود دارد، این است که به راحتی قابل تهیه می باشند و نمونه های خانگی نیز با دم دست ترین تجهیزات ساخته می شوند و نیازی به صرف هزینه های گزاف ندارند.

source

توسط bazaksara