در حال حاضر جان بیش از 12000 نفر در ترکیه و سوریه در پی زمین لرزه 7.8 ریشتری که روز دوشنبه منطقه را لرزاند، مرگبارترین زمین لرزه ای که جهان در بیش از یک دهه به خود دیده است، تایید شده است، زیرا تلاش های امداد و نجات در میان هوای زیر یخبندان پس از فاجعه ویرانگر ادامه دارد. .
بستگان قربانیان زمین لرزه روند جستجو و نجات را در 8 فوریه در البیستان، … [+] ترکیه تماشا می کنند.
حقایق کلیدی Getty Images بر اساس گزارش سازمان مدیریت بلایا و اضطرار این کشور، حداقل 8574 نفر در ترکیه جان خود را از دست داده اند، در حالی که حداقل 1262 نفر در مناطق تحت کنترل دولت سوریه و بیش از 1400 نفر در منطقه شمال غربی این کشور که تحت کنترل شورشیان است جان خود را از دست داده اند. به نقل از رسانه های نیویورک تایمز.
این در حالی است که تعداد کل قربانیان 6200 نفر اعلام شده بود.
بیش از 54000 نفر در این زمین لرزه مجروح شده اند که تنها در ترکیه 49000 نفر از آنها مجروح شده اند.
بیش از ده‌ها کشور تیم‌های امداد و نجات و کمک‌های دیگر از جمله ایالات متحده، اتحادیه اروپا و چین را در پی زلزله به منطقه فرستاده‌اند و سازمان مدیریت حوادث و فوریت‌های ترکیه گزارش داده است که بیش از 100000 نفر در حال حاضر در این کشور کمک می‌کنند. تلاش ها.
به گفته سازمان ملل متحد، تا روز سه‌شنبه، حدود 8000 نفر توسط تیم‌های هماهنگ‌شده توسط سازمان حوادث طبیعی ترکیه نجات یافته‌اند.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، که دولتش به دلیل کوتاهی در واکنش سریع به این فاجعه مورد انتقاد قرار گرفته است، روز چهارشنبه از منطقه قهرمانمراس جنوبی کشور، مرکز زلزله، بازدید کرد و قول داد که دولت به آسیب‌دیدگان کمک خواهد کرد و «هرگز اجازه نخواهد داد. آنهایی که بی خانمان شده اند، بی پناه می مانند.
پروفسور ایلان کلمن، استاد بلایا و سلامت در دانشگاه مدیپول کالج لندن، در بیانیه ای در روز چهارشنبه گفت که ForTime ممکن است برای یافتن بازماندگان بیشتری در حال اتمام باشد و هشدار داد که پنجره نجات موفق "به سرعت در حال بسته شدن است." کلمن گفت: «معمولاً تعداد کمی از بازماندگان پس از 72 ساعت بیرون کشیده می‌شوند – با این حال، نجات هر جانی ضروری است و برخی از افراد پس از چند روز بیرون آورده می‌شوند. سازمان ملل روز سه‌شنبه تاکید کرد که ابعاد کامل فاجعه همچنان در حال آشکار شدن است و سازمان بهداشت جهانی اواخر روز دوشنبه هشدار داد که تعداد کشته‌شدگان می‌تواند به ۲۰ هزار نفر برسد، زیرا انتظار می‌رود که دمای شدید هوا که منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد نیز درد و رنج را تشدید کند.
پیشینه کلیدی ترکیه و سوریه اندکی پس از ساعت 4 بامداد دوشنبه به وقت محلی تحت تاثیر زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر قرار گرفتند که پس از آن پس لرزه های متعددی رخ داد و چند ساعت بعد نیز زمین لرزه ای به بزرگی 7.5 ریشتر رخ داد. این زمین لرزه که مرکز آن در جنوب ترکیه بود، مرگبارترین زمین لرزه جهان از سال 2011 است، زمانی که زمین لرزه و سونامی متعاقب آن در ژاپن نزدیک به 20000 کشته برجای گذاشت. به گزارش آسوشیتدپرس، طبق گزارش سازمان ملل، نزدیک به 6000 ساختمان تنها در ترکیه فرو ریخته است و بسیاری از ساکنان آن را به خوابیدن در ماشین‌ها، چادرها و بیرون در سرمای یخبندان فرستاده است. بی بی سی گزارش می دهد که دولت ترکیه به دلیل کوتاهی در ارائه کمک هایی مانند کمک های غذایی به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است و مردم برخی از مناطق آسیب دیده گزارش می دهند که "بی توجهی شده اند". سازمان ملل همچنین گزارش می دهد که شرایط جاده از ترکیه به سوریه "مشکلات" داشته است و بر توانایی دریافت کمک و تدارکات به شمال غرب سوریه که عمدتاً به کمک های خارجی وابسته است، تأثیر می گذارد.
ادامه مطلب: با گذشت 11000 نفر در زلزله ترکیه و سوریه، امید در حال محو شدن است (آسوشیتدپرس)
تعداد قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه از 6200 نفر گذشت (فوربس)
زمین لرزه ترکیه-سوریه: سازمان جهانی بهداشت تخمین می زند که تعداد تلفات ممکن است از 20000 نفر عبور کند زیرا هوای سرد و پس لرزه ها تلاش های آهسته امدادی را انجام می دهند (فوربس)
من را در توییتر دنبال کنید. یک نکته ایمن برای من بفرست Alison DurkeeFollowingAlison Durkee یک خبرنگار ارشد است که اخبار فوری را با تمرکز بر مسائل حقوقی و سیاست ایالات متحده پوشش می دهد. او در سال 2020 به فوربس پیوست و در لندن و نیویورک مستقر است و موضوعاتی مانند دادگاه عالی، دعوی قضایی علیه دونالد ترامپ و درگیری ها بر سر حقوق سقط جنین را پوشش می دهد. دورکی قبلاً در Vanity Fair و Mic به پوشش سیاست ایالات متحده پرداخت و به عنوان یک روزنامه نگار تئاتر به عنوان رای دهنده حلقه منتقدان بیرونی نیویورک خدمت کرد. خبرنگاران فوربس از دستورالعمل های اخلاقی شرکت پیروی می کنند که بالاترین کیفیت را تضمین می کند. او را برای پوشش مداوم مسائل حقوقی جاری ترامپ، انتخابات 2024 و پرونده های اصلی در دیوان عالی دنبال کنید.">

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط bazaksara