سئو سایت
لیلا گیل یک رهبر فکری و معاون بازاریابی برای گره هوشمند، با بیش از 15 سال تجربه در خرده‌فروشی، فین‌تک و فناوری منابع انسانی است.

getty همه ما با تاکتیک های بازاریابی سنتی آشنا هستیم، چه تأثیرگذار باشیم و چه تحت تأثیر. اما پیشرفت سریع فناوری، همراه با موج‌های اجتماعی و فرهنگی مداوم دهه گذشته، بازاریابی را برای همیشه متحول کرده است. گذار از بازاریابی سنتی به تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ به ویژه برجسته بوده است. طبق تحقیقات انجام شده در سال 2020 از مک کینزی، کسب و کارها سه برابر بیشتر از قبل از کووید-19 می گویند که حداقل 80 درصد از تعاملاتشان با مشتری دیجیتالی است، نقطه عطفی که ما سال ها قبل از پیش بینی بسیاری به آن دست یافته ایم. در واقع، طبق تحقیقات سال 2018 از IDG، 44 درصد از شرکت‌ها قبلاً اولویت‌بندی رویکرد دیجیتال اول را برای تعامل با مشتری، فرآیندهای تجاری و عملیات در زمان نظرسنجی آغاز کرده بودند.
علاوه بر این، بین سال‌های 2020 تا 2030، اداره آمار کار انتظار دارد نقش‌های مدیر تبلیغات، ارتقاء و بازاریابی 10 درصد افزایش یابد و میانگین دستمزد برای این نقش‌ها در سال 2020 در شش رقم بود.
بنابراین، از آنجا که بسیاری از کسب‌وکارها بر تحول دیجیتالی بازاریابی و احتمال ادامه گسترش این صنعت تمرکز می‌کنند، دریافته‌ام که بازاریابی دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک صنعت بسیار ارزنده برای کار است. بنابراین، برای افرادی که به دنبال شکستن هستند مهم است. وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ برای درک روندهای بازاریابی دیجیتال و نحوه انتقال مهارت های مناسب در رزومه خود شوند.
روند شماره 1: بهینه سازی مبتنی بر هوش مصنوعی
هوش مصنوعی در بسیاری از جنبه های مختلف کسب و کار، از جمله بازاریابی، تعبیه شده است. در حالی که بسیاری از مردم بر این باورند که هوش مصنوعی جایگزین بسیاری از مشاغل دیجیتال مارکتینگ خواهد شد، همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی به تنهایی نمی تواند کار را انجام دهد. افراد شایسته برای تجزیه و تحلیل و بردن اطلاعات به مرحله بعدی باید در طرف دیگر باشند.
اطلاعات بیشتر برای شما Netflix: Marvel Dud در میان فیلم‌های جدید در سرویس استریم این هفته هیوستون راکت‌ها بسته سوم را در پیش‌نویس آینده NBA فرود می‌آورند. بر اساس گزارش گارتنر، 2019. اگر پیشینه هوش مصنوعی دارید، احتمالا فرصت‌های زیادی برای ورود به بازاریابی دیجیتال وجود دارد، اما باید بدانید هوش مصنوعی چگونه بازاریابی را متحول می‌کند و نامزدها برای موفقیت به چه مهارت‌هایی نیاز دارند.
هدف هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال ارائه اطلاعاتی است که به کسب و کارها بینش هایی در مورد استراتژی های مربوط به پروفایل مشتری، تجزیه و تحلیل رفتاری، توصیه های محتوا و موارد دیگر می دهد. بنابراین هنگامی که مهارت های فنی را به رزومه خود اضافه می کنید، فقط «هوش مصنوعی» را قرار ندهید. با ذکر مهارت هایی مانند:
• انجام و تفسیر تحقیقات کیفی.
• ریاضی، تجزیه و تحلیل و کدگذاری.
• تحلیل داده ها.
• تولید محتوا.
• آگاهی از شیوه های حفظ حریم خصوصی مرتبط با هوش مصنوعی.
• برنامه ریزی توسعه/مدیریت پروژه.
گرایش شماره 2: بازاریابی محاوره ای
بازاریابی مکالمه زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی از یک وب‌سایت بازدید می‌کند و پیام تبریکی از شخص دیگری یا یک ربات چت دریافت می‌کند که بازدیدکننده را در زمان واقعی درگیر می‌کند. یک گزارش (از طریق Globe Newswire) تخمین زده است که بازار جهانی هوش مصنوعی می تواند از 4.8 میلیارد دلار در سال 2020 به 13.9 میلیارد دلار تا سال 2025 افزایش یابد.
بازاریابی محاوره ای شاخه ای از هوش مصنوعی است و برای شرکت هایی که محصولات پیچیده ای دارند می تواند بسیار مهم باشد. زمان پاسخ و تعامل انسانی درک شده که بازاریابی محاوره ای فراهم می کند می تواند به کسب و کارها کمک کند تا تعامل بالایی با مشتریان بالقوه ایجاد کنند و فرصت هایی را برای تبدیل فوری سرنخ ها ارائه دهند.
ورود به دیجیتال مارکتینگ از طریق بازاریابی محاوره ای به طیف وسیعی از مهارت ها نیاز دارد، بسته به اینکه در چه سطحی وارد می شوید. به عنوان مثال، اگر برای موقعیت مدیر بازاریابی مکالمه ای درخواست می دهید، مسئولیت بیشتری خواهید داشت که احتمالاً مستلزم داشتن مجموعه تخصصی تری از مهارت های فنی است. این مهارت ها می تواند شامل موارد زیر باشد:
• تجربه عملی با ابزارهای چت و ارتباطی مانند Klaviyo، MailChimp، Attentive Mobile و Octane AI.
• تجربه با API ها، CRM ها و اتوماسیون بازاریابی.
• تخصص فنی در ساخت و بهینه سازی ربات های مکالمه و پلتفرم های هوش مصنوعی.
• امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارائه به روز رسانی محتوا.
• تجربه حضور مشتری.
روند شماره 3: بازاریابی محتوای تعاملی
اگر تورهای ویدیویی، واقعیت افزوده یا نظرسنجی وب سایت را تجربه کرده اید، پس با محتوای تعاملی درگیر شده اید. بسیاری از کسب‌وکارها از اطلاعات مبتنی بر متن به یافتن راه‌هایی برای ارائه تجربه‌ای فراگیر به مشتریان بالقوه تغییر می‌دهند. با استفاده از این تکنیک‌ها، شرکت‌ها می‌توانند قطعه‌ای از زندگی مشتری را در صورت استفاده از محصولاتشان به او نشان دهند.
بازاریابی تعاملی می تواند مفید باشد، بنابراین مهارت در این زمینه می تواند به شما کمک کند تا وارد حوزه بازاریابی دیجیتال شوید. مهارت ها و تجربیات فنی برای نمایش در رزومه عبارتند از:
• طراحی و پیاده سازی تست A/B و تجزیه و تحلیل نتایج.
• کدگذاری.
• درک ابزارها و راه حل های محتوای دیجیتال.
• ایجاد و مدیریت تجربه کاربری (UX).
• توسعه نقشه های راه UX مبتنی بر داده.
• تسلط بالا در پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ، پلتفرم های رسانه های اجتماعی، سئو و تجزیه و تحلیل.
نتیجه
همانطور که روندهای اصلی بازاریابی دیجیتال و مهارت های فنی مرتبط با هنجارهای جدید را در نظر می گیرید، مهم است که توجه داشته باشید که برای موفقیت لازم نیست همه این مهارت ها را داشته باشید. مدیران استخدام معمولاً گرایش‌های نوظهوری مانند اینها را به عناوین شغلی و موقعیت‌های مختلف تقسیم می‌کنند که به نوبه خود به مهارت‌های متفاوتی نیاز دارند.
برای کمک به پیمایش این روندها و تبدیل مهارت‌های مرتبط شما به رزومه‌ای مناسب، سایت‌های هیئت شغلی که به افراد امکان می‌دهد بر اساس مهارت‌ها، وظایف و عناوین شغلی جستجو کنند، می‌توانند برای کاوش در صنعت بازاریابی دیجیتال بسیار مفید باشند.
شورای ارتباطات فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Leela GillLeela Gill یک رهبر فکری و CMO B2B در Alta Mira Marketing با بیش از 15 سال تجربه SaaS در خرده‌فروشی، فین‌تک و مراقبت‌های بهداشتی است. مشخصات اجرایی کامل لیلا گیل را اینجا بخوانید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط bazaksara