استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای هر کسب‌ و کاری که می‌خواهد در بازارهای رقابتی پیشرفت کند، حیاتی است. استراتژی‌های CRM به کسب ‌و کارها کمک می‌کنند تا با تقویت روابط با مشتری درآمد خود را افزایش دهند و با کاهش هزینه‌های کسب، حفظ و فروش مشتریان، سود را افزایش دهند. اگرچه ویژگی‌های استراتژی CRM بر اساس صنعت و شرایط یک کسب‌وکار متفاوت است، همه استراتژی‌های CRM برنامه‌های بازی برای ترکیب فناوری، افراد و فرآیندها به روش‌هایی هستند که رابطه بین مشتریان و تیم‌های فروش، بازاریابی و خدمات مشتری را بهبود می‌بخشند. با اجرای این استراتژی ها، کسب و کارها درک بهتری از مشتریان خود به دست می آورند که می تواند منجر به بهبود عملیات شود.

استراتژی CRM چیست؟

استراتژی CRM اهداف و شیوه هایی را تعریف می کند که یک شرکت برای مدیریت و بهبود تعاملات خود با مشتریان از طریق یک سیستم CRM استفاده می کند. به عبارت دیگر، این طرحی است برای ایجاد روابط قوی تر با مشتریان فعلی و ایجاد سرنخ بیشتر در بین مشتریان احتمالی. استراتژی‌های CRM مؤثر، تیم‌های فروش، بازاریابی و خدمات مشتری را قادر می‌سازد تا تعاملات خود را با مشتریان بالقوه و مشتریان با استفاده از بینش‌های مبتنی بر داده در مورد رفتارها، نیازها و ترجیحات مشتری تنظیم کنند. این تعاملات متناسب، که به طور مداوم ارائه می شود، سفرهای واقعاً مشتری محوری را ایجاد می کند که وفاداری مشتری و در نهایت رشد کسب و کار را تسریع می کند.

استراتژی های CRM از اهداف کلی که یک شرکت برای روابط با مشتری خود دارد سرچشمه می گیرد. نمونه هایی از اهداف استراتژی CRM شامل افزایش رضایت مشتری، بهبود تجربه مشتری و ساده سازی فرآیند فروش است. این اهداف اولویت‌ها را برای پیاده‌سازی CRM تعیین می‌کنند و زمینه را برای طراحی شیوه‌های CRM، که اقدامات خاص و فرآیندهای تجاری مورد استفاده توسط سیستم CRM هستند، آماده می‌کنند. اهداف و شیوه ها با هم استراتژی CRM را تشکیل می دهند. کسب‌ و کارها می‌توانند چندین استراتژی CRM را پیاده‌سازی کنند و اولویت ‌بندی استراتژی به ترتیب اجرای CRM کمک می‌کند تا در طول زمان موفقیت‌آمیز شود.

دوره مدیریت ارتباط با مشتری

در دنیای امروز که رقابت میان کسب و کارها شدت گرفته، دوره مدیریت ارتباط با مشتری یک الزام هست نه یک مزیت. اگر مشتری وجود نداشته باشد کسب و کاری هم نخواهد بود. در نتیجه باید یاد بگیرند که چطور با مشتریانشان ارتباط برقرار کنند و این ارتباط را به بهترین شکل مدیریت کند.

در دوره مدیریت ارتباط با مشتری مجموعه پرانتز، به صورت جز به جز زنجیره ارزش CRM آموزش داده شده است تا همه افراد بتوانند به وسیله این زنجیره ارزش کسب و کارشان را تحلیل کنند. با آموزش دوره مدیریت ارتباط با مشتری پرانتز، همه افراد به راحتی می‌توانند مشتریان را طبقه بندی کنند، استراتژی های مناسب را برای مشتریانشان انتخاب کنند و در نهایت با کاهش هزینه و افزایش درآمد حاصل از افزایش رضایت مشتریان بتوانند تغییر مثبتی ایجاد کنند.

هم چنین در مورد مدیرت ارتباط با کارمندان در دوره مدیریت ارتباط با مشتری موسسه پرانتز آموزش داده شده است زیرا در دنیای امروز شما نمیتواند مشتری راضی داشته باشید ولی کارمندانی ناراضی. این دوره بر اساس جدید ترین روش‌های مدیریتی تهیه شده و به همه افراد کمک میکند تا بتوانند خودشان، یا کسب و کارشان را چند قدم رو به جلو حرکت دهند.

معرفی دوره crm و هدف CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان چیست؟

هدف نهایی مدیریت ارتباط با مشتریان ایجاد یک ارتباط بهینه میان اجزای مختلف کسب و کار با مشتریان است. آموزش دوره مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می کند تا در طول فرایند تعامل خود با آنها از جمله پیدا کردن مشتری جدید، فروش و ارائه پشتیبانی و خدمات در طول روابط خود، بر روابط سازمان با تک تک افراد تمرکز کنید. این فرایند شامل جذب مشتری، نگهداری مشتری و در نهایت وفادارسازی مشتریان است که تمام اینها توسط  CRM انجام می شود.

source

توسط