این روزها بیشتر از گذشته بانوان و حتی آقایان به سلامت پوست خود و داشتن پوستی جوان و بدون چین و چروک اهمیت می‌دهند و در مراجعات به داروخانه سوال مشترک اکثر آنها بهترین قرص و پودر کلاژن ساز خارجی و ایرانی کدام است.عوامل مختلفی در شادابی و جوانی پوسا اثر گذارند اما با داشتن رژیم غذایی سالم،ورزش و مصرف قرص کلاژن ساز می‌توانید علاوه بر پوست، قلب،مفاصل و استخوان و کل بدن خود را فواید کلاژن بهره‌مند سازید.در این مطلب به معرفی و مقایسه بهترین قرص‌های کلاژن داروخانه ای همچون قرص کلاژن 1000 یوروویتال، قرص کلاژن گلد، قرص هیالورون سائور می‌پردازیم. شما می توانید جهت خرید قرص کلاژن‌ساز با بهترین قیمت و ضمانت اصالت محصول و همچنین دریافت مشاوره رایگان پزشکی از متخصصین ویتامین کده، اقدام نمایید.

اهمیت مصرف مکمل‌های کلاژن ساز

لزوم مصرف قرص کلاژن در روزهای امروز بیش از پیش احساس می‌شود. با گذشت زمان و رسیدن به سنین بالاتر، تولید کلاژن در بدن به طور طبیعی کاهش می‌یابد، که ممکن است منجر به ظهور خطوط و چین و چروک‌های پوست، ضعف در استحکام استخوان‌ها و مفاصل شود. در این مواقع، مصرف قرص کلاژن می‌تواند به عنوان یک راهکار موثر برای بازسازی و تقویت کلاژن موجود در بدن عمل کند. قرص کلاژن حاوی پپتیدهایی است که به طور مستقیم در تشکیل کلاژن جدید و بازسازی بافت‌های بدن شرکت می‌کنند. همچنین، مصرف منظم قرص کلاژن می‌تواند به حفظ رطوبت و انعطاف‌پذیری پوست، کاهش علائم پیری و بهبود سلامت مفاصل کمک کند.

به نقل از سایت علمی پزشکی health.harvard.edu

آیا قرص های کلاژن واقعا به پوست کمک می کنند؟
بررسی و تجزیه و تحلیل 19 مطالعه، منتشر شده در مجله بین المللی پوست، که در مجموع 1125 شرکت کننده داشت. کسانی که از مکمل‌های کلاژن استفاده می‌کردند، شاهد بهبودی در استحکام، لطافت و رطوبت پوست بودند و چین و چروک‌ها کمتر به چشم می‌آمدند.

اصلی‌ترین فواید کلاژن برای بدن

فواید قرص کلاژن برای بدن



 

کلاژن یک پروتئین حیاتی است که نقش مهمی در حفظ سلامت و یکپارچگی بافت‌های مختلف بدن از جمله پوست، مفاصل، استخوان ها و تاندون ها دارد. با افزایش سن، تولید کلاژن طبیعی بدن کاهش می‌یابد و منجر به علائم پیری و ناراحتی مفاصل می‌شود. در سال‌های اخیر، مکمل‌های کلاژن، به‌ویژه قرص‌های کلاژن، به عنوان راهی مناسب و مؤثر برای افزایش سطح کلاژن بدن محبوبیت پیدا کرده‌اند. در این بخش، مزایای قرص‌های کلاژن را از زوایای مختلف بررسی می‌کنیم و تاثیر آن‌ها را بر پوست، مفاصل، استخوان‌ها و سلامت کلی بررسی می‌کنیم.

افزایش سلامت پوست

کلاژن جزء اصلی پوست است که ساختار، خاصیت ارتجاعی و آبرسانی را فراهم می کند. با مصرف بهترین قرص‌ کلاژن ساز پوست، فواید زیر را برای پوست خود تجربه کنید:

1. کاهش چین و چروک و خطوط ریز: مکمل کلاژن ممکن است به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش ظاهر چین و چروک کمک کند و باعث جوانی بیشتر پوست شود.
2. افزایش رطوبت پوست: قرص های کلاژن می توانند ظرفیت حفظ رطوبت پوست را افزایش داده و در نتیجه ظاهری سالم تر و درخشان تر داشته باشند.
3. بهبود استحکام پوست: مصرف منظم قرص های کلاژن ممکن است باعث افزایش سنتز کلاژن شود و منجر به بهبود استحکام و کشسانی پوست شود.

حمایت از سلامت مفاصل

کلاژن یکی از اجزای اصلی غضروف، بافت انعطاف پذیری است که مفاصل را بالشتک می‌کند و سبب حرکت صاف می‌شود. مصرف بهترین قرص‌ کلاژن  برای مفاصل می‌توانند چندین مزیت برای سلامت مفاصل داشته باشند، از جمله:

1. کاهش درد مفاصل: طبق تحقیقات ثابت شده که مکمل کلاژن باعث کاهش مشکلات مفاصل، بهبود تحرک و کیفیت کلی زندگی می شود.
2. تقویت انعطاف پذیری مفاصل: با حمایت از تولید کلاژن در بدن، قرص های کلاژن می توانند به حفظ انعطاف پذیری و دامنه حرکتی مفاصل کمک کنند.
3. محافظت از یکپارچگی مفاصل: مکمل‌های کلاژن ممکن است به محافظت از غضروف مفاصل در برابر تخریب کمک کند، که به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند استئوآرتریت مفید است.

تقویت استخوان‌ها

کلاژن به چارچوب ساختاری استخوان ها کمک می کند و استحکام و انعطاف پذیری آنها را تضمین می‌کند. فواید قرص‌های کلاژن برای سلامت استخوان عبارتند از:

1. افزایش تراکم مواد معدنی استخوان: مکمل کلاژن ممکن است به افزایش تراکم مواد معدنی استخوان کمک کند و خطر پوکی استخوان و شکستگی را کاهش دهد.
2. حمایت از ترمیم استخوان: کلاژن نقش حیاتی در بازسازی و ترمیم استخوان ها دارد. قرص‌های کلاژن می‌توانند به روند بهبود شکستگی‌ها کمک کرده و بهبودی سریع‌تر را افزایش دهند.
3. جلوگیری از از دست دادن استخوان مرتبط با افزایش سن: از آنجایی که تولید کلاژن با افزایش سن کاهش می یابد، قرص های کلاژن می توانند به مقابله با تحلیل استخوان مرتبط با افزایش سن و حفظ سلامت استخوان کمک کنند.

علاوه بر فواید خاصی که در بالا ذکر شد، قرص های کلاژن می توانند به طرق مختلف به سلامت کلی کمک کنند:
1. سلامت روده: مکمل‌های کلاژن می‌توانند از پوشش سالم روده حمایت کنند، به هضم کمک کرده و باعث جذب بهتر مواد مغذی می‌شوند.
2. مو و ناخن: کلاژن جزء ضروری مو و ناخن است و قرص های کلاژن ممکن است استحکام، رشد و ظاهر کلی آنها را تقویت کند.مصرف بهترین قرص کلاژن برای مو سبب افزایش رشد و ضخیم شدن موها می شود
3. ریکاوری عضلات: کلاژن در بازسازی و ریکاوری عضلات نقش دارد. قرص های کلاژن می توانند به ترمیم عضلات بعد از ورزش یا آسیب کمک کنند.

بهترین قرص‌های کلاژن ساز پوست چه ترکیباتی دارند؟

بهترین قرص‌های کلاژن ساز پوست چه ترکیباتی دارند؟



قرص های کلاژن به عنوان راهی مناسب و موثر برای افزایش سطوح کلاژن در بدن محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده اند. با این حال، همه قرص های کلاژن یکسان ساخته نمی‌شوند. برای اطمینان از دریافت بهترین نتایج ممکن، مهم است که اجزای اصلی تشکیل دهنده قرص های کلاژن با کیفیت بالا را بدانید.

نوع کلاژن موجود در قرص :

بهترین قرص های کلاژن معمولاً حاوی انواع خاصی از کلاژن هستند که مزایای هدفمندی را ارائه می دهند. کلاژن نوع I فراوان ترین کلاژن در بدن است و مسئول خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست است. کلاژن نوع II از سلامت مفاصل و بازسازی غضروف حمایت می کند، در حالی که کلاژن نوع III به انعطاف پذیری و استحکام عروق خونی، پوست و اندام ها کمک می کند. به دنبال قرص‌های کلاژنی باشید که نوع (های) کلاژن موجود در آنها را مشخص می‌کنند تا مطمئن شوید که با اهداف سلامتی شما مطابقت دارند.

ویتامین‌های مفید در قرص کلاژن

1. ویتامین C: سنتز کلاژن به منبع کافی ویتامین C بستگی دارد. بهترین قرص های کلاژن اغلب شامل این ویتامین ضروری برای حمایت از تولید کلاژن و بهینه سازی جذب آن است.
2. اسید هیالورونیک: اسید هیالورونیک که به دلیل خاصیت آبرسانی به پوست معروف است، با حفظ رطوبت و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، مکمل کلاژن است.
3. آنتی اکسیدان ها: موادی مانند ویتامین E، رسوراترول، یا عصاره چای سبز، محافظت آنتی اکسیدانی را فراهم می کنند و به مبارزه با رادیکال های آزاد که می توانند به کلاژن آسیب رسانده و روند پیری را تسریع کنند، کمک می کنند.
4. بیوتین و سیلیس: این مواد در حفظ سلامت مو، پوست و ناخن ها نقش دارند و از مزایای کلی کلاژن برای زیبایی و شادابی حمایت می کنند.

معرفی بهترین قرص کلاژن‌ساز در بازار و داروخانه‌ها

بعد از دانستن فواید کلاژن و ضرورت مصرف آن به ویژه بعد از 30 سالگی ، برای معرفی بهترین قرص کلاژن برای خانم‌ها که در دواقع بهترین قرص کلاژن ایران هستند، چند مکمل موثر با درصد رضایت بالای بانوان را در این قسمت بررسی خواهیم کرد.

1. قرص کلاژن گلد

قرص کلاژن گلد آدریان محصولی ایرانی و موفق در زمینه تقویت پوست و کلاژن سازی تولید شده است.این محصول کلاژن ساز حاوی کلاژن هیدرولیز شده از نوع 1 و 3 است که جذب راحت و فواید بسیاری برای پوست دارد.چنانچه سن پوستی شما بالاتر از 30سال است و برای حفظ سلامت و شادابی پوست نیاز به مصرف کلاژن دارید ، قرص کلاژن گلد و پودر کلاژن گلد آدریان انتخاب مناسبی جهت پیشگیری از پیری زودرس پوست، روشن شدن پوست و رفع تیرگی ها و لک های پوستی و هم چنین پیشگیری از چین و چروک ها می باشند.

خرید قرص کلاژن گلد از ویتامین کده + تخفیف %

قیمت و خرید قرص کلاژن گلد



2. قرص کلاژن ساز 1000 میل یوروویتال

قرص کلاژن 1000 میل یوروویتال محصولی کارآمد و موثر دز زمینه کلاژن سازی و جوانی پوست می باشد که متخصصان برای افراد بالای 30 سال جهت حفظ سلامت و شادابی و جوانی پوست توصیه می کنند.این محصول از برند یوروویتال تحت لیسانس آلمان در ایران تولید می شود و از کیفیت بالایی برخوردار است.این محصول علاوه بر 1000 میلی گرم کلاژن حاوی 80 میلی گرم ویتامین C می باشد که اثرات چشمگیری در روشن شدن پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و همچنین سنتز کلاژن نیز دارد.

قیمت و خرید قرص کلاژن 10000



3. قرص کلاژن پلاس ال لیزین

قرص های کلاژن پلاس لیزین و ویتامین C مکملی قدرتمند و تخصصی برای ارتقای سلامت پوست، مو، ناخن ها ، کلاژن سازی طبیعی پوست،عملکرد طبیعی غضروف ها و مفاصل هستند. این قرص ها با ترکیبی منحصر به فرد از کلاژن هیدرولیز شده، ال لیزین و ویتامین C ساخته شده اند که با هم برای حمایت از سنتز کلاژن و ارتقای سلامت و تندرستی کلی کار می کنند.

قیمت و خرید قرص کلاژن پلاس ال لیزین یوروویتال 60 عدد



4. کپسول هیالورون سائور پلاس کلاژن و بیوتین

کپسول هیالورون پلاس کلاژن و بیوتین ترکیبی قدرتمند است که می تواند به حمایت از پوست، مو و ناخن شما کمک کند. این قرص ها با مواد باکیفیت ساخته شده اند که با هم کار می کنند تا بدن شما را تغذیه کنند و ظاهری سالم و جوان به شما بدهند. قرص هیالورون سائور یک مکمل غذایی است که شامل اسید هیالورونیک برای حفظ رطوبت و جوانی پوست، و ویتامین C برای کمک به تولید کلاژن پوست می‌باشد. این قرص باعث افزایش ترمیم سریع پوست و کاهش چین و چروک می‌شود.

خرید قرص هیالورن سائور پلاس از ویتامین کده + تخفیف %

قیمت و خرید قرص هیالورون سائور پلاس یوروویتال 30 عدد



قرص کلاژن چند دوره باید مصرف شود؟

مدت زمان مصرف قرص کلاژن می تواند بسته به عوامل فردی مانند وضعیت بدن، سن و سطح کلی کلاژن متفاوت باشد.برای اکثر افراد، توصیه می‌شود که قرص‌های کلاژن را برای حداقل 8 تا 12 هفته مصرف کنند تا از مزایای قابل توجه آن بهره‌مند شوند.

قرص کلاژن برای چه سنی مناسب است؟

قرص کلاژن برای چه سنی مناسب است؟



قرص های کلاژن می توانند برای افراد در گروه های سنی مختلف مفید باشند. در سال‌های جوان‌تر، مکمل‌های کلاژن می‌تواند به حفظ ظاهر جوان پوست و داشتن یک چهره سالم کمک کند. شروع قرص‌های کلاژن در دهه بیست یا سی سالگی می‌تواند یک اقدام مناسب برای افزایش تولید کلاژن بدن شما باشد. به طور بالقوه شروع علائم پیری را به تأخیر می اندازد. با ورود به دهه چهل و پنجاه سالگی، قرص های کلاژن ارزش بیشتری پیدا می کنند و به کاهش ظاهر خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی پوست کمک می کنند.

بهترین رژیم غذایی کلاژن ساز

  • غذاهای غنی از پروتئین: پروتئین برای تشکیل کلاژن ضروری است. منابع پروتئین بدون چربی مانند مرغ، ماهی، تخم مرغ و حبوبات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این غذاها اسیدهای آمینه مانند پرولین، گلیسین و لیزین را که برای سنتز کلاژن ضروری هستند، فراهم می کنند.
  • غذاهای غنی از ویتامین C: ویتامین C با افزایش تولید فیبرهای کلاژن، نقش حیاتی در سنتز کلاژن ایفا می کند. مرکبات، انواع توت‌ها، کیوی، فلفل دلمه ای و سبزیجات برگ دار را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این غذاها سرشار از ویتامین C هستند و می توانند تولید کلاژن و سلامت کلی کلاژن را افزایش دهند.
  • آب قلم، آبگوشت استخوان: آبگوشت استخوان یک منبع غذایی غنی از کلاژن است که می تواند به تولید کلاژن کمک کند. این ماده از استخوان های در حال جوشیدن حیوانات ساخته شده و حاوی کلاژن، ژلاتین و سایر مواد مغذی است که سلامت پوست، مفاصل و روده را تقویت می کند.
  • میوه ها و سبزیجات رنگارنگ: رژیم غذایی سرشار از انواع میوه ها و سبزیجات رنگارنگ آنتی اکسیدانی را فراهم می کند که از کلاژن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. انواع توت ها، مرکبات، گوجه فرنگی، سبزیجات برگ دار و فلفل دلمه ای انتخاب های عالی هستند زیرا حاوی ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی هستند که از سلامت کلاژن حمایت می کنند.
  • اسیدهای چرب امگا 3: اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی و ساردین، و همچنین دانه های چیا و دانه های کتان، دارای خواص ضد التهابی هستند که می توانند به حفظ یکپارچگی کلاژن کمک کنند. این غذاها همچنین چربی های ضروری را تامین می کنند که از سلامت کلی پوست حمایت می کنند.

جمع بندی

امروزه مصرف انواع مکمل‌های کلاژن ساز اعم از قرص و پودر با برندهای خارجی و ایرانی بسیار رایج شده است.لذا توضیه می‌شود این مکمل ها را از طریق داروخانه ها و با اطمینان از اصالت محصول خریداری نمایید تا هم از نتیجه مطلوب آن برخوردار شوید و هم آسیب و عوارض جبران ناپذیری برایتان رقم نخورد.داروخانه آنلاین ویتامین کده با ارائه مشاوره رایگان پزشکی خدمت مشتریان محترم و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی همواره سعی بر ارتقاء وضعیت سلامت مردم داشته است.

source

توسط