سیلیکون ولی و سایر مناطق توسعه‌یافته عالی هستند اگر می‌خواهید برای «ایده فیس‌بوک» بزرگ بعدی خود سرمایه‌گذاری کنید یا یک تجارت برای داروی جدید خود با فناوری پیشرفته راه‌اندازی کنید. اما اگر یک کسب و کار با فناوری پایین را از ابتدا شروع می کنید، یک محصول فیزیکی تولید می کنید یا یک کسب و کار خدماتی جدید راه اندازی می کنید، جایی که می توانید در کشور تازه صنعتی شده (NIC) باشید. ترکیه، چین، هند و برزیل نمونه‌هایی از کشورهای تازه صنعتی هستند که سرمایه‌گذاری بسیار کوچک روی یک ایده خوب می‌تواند واقعاً سر به فلک بکشد. هنگامی که در یکی از این کشورها ملی شوید، می توانید برای جهانی شدن به یک اقتصاد توسعه یافته روی بیاورید.
پس از گذراندن 9 سال در ایالات متحده، رفتن به کالج و کار برای یک استارت آپ، در سال 2008، به شهر زادگاهم ازمیر در ترکیه نقل مکان کردم و با همه چیزهایی که آموختم، کسب و کاری را شروع کردم. در ابتدا تصمیم ترسناکی بود، زیرا مجبور شدم در ترکیه وام بزرگ دانشجویی “https://uniland.ir/the-uni/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%BE%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84/”>دانشگاه مدیپول=دانشگاه مدیپول=”https://uniland.ir/the-uni/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%BE%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84/”>دانشگاه مدیپول آمریکا را بپردازم. اما با کمال تعجب، تقریباً بدون هیچ سرمایه‌گذاری در آغاز، فقط چند سال طول کشید تا کسب‌وکارم ملی شود، وام‌های دانشجویی‌ام را پرداخت کنم و به آزادی مالی برسم. در اینجا چندین دلیل برای در نظر گرفتن راه اندازی کسب و کار خود در یک کشور تازه صنعتی مانند ترکیه آورده شده است.

انگلیسی: کشورهای تازه صنعتی شده (اعتبار عکس: ویکی پدیا)

* آشفتگی: آشفتگی و ناپیوستگی مستمر ممکن است به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن یک نقطه ضعف به نظر برسد، اما تغییر مداوم در جامعه و اقتصاد فرصت های زیادی را به همراه دارد. تصور کنید این مانند یک مخلوط کیک است و همانطور که آن را در مخلوط کن مخلوط می کنید، کشمش (فرصت ها) دائماً روی سطح ظاهر می شود.
* رقابت ضعیف: بیشتر بازارها پتانسیل زیادی برای محصولات با طراحی بهتر با خدمات بهتر به مشتریان دارند. این یک مزیت بزرگ برای راه اندازی یک شرکت جدید است. مردم آنقدر تشنه طراحی عالی و خدمات عالی هستند که شما فوراً متمایز می شوید.
* مخارج مصرف کننده قوی: چند سال گذشته برای هزینه های مصرف کننده در کشورهای تازه صنعتی شده شگفت انگیز بوده است. جمعیت جوان عاشق برندهای بزرگ هستند و قبل از خرج کردن دو بار فکر نکنید. روندها و مد به سرعت در میان جوانان مطرح می شود. مردم دوست دارند برای هر چیزی که جدید است خرج کنند. در ترکیه، مانند سایر NIC ها، به نظر می رسد یک “سوئیس مخفی” وجود دارد که پول زیادی را صرف کالاها و خدمات لوکس می کند. هر برند لوکس جهانی به شما خواهد گفت که چگونه فروش آنها در این کشورها افزایش یافته است.
* قیمت های خرده فروشی بالا: قیمت های خرده فروشی محصولات مشابه یا بالاتر از آنچه در ایالات متحده می بینید است. اکثر برندهای بزرگ که از اقتصادهای توسعه یافته می آیند به دلیل مالیات و گمرک گران تر هستند. اگر یک برند محلی ایجاد کنید که مردم آن را دوست دارند، همچنان می توانید حاشیه سود بالایی داشته باشید در حالی که قیمت محصول خود را کمتر از رقبا می کنید.
* هزینه های عملیاتی کم: شروع حقوق و هزینه نیروی کار هنوز نسبتاً پایین است. شروع یک کسب و کار در ایالات متحده یا بریتانیا در مقایسه با ترکیه هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. هر ساله بیش از نیم میلیون دانشجو از “https://uniland.ir/the-uni/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%BE%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84/”>دانشگاه مدیپول=دانشگاه مدیپول=”https://uniland.ir/the-uni/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%BE%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84/”>دانشگاه مدیپول ها فارغ التحصیل می شوند. زمانی که همه این دانشجویان به دنبال شغل هستند، حقوق اولیه بسیار پایین می ماند. این دانشجویان واقعاً باید به جای جستجوی شغل، شروع به کسب و کار کنند زیرا اقتصاد بسیار تشنه کارآفرینان است. فرصت عالی دیگر در اختیار تامین کنندگان ارزان قیمت است. بسیاری از تامین کنندگان ژنریک توانمند وجود دارند که به دلیل نداشتن ارزش ویژه برند، حق بیمه ای برای محصولات و خدمات خود دریافت نمی کنند. این مزیت هزینه زیادی را هنگام تهیه محصولات و خدمات از آنها ایجاد می کند.
* تولیدکنندگان محلی: بسیار متداول است که سازندگان را نزدیک به محل کار خود قرار دهید. وقتی ایده‌ای دارید، می‌توانید به راحتی رانندگی کنید یا با اتوبوس به یک تولیدکننده محلی بروید و آنها بیش از حد مایل به کمک خواهند بود. آنها به قدری خوب و پشتیبانی هستند که اکثر آنها حتی برای نمونه های اولیه ساده هزینه ای دریافت نمی کنند. حداقل مقدار سفارش آنقدر کم است که معمولاً می توانید هزینه اولین اجرا را خودتان تأمین کنید.
* بازارهای نفوذ نشده: ممکن است یافتن یک ایده اصلی در یک اقتصاد توسعه یافته اشباع دشوار باشد. بیشتر اوقات برای ورود به بازار نیاز به ابداع چیزی خارج از این دنیا دارید. در حالی که در کشورهایی مانند ترکیه، همه جا فرصت وجود دارد. شاید دیدن آنها از نقطه نظر یک محلی سخت باشد، اما اگر چند سالی است که در خارج از ترکیه زندگی کرده اید یا یک خارجی هستید، آنچه از دست داده است واضح است. فرهنگ و شیوه متفاوت زندگی الهام بخش ایده هایی است که می توانند از آنجا شروع شوند و جهانی شوند. برخی از کارآفرینان مدل‌های کسب‌وکار موفقی را که در کشورهای توسعه‌یافته کار کرده‌اند، تحقیق می‌کنند و آن‌ها را تکرار می‌کنند یا با بازار محلی تطبیق می‌دهند. گاهی اوقات آنها حتی توسط شرکت خارجی که در اصل از آنها الهام گرفته بود خریداری می شوند. در نتیجه، کشورهای تازه صنعتی شده زمینه بسیار مناسبی را برای ایده ها و کسب و کارهایی فراهم می کنند که با سرمایه گذاری اندک یا بدون سرمایه گذاری شروع می شوند. شاید در گذشته جذابیت کمتری داشت، اما اکنون با داشتن منابع کافی و جمعیت خرج کننده، جذابیت فوق العاده ای پیدا کرده اند.

Osman Can OzcanliOZPACK. اولین محصول ما، OZPACK، کوله پشتی حجیم شما را با یک ابزار مدرن جایگزین می کند که به شما امکان می دهد iPad خود را همراه با نوت بوک و لوازم ضروری خود در دست داشته باشید. من همچنین مخترع توستر شیشه ای شفاف معروف اینترنتی و اولین سینک تغییر شکل دنیا هستم. من در سال 2008 توسط Eczacibasi و British Council به عنوان کارآفرین جوان خلاق ترکیه معرفی شدم و جایزه تعالی طراحی صنعتی از انجمن طراحی صنعتی آمریکا به من اهدا شد.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط bazaksara