سئو سایت
مایکل اسلامبولی موسس و مدیرعامل Topco Marketing، آژانسی متخصص در بازاریابی دیجیتال برای مراقبت های بهداشتی، مالی و املاک است.

getty حوزه دیجیتال مارکتینگ به سرعت در کنار به‌روزرسانی‌های مداوم الگوریتم‌های موتورهای جستجو، تغییرات مصرف‌کننده و پیشرفت فناوری در حال تحول است. در اینجا پنج روند وجود دارد که فکر می‌کنم می‌توانیم انتظار داشته باشیم در این بخش در سال 2023 شاهد باشیم. از افزایش مداوم هوش مصنوعی و اتوماسیون تا نقش فزاینده تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی، این روندها ممکن است به شکل‌دهی آینده بازاریابی دیجیتال کمک کنند.
1. بازاریابان از هوش مصنوعی و اتوماسیون در روش‌های نوآورانه‌تری استفاده خواهند کرد. آنها به ما کمک می کنند در زمان و منابع صرفه جویی کنیم—از طریق ابزارهایی مانند چت بات ها و کمپین های ایمیل خودکار. و آنها به ما کمک می‌کنند تا تلاش‌های هدف‌یابی و شخصی‌سازی را افزایش دهیم—الگوریتم‌های یادگیری ماشینی می‌توانند داده‌های مشتری را تجزیه و تحلیل کنند تا به ما در درک علایق، رفتارها و ترجیحات مخاطبانمان کمک کنند، و ما می‌توانیم از این اطلاعات برای ارائه تجربیات مرتبط‌تر و شخصی‌شده‌تر استفاده کنیم.
همانطور که هوش مصنوعی و اتوماسیون پیشرفته تر و به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، فکر می کنم می توانیم انتظار داشته باشیم که حتی استفاده های خلاقانه و پیچیده تری از این فناوری ها در بازاریابی دیجیتال مشاهده کنیم. در بازاری که توجه از ارزش بالایی برخوردار است، فکر می‌کنم بازاریابان با روی آوردن به ابزارهای هوش مصنوعی که توجه به تبلیغات را اندازه‌گیری می‌کنند و استفاده از اتوماسیون برای بهبود عملکرد کمپین بر اساس معیارهای توجه، فراتر از معیارهای تبلیغات موجود می‌روند.
2. شاهد ظهور مجدد تبلیغات متنی و جمع آوری مستقیم داده ها خواهیم بود با افزایش نگرانی ها در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها و نابودی قریب الوقوع کوکی های شخص ثالث، احتمالاً شاهد خواهیم بود که بازاریابان بیشتری در سال جاری به فکر تغییر شکل استراتژی های خود خواهند بود.
اطلاعات بیشتر از مشاور فوربس بهترین حساب‌های پس‌انداز پربازده سپتامبر 2023 توسط کوین پین مشارکت‌کننده بهترین حساب‌های پس‌انداز با بهره 5 درصدی سپتامبر 2023 توسط بای‌کسیدی هورتون مشارکت‌کننده فکر می‌کنم بسیاری از افراد از تبلیغات هدفمند به تبلیغات متنی تغییر خواهند کرد. تبلیغات متنی به جای تکیه بر کوکی ها برای ارائه تبلیغات بر اساس تاریخچه مرور کاربر و مشخصات جمعیتی، از بافت صفحه وب یا برنامه ای که تبلیغ در آن نمایش داده می شود برای تعیین ارتباط آن با بیننده استفاده می کند – به عنوان مثال، نمایش آگهی برای آژانس مسافرتی در وبلاگ سفر به جای شخص خاصی که قبلاً به سفر ابراز علاقه کرده است. این رویکرد می‌تواند بدون نیاز به کوکی‌ها یا داده‌های شخصی به طور مؤثر به مخاطبان مناسب دست یابد.
احتمالاً شاهد تمرکز بیشتر بازاریابان بر ایجاد روابط شخص اول با مشتریان خواهیم بود. این را می توان از طریق ایمیل مارکتینگ، رسانه های اجتماعی یا کانال های دیگری انجام داد که به ما امکان می دهد مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار کرده و با رضایت صریح آنها داده ها را جمع آوری کنیم. با ایجاد اعتماد و ارائه ارزش به مشتریان، می توانیم وفاداری آنها را به دست آوریم و ارتباط شخصی و معنادارتری با آنها ایجاد کنیم.
3. بازاریابان بیشتری از جستجوی بصری استفاده خواهند کرد و جستجوی AR/VR TechVisual، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فناوری‌های نسبتا جدیدی هستند. همانطور که آنها پیشرفته تر و به طور گسترده پذیرفته می شوند، من انتظار دارم که بازاریابان بیشتری را ببینم که از آنها برای تعامل و تبدیل مشتریان استفاده می کنند.
جستجوی بصری به کاربران اجازه می دهد تا محصولات را با استفاده از تصاویر به جای متن جستجو کنند. این به ویژه برای محصولاتی که توصیف آنها با کلمات دشوار است یا برای کاربرانی که نمی دانند محصول چیست مفید است. به عنوان مثال، یک کاربر ممکن است از یک مبلمان برای جستجوی آنلاین آن عکس بگیرد. برای اطمینان از اینکه مشتریان به درستی به محصولات خود در وب سایت خود هدایت می شوند، مارک ها عاقلانه هستند که تصاویر با کیفیت محصولات خود را از زوایای مختلف درج کنند، اطلاعات توصیفی را در ویژگی های متن تصویر ارائه دهند و از ابرداده برای اعتبار آن تصاویر به برند خود استفاده کنند. مورد دوم مخصوصاً زمانی مهم است که تصاویری که به صورت آنلاین یافت می شوند برای جستجو استفاده می شوند.
AR و VR به کاربران این امکان را می دهند که محصولات را به روشی همه جانبه و تعاملی تجربه کنند. من فکر می‌کنم برندهای بیشتری شروع به استفاده از واقعیت افزوده خواهند کرد تا به مشتریان اجازه دهند ببینند محصولات در خانه‌هایشان چگونه به نظر می‌رسند، مانند Wayfair و Ikea، یا روی بدن‌شان، همانطور که Target با استودیوی AR خود برای امتحان کردن آرایش انجام می‌دهد.
4. برندهای بیشتر از اینفلوئنسرها و محتوا برای ایجاد ارتباطات استفاده می کنند تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی و محتوا اجزای جدایی ناپذیر بسیاری از کمپین های بازاریابی دیجیتال بوده اند. در سال 2023، من انتظار دارم برندهایی که به دنبال ایجاد شراکت بلندمدت با اینفلوئنسرها هستند و محتوایی که با اهداف، ارزش‌ها و مخاطبان تجاری آنها همسو باشد، افزایش یابد.
در فضای شلوغ محتوای امروزی، برندها می توانند با ایجاد محتوای معتبر و به یاد ماندنی برجسته شوند. ترکیبی از محتوای اصلی و مدیریت‌شده از منابع دیگر می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک کند و در عین حال به مشتریان نشان دهد که با جامعه بزرگ‌تر ارتباط دارید و با آن درگیر هستید.
5. بازاریابان به سمت استراتژی های بازاریابی یکپارچه تغییر خواهند کرد در گذشته، بسیاری از بازاریابان به بازاریابی دیجیتال به عنوان مجموعه ای از تاکتیک ها و کانال های متمایز مانند بازاریابی ایمیلی، بازاریابی رسانه های اجتماعی و تبلیغات پولی برخورد می کردند. با این حال، به لطف گسترش کانال‌ها و دستگاه‌ها، همراه با اهمیت روزافزون شخصی‌سازی و تجربه مشتری، فکر می‌کنم بازاریابان بیشتری را ببینیم که از استراتژی‌های بازاریابی یکپارچه استفاده می‌کنند.
چنین استراتژی‌هایی باید راه‌های تعامل مشتریان با یک برند را در نظر بگیرند و مناسب‌ترین تاکتیک‌ها و کانال‌ها را برای دسترسی و تعامل با آن‌ها در نظر بگیرند. برای ارائه یک تجربه یکپارچه و ثابت در نقاط تماس، مطمئن شوید که روی فناوری و زیرساخت مناسب سرمایه گذاری کنید. این می تواند شامل پلت فرم های اتوماسیون بازاریابی، سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری و ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها باشد.
چالش‌ها و فرصت‌ها برای برندها از افزایش مداوم هوش مصنوعی و اتوماسیون گرفته تا رشد جستجوی بصری و فناوری AR/VR تا اهمیت روزافزون تجربیات به یاد ماندنی مشتری، این روندها چالش‌ها و فرصت‌هایی را برای بازاریابان به همراه خواهند داشت.
برای موفقیت در این چشم انداز به سرعت در حال تحول، به روز ماندن و سازگاری بسیار مهم است. این بدان معناست که در صدر پیشرفت‌ها و روندهای صنعت قرار بگیرید، فناوری‌ها و استراتژی‌های جدید را آزمایش کنید و در برابر تغییرات باز باشید. در عین حال، ضروری است که بر اهداف و ارزش های اصلی برند خود متمرکز بمانید. با انجام این کار، موقعیت خوبی خواهید داشت تا برند خود را از رقبا متمایز کنید و روابط معتبر و وفادارتری با مشتریان خود ایجاد کنید.
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. مایکل اسلامبولی مایکل اسلامبولی موسس و مدیرعامل Topco Marketing، آژانسی متخصص در بازاریابی دیجیتال و مدیریت شهرت است. مشخصات کامل اجرایی مایکل اسلامبولی را اینجا بخوانید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط bazaksara