آیا متوجه منافذ به وضوح بزرگ روی پوست خود شده اید؟ این ها چیزی نیست بجز منافذ باز که می تواند نتیجه پوست چرب، آکنه و دیگر عوامل مانند خشکی و پیری باشد. این مقاله به شما یاد می دهد که چگونه درمان این منافذ باز را شروع کنید و پوست خود را از حالت پوست پرتقالی نجات دهید. منافذ باز پوست گاهی اوقات می توانند آفت جان می شوند، درست زمانی که آن ها را در آینه می بینیم! این منافذ حتی بر نحوه آرایش کردن خانم ها نیز تاثیر منفی می گذارد و حتی ممکن است سطح اعتماد به نفس خود فرد را نیز پایین بیاورد.

در واقع کار های زیادی می توانید انجام دهید تا منافذ کمتر دیده شوند. یافتن درمان منافذ باز  و نجات یافت از پوست پرتقالی، با وجود راهکار ها و محصولات متوع، مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه سخت است! در این مقاله طی تحقیقات بسیار ما مجموعه از درمان های دائمی و فوری جهت رهایی از منافذ باز پوست را برای شما گرد آوری کرده ایم.

درمان منافذ باز و پوست پرتقالی

حالت پرتقالی پوست و دلایل بزرگ شدن منافذ چیست؟

منافذ، حفره های کوچک روی پوست شما هستند. در واقع این منافذ به پوست انسان اجازه ی تنفس می دهند. هر کدام از این منافذ خود حاوی یک فولیکول مو و غدد چربی است، حال لازم  است بدانید که این غدد چربی تولید می کنند که پوست را مرطوب و هیدراته نگه دارند. چیزی که ما در اینجا به آن می پردازیم، تولید بیش از حد سبوم است! در وهله اول تولید چربی و سبوم بیش از حد از این منافذ پوست را چرب می کند که با چشم قابل مشاهده است. اما چه چیز دیگری سبب بزرگ شدن این منافذ پوست می شود؟ بالا رفتن سن پوست، همچنین اندازه فولیکول های مو و هورمون ها و اشعه ماوراء بنفش نیز عوامل دیگر به شمار می روند. در ادامه مقاله به شما آموزش می دهیم که با راهکار های گوناگون به درمان منافد باز بروید و از شر پوست پرتقالی خود خلاص شوید.

چند روش و درمان منافذ باز و پرتقالی پوست

قبل از پرداختن به ادامه مقاله و یاد گرفتن روش های مختلف درمان منافذ باز، لازم است یادانید که این منافذ باید باز بمانند، منتهی در حالت تعادل یعنی نه زیاد بزرگ و نه به طور کامل مسدود باشند.

1. از محصولات و لوازم آرایشی غیر مسدود کننده منافذ استفاده نمایید:

هنگامی که منافذ پوستی مسدود می شوند، به لایه های مختلف زیرین تنفس نمی رسد و باید بدانید این وضعیت پوست شما را بد تر می کند! جهت جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست حتما روی توضیحات محصولی که قرار است خریدارای نمایید، به دنبال اصطلاحاتی مانند غیر مسدود کننده منافذ، فاقد چربی، بدون روغن  بگردید. اگر در توضیحات این کلمات مشاهده نشد هرگز اقدام به خرید نکنید.

درمان منافذ باز و پوست پرتقالی

2. از رتینول های موضعی استفاده نمایید:

رتینول های موضعی که امروزه به شکل کرم و سرم صورت در بازار موجود شده اند، با از بین بردن لایه های مرده و اضافی روی پوست کار خود را شروع می کند. تحقیقات و آزمایشات ثابت کرده اند که رتینول ها می توانند منافذ بزرگ را در حد تعادل کوچک کنند. پس اگر به دنبال راه های قطعی و دائمی کوچک کردن ظاهر منافذ باز می گردید، رتینول می تواند انتخاب خوبی باشد.

3. به طور مرتب پوست را لایه برداری کنید:

لایه برداری پوست نه تنها سلول های مرده را از بین می برد بلکه انواع آلودگی و کثیفی را از پوست نیز پاک می کند. لایه برداری با استفاده از اسکراب صورت و بدن علاوه بر افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، به صاف شدن، سفت و محکم تر شدن آن نیز کمک شایانی کند. نتیجه این کار ها قطعا کوچک تر شدن منافذ باز پوستی به مرور زمان است. البته فراموش نکنید که لایه برداری نیز باید با اصول انجام شود زیرا زیاده روی کردن در آن پوست را به شدن کم آب و سبوم را بیشتر تحریک می کند.

4. از ماسک خاک رس استفاده کنید:

اگر شما هم دوست دارید علاوه ب درمان منافذ باز، پوستی سفت و محکم داشته باشید، ماسک های خاک رس را به روتین مراقبتی خود اضافه نمایید. این ماسک ها با خشک کردن سبوم لایه های زیرین تولید چربی را در پوست کنترل می کند و در نتیجه منافذ باز و یزرگ را در جد تعادل کوچک می نماید. التیام بخشیدن به پوست از دیگر کارایی های ماسک صورت خاک رس بهداشتی می باشد.

5. به سراغ درمان آکنه های خود بروید:

گاهی اوقات آکنه و جوش های روی پوست خود سبب بزرگ شدن منافذ باز پوستی می شوند. درمان جوش ها با استفاده از محصولات بهداشتی و ضد جوش داخل بازار، هم به کوچک شدن منافذ کمک می کند و هم از بروز جوش های جدید نیز جلوگیری می نماید. پس اگر بر روی پوست خود هم آکنه و هم منافذ باز یزرگ دارید، اولین اقدام طلایی برای شما، درمان آکنه ها می باشد!

درمان منافذ باز و پوست پرتقالی

روش های پیشگیری از پوست پرتقالی و بزرگ شدن منافذ باز پوستی

همیشه پیشگیری بر درمان برتری دارد! اگر می خواهید پوستی شاداب و صاف داشته باشید، اقدام های جزئی اما جدی را در نظر بگیرید. با رعایت موارد پایین، از بزرگ شدن منافذ باز با هر تایپ پوستی که دارید، جلوگیری کنید:

  • از زدن کرم ضد آفتاب مناسب خود غافل نشوید. همان طور که در ابتدای مطالب نیز ذکر شد، یکی از علل بروز منافذ باز زرگ، برخورد اشعه فرا بنفش به پوست است. استفاده از کرم ضد آفتاب عاوه بر جلوگیری از بطرگ شدن منافذ باز، به درمان منافذ باز و نجات دادن شما از پوست پرتقالی نیز کمک می کند.
  • در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید. مصرف مناسب مایعات هم از خشکی مزمن پوست جلوگیری می کند و هم منافذ باز را به حداقل می رساند.
  • قبل از آرایش کردن حتما از پرایمر آرایشی به عنوان زیر ساز استفاده کنید. پرایمر سبب می شود به هنگام آرایش کردن منافذ یزرگ به حداقل برسند و به چشم نیایند.
  • هیچ گاه با آرایش به رختخواب خود نروید! خوابیدن با آرایش سبب بسته شدن منافذ باز پوست با کرم پودر و در نهایت بزرگ تر شدن آن ها می شود.

سخن پایانی

همانطور که از ابتدا نیز چند بار اشاره شد، منافذ باز روی پوست به منظور تنفس و عملکرد خوب آن لازم است، اما اگر قطر این منافذ بیش از حد بزرگ شوند، نتیجه ای جز تولید بیش از حد سبوم و چربی و آکنه و مشکلات دیگر نخواهد داشت. ما در این مقاله علاوه بر روش های درمان منافذ باز، چند روش عالی و کاربردی جهت پیشگیری از ایجاد پوست پرتقالی را نیز به شما معرفی کرده ایم.

source

توسط bazaksara