صداپیشه گرالت: استفاده از هوش منصوعی در بازی‌سازی اجتناب ناپذیر است

داگ کاکل (Doug Cockle)، صداپیشه گرالت در سری بازی ویچر، مصاحبه‌ای با IGN داشته و درباره استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازی‌های ویدئویی صحبت کرده است. 

داگ کاکل باور دارد که استفاده از هوش مصنوعی بازی‌ اجتناب ناپذیر است، اما الزما چیز بدی نیست. با این وجود او می‌داند که اگر صداپیشگان برای کنترل نحوه استفاده از صدای خود اقداماتی انجام ندهند، هوش مصنوعی خطری بالقوه خواهد بود. کاکل همچنین اشاره کرد که هیچ کس نمی‌تواند به صورت ۱۰۰٪ از آینده استفاده از هوش مصنوعی مطمئن باشد. 


مطلب پیشنهادی:چرا هوش مصنوعی در سینما تبدیل به شرور می‌شود؟وقتی الگوریتم‌ها خراب می‌شوند
چرا هوش مصنوعی در سینما تبدیل به شرور می‌شود؟

داگ کاکل  در مصاحبه خود توضیح داد که در حال حاضر هم استودیوهای بازی‌سازی از هوش مصنوعی برای صدای NPCها استفاده می‌کنند که همه آن‌ها از انسان الگوبرداری شده‌اند. در واقع استودیوهای صدای کسی را گرفته‌اند، آن را در پایگاه داده خود قرار داده، دیجیتالی کرده و از آن‌ها برای بیان چیزهایی استفاده می‌کنند که آن فرد هرگز نگفته است.

گرالت

این کار از نظر خیلی‌ها غیراخلاقی است و کاکل باور دارد بحث‌های بیشتری در این زمینه باید صورت بگیرد. او همچنین اشاره کرد که یک شرکت هوش مصنوعی چند سال پیش از او خواسته بود که اجازه استفاده از صدای خودش در نقش گرالت را به آن‌ها بدهد که با پاسخ منفی از سوی او روبه رو شدند. این صداپیشه با استفاده از هوش مصنوعی مشکلی ندارد، اما نمی‌خواهد کسی صدایش را بدزدد. 

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و سایر صداپیشگان از درآمد و کنترل کارشان محروم می شود. از طرف دیگر او نگران سواستفاده از صدای او است و مثلا یک نفر می‌تواند با صدای ویچر یک حرف نژادپرستانه بزند.


مطلب پیشنهادی:یه هوش مصنوعی که از شما بهتر ماینکرفت بازی می‌کنه! [تماشا کنید]ازت باهوش‌تره!
یه هوش مصنوعی که از شما بهتر ماینکرفت بازی می‌کنه! [تماشا کنید]


ده تا از بازی‌هایی که با ذهن ما بازی می‌کنن 

صداپیشه گرالت: استفاده از هوش منصوعی در بازی‌سازی اجتناب ناپذیر است - ویجیاتو

source

توسط