بی‌وای‌دی روز گذشته از آغاز عرضه یک اتوبوس الکتریکی سایز متوسط با نام BYD J7 در ژاپن خبر داد که بصورت اختصاصی برای بازار این کشور طراحی کرده. قبول سفارش اتوبوس الکتریکی BYD J7 از ابتدای ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد و قرار است اولین سری آن، پاییز ۲۰۲۵ تحویل ژاپنی ها شود. قیمت در نظر گرفته شده برای هر دستگاه میز ۳۶میلیون و ۵۰۰هزار یِن ژاپن اعلام شده یعنی نزدیک به ۲۴۶هزار دلار.

اتوبوس الکتریکی سایز متوسط BYD J6 برای جابجایی ۶۱ مسافر ساخته شده و به لطف استفاده از باتری های مبتنی بر تکنولوژی تیغه LFP که ساخت خود BYD نیز هستند، هر بار شارژ کامل این اتوبوس را قادر می‌سازد تا مسافتی بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر را بی‌وقفه بپیماید. بی‌وای‌دی جی۷ از استاندارد شارژ CHAdeMO پشتیبانی می‌کند و دارای مجموعه باتری‌هایی با ظرفیت ۹۰ کیلووات‌ساعت است. این اتوبوس تقریبا ۹ متری، عرض ۲.۳ متری دارد و ارتفاع آن نیز ۳.۲۵۵ میلیمتر اعلام شده است.

آغاز عرضه اتوبوس الکتریکی BYD در چین با قیمت ۲۴۶هزار دلار

بیزینس اتوبوس های BYD در ژاپن

بی‌وای‌دی معتقد است ژاپن در حال حاضر مرحله تاثیرگذاری از تغییر رویه به سمت برقی سازی اتوبوس ها را پشت سر می‌گذارد و همین باعث شده نیاز به گونه های تطبیق‌پذیر خودروها و روش های شارژ با کارآمدی بالا در این بازار، افزایش یابد. بی‌وای‌دی از سال ۲۰۱۵ به شکل فعال در این روند تغییر، شرکت داشته یعنی از زمانی که پنج دستگاه اتوبوس K9 خود را در کیوتو معرفی کرد.

این اقدام بی‌وای‌دی، یک پیشرفت غیرمنتظره در بازار سنتی و نفوذ ناپذیر خودروی ژاپن را برای شرکت های چینی رقم زد. BYD به‌مرور تنوع تولیدات خود در این بازار را اتوبوس الکتریکی جمع‌وجور J6 که مناسب حمل و نقل عمومی بود و اتوبوس الکتریکی بزرگتر K8 با طول ۱۰.۵ متر که برای خط ویژه اتوبوس های ژاپن طراحی شده بود، افزایش داد. در واقع BYD گستره‌ای از تولیدات کوچک، متوسط و بزرگ را در بازار اتوبوس های ژاپن عرضه کرده است.

بی‌وای‌دی در کنار عرضه محصول، خود را با استاندارد فست‌شارژ CHAdeMO ژاپن نیز تطبیق داده. از آن زمان، با شرکت های سازنده شارژر متعددی در ژاپن همکاری داشته و تفاهم‌نامه های مربوطه را برای تبعیت از استانداردها و نیاز های بازار ژاپن امضا کرده است.

آغاز عرضه اتوبوس الکتریکی BYD در چین با قیمت ۲۴۶هزار دلار

گسترش نفوذ BYD در بازار اتوبوس های ژاپن

بی‌وای‌دی همین حالا هم حضور خوبی در بازار اتوبوس های الکتریکی ژاپن دارد و بد نیست بدانید ۷۰ درصد از این بازار، در حال حاضر در اختیار بی‌وای‌دی است. این خودروساز چینی تصمیم دارد تا ۲۰۳۰ به مجموع فروش ۴ هزار دستگاه اتوبوس الکتریکی در ژاپن دست یابد. امروز اتوبوس های الکتریکی BYD در خیابان های بیش از ۴۰۰ شهر در ۷۰ کشور دنیا تردد دارند و تا ماه گذشته میلادی، BYD توانسته در فروش و عرضه اتوبوس الکتریکی در بازارهای جهانی، از مرز ۱۰۰ هزار دستگاه عبور کند.

انتهای پیام

source

توسط