کفپوش مهدکودک  یکی از مهم ترین عوامل در ایجاد محیطی سالم و امن برای کودکان است. در این راستا می توان گفت استفاده از کفپوش هایی که دارای ویژگی هایی همچون ضد عفونی و ضد لغزش هستند از بهترین گزینه ها به شمار می روند.
در این مطلب قصد داریم به ویژگی های کفپوش مناسب برای مهد کودک بپردازیم .

ویژگی های کفپوش مناسب برای مهدکودک

کفپوش هایی که دارای خاصیت ضد عفونی می باشند باعث کاهش احتمال مبتلا شدن کودکان به بیماری های عفونی می شوند. همچنین این کفپوش ها از شیوع و گسترش باکتری ها و ویروس ها نیز جلوگیری می کنند. ضد لغزش بودن کفپوش مهدکودک نیز بسیار مهم است؛ زیرا احتمال این که کودکان در حین بازی و دویدن سر بخورند و بلغزند بسیار بالا است. از این رو استفاده از کفپوش هایی که ضد لغزش می باشند جهت حفظ سلامتی و امنیت کودکان بسیار مهم است.

1. قابل شستشو بودن کفپوش

در مهدکودک همواره احتمال کثیف شدن کفپوش وجود دارد. از این رو بسیار مهم است که کفپوشی که در آن مهدکودک استفاده شده است قابل شستشو باشد. کفپوش هایی که قابل شستشو باشند در صورت کثیفی به راحتی شسته می شوند و هیچگونه کثیفی بر روی آن ها باقی نمی ماند. خوب است بدانید که کثیف بودن سطح کفپوش مهدکودک می تواند باعث فراهم شدن شرایط جهت رشد باکتری ها شود.

5 ویژگی کفپوش مناسب برای مهدکودک

2 . ضد باکتری بودن

ضد باکتری بودن یکی دیگر از ویژگی هایی است که یک کفپوش مهدکودک باید داشته باشد. حضور باکتری در محیط هایی مانند مهدکودک ها  بسیار رایج است. از این رو استفاده از کفپوشی که دارای خاصیت ضد باکتری باشد در جلوگیری از رشد باکتری ها و همچنین حفظ سلامت و بهداشت کودکان در مهدکودک نقش مهمی دارد.

3 . ضد لغزش بودن

یکی از مهم ترین ویژگی های کفپوش مهدکودک که در بالا به آن نیز اشاره کردیم، ضد لغزش بودن است. کودکان در مهدکودک مدام در حال دویدن و بازی کردن هستند و امکان دارد که به طور ناگهانی بلغزند یا سر بخورند. از این رو توصیه می شود در مهدکودک ها از کفپوش هایی استفاده شود که ضد لغزش می باشند تا خطر سر خوردن و آسیب دیدن کودکان به حداقل برسد.

4 . نرم و راحت بودن کفپوش

کفپوشی که در مهدکودک استفاده می شود باید کاملا نرم و راحت باشد.جهت این که کودکان در مهدکودک بتوانند به راحتی در محیط رفت و آمد و بازی کنند، استفاده از کفپوشی که نرم و راحت باشد بسیار مهم است. این موضوع برای کودکانی که به تازگی وارد مهدکودک شده اند بسیار حائز اهمیت است.

5. جذب کردن صدا

تولید و ایجاد سر و صدای زیاد در محلی مانند مهدکودک بسیار رایج است؛ زیرا کودکان در حین بازی کردن همواره به دلیل وجود هیجان در بازی هایشان سر و صدا می کنند. از این رو استفاده از کفپوشی که قالبیت جذب صدا داشته باشد در حفظ آرامش و کمتر شدن صدا های ایجاد شده بسیار موثر است.

کفپوش مناسب و استاندارد ، نقش مهمی در ایمنی و سلامت کودکان دارد . لذا با انتخاب کفپوش مناسب ، می توان به حفظ سلامت کودکان کمک کرد.

source

توسط